MOTYLKI

Drodzy Rodzice!

W dniu 13.11.2019r (środa) dzieci z grupy „MOTYLKI” wybierają się do Groty Solnej. Wyjście o 9:40. Koszt seansu dla grupy wynosi
60 złotych (płatne u nauczycielek grupy po wizycie-koszt na 1 dziecko uzależniony będzie od liczby osób biorących udział w seansie).

Prosimy o zaopatrzenie „MOTYLKA” w dodatkową parę skarpetek, które należy włożyć dziecku do kieszeni kurtki.

Prosimy, aby na środę (13.11) każde dziecko przyniosło do przedszkola 1 owoc, z którego po południu przyrządzimy pyszną sałatkę.

9.11 czyli uroczystości z okazji ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI w wykonaniu grup „MOTYLKI” i „PSZCZÓŁKI”

Zajęcia z programu „Podróż do Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej”. Poznaliśmy zwyczaj obchodzenia Halloween w Wielkiej Brytanii, a także wspólnie zrobiliśmy Jack-o-lantern.

Akademia Zdrowego Uśmiechu

Występ „Motylków” przed seniorami Dziennego Domu Pomocy Społecznej „Wrzos”.

23.10.2019r. obchodziliśmy Światowy Dzień Kundelka.

Fotorelacja z wycieczki do Wieliczki

Zabawy z kasztanami i kaszą 🙂

„Witaminy na talerzu”

Kolejne zajęcia powtórzeniowe z cyklu Play with Little Teddy Bear – blok tematyczny to kolory.

Dzień kundelka

23.10. obchodziliśmy w naszym przedszkolu DZIEŃ KUNDELKA.

Zabawy z panem Miłoszem

22.10 gościliśmy w naszym przedszkolu niezwykłą osobę, był nią pan MIŁOSZ KONARSKI – nauczyciel rytmiki, kompozytor i aranżer, a przede wszystkim autor publikacji muzycznych „Tuptaj, maluszku” i „Tuptaj, średniaczku”. Właśnie te dwie pozycje towarzyszą dzieciom w naszej grupie już drugi rok. Dzieci bawią się, tańczą i śpiewają z panem Miłoszem, którego do tej pory znały tylko jako „pana z magnetofonu”, a tutaj taka niespodzianka – pan Miłosz na żywo, można mu podać rękę, popatrzeć na niego i z nim się pobawić. Niezapomniane chwile.

Wycieczka do Wieliczki

Przypominamy, że 24.10.2019 (czwartek) nasza grupa wyjeżdża do Wieliczki. Prosimy aby w tym dniu przyprowadzić dzieci do przedszkola o godz. 6.30 na śniadanie. Suchy prowiant zabezpiecza przedszkole. Powrót ok. godz. 14.00. Po przyjeździe dzieci zjedzą obiad w przedszkolu.

PROSIMY O PUNKTUALNOŚĆ! NA SPÓŹNIALSKICH NIE CZEKAMY!

18.10 zaczęliśmy cykl zajęć z Metody Dobrego Startu. Metoda Marty Bogdanowicz należy do metod wspomagania rozwoju psychomotorycznego, edukacji i terapii, angażujących uczenie się wielozmysłowe: wzrokowo – słuchowo – dotykowo – kinestetyczno – ruchowe oraz funkcje językowe i wykonawcze.  Jej celem jest kształtowanie mowy, przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania, uczenie rysowania, poznawanie liter i cyfr.

To właśnie na tych zajęciach wykorzystujemy woreczki wypełnione ryżem , dziękujemy rodzicom za dostarczenie produktu :0)

7 -20.10 – CODE WEEK czyli europejski tydzień kodowania

Chociaż doskonale wiemy, że tydzień ma 7 dni, a przedszkolny tydzień to 5 dni, to my wraz Uczymy Dzieci Programować kodowaniem zajmiemy się przez 2 tygodnie!!!Tematy zadań do wykonania:

7.10 Historia Code Week

W tym dniu poznaliśmy historię CodeWeek czyli społecznej inicjatywy, w ramach której europejskie państwa „ścigają się” w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. Poza tym pobawiliśmy się naszymi ulubieńcami, czyli mały robotami OZOBOT ( wyznaczaliśmy im trasę, kolorowaliśmy trasę i zapisywaliśmy kody ruchu na kartach indywidualnych.

8.10 Szukamy kodu w codziennych czynnościach

We wtorek wykorzystaliśmy umiejętność kodowania w codziennych czynnościach – bawiliśmy się w „kodowanego – chowanego” gdzie przy pomocy strzałek wskazywaliśmy koledze drogę do zabawki.

9.10 Kod nie jedno ma imię

Kodowanie, to nie tylko zabawa ozobotem, matą czy krążkami, ale zakodować możemy litery albo też całe wyrazy.

10.10 Zakodowana orkiestra

W tym dniu za pomocą kodów tworzyliśmy grupową orkiestrę.

11.10 Tworzymy zakodowane obrazy

Za pomocą kolorowych kredek odkodowliśmy jesienne obrazki.

14.10 Zakodowana gimnastyka

Zakodowana gimnastyka, to świetna zabawa. Odkodowywaliśmy obrazki a w nich ukryte ruchy.

15.10 Rozszerzamy rzeczywistość

Próbowaliśmy „powalczyć” z aplikacją, ale polegliśmy. Jednak MOTYLKI się nie poddają…stworzyliśmy jesienne drzewo na macie do kodowania.

16.10 Nasz przyjaciel Scratch

Pokolorowaliśmy kotka Scratcha i puściliśmy na min ozobota :0)

17.10 Zakodowane bajki, baśnie, opowieści

W tym dniu przypomnieliśmy sobie nasze kodowanie z roku ubiegłego i rozszerzyliśmy je o nowe postacie.

18.10 Zakodowana matematyka

Matematyka jest wszędzie, nawet w zdrowych warzywach i owocach, dlatego w tym dniu bawiliśmy się w warzywno – owocowe BINGO.

Międzynarodowy Dzień Głuchych i Języka Migowego

Tego dnia gościem naszej grupy była pani Marcelina – surdopedagog, nauczyciel języka migowego. Dowiedzieliśmy się czym jest język migowy
i nauczyliśmy się pokazywać takie słowa jak: krowa, koń, baran, miś, kot, pies, słoń, dzik, zając.

Zabawy z gazetami

25.09 TWORZYMY KOSTKĘ UCZUĆ

20.09 – DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

Pierwsze zajęcia z programu własnego „Podróż do Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej”.

Dowiedzieliśmy się skąd pochodzi język angielski i dlaczego jest dla nas ważny. Poznaliśmy położenie Wielkiej Brytanii na mapie. Wiemy, że Londyn jest jej stolicą, a pewna Pani Elżbieta II jest Królową. Potrafimy rozpoznać też flagę Wielkiej Brytanii.

„Play with Little Teddy Bear” to jeden z modułów programu „Mały Miś w świecie Wielkiej Literatury”. Z misiem o imieniu Lady Pink utrwalamy słownictwo, które poznajemy podczas zajęć z języka angielskiego. Pierwsze zajęcia z tego cyklu to „Toys” – zabawki.