BIEDRONKI

Kochane Biedronki zapraszam na chwile wspomnień z życia naszej grupy w roku szkolnym 2019/2020. Zobaczcie krótką prezentację- link poniżej

https://drive.google.com/file/d/1jrVAAYwVIlSdxCZm4Y3qvFO6ICxTmmn9/view?usp=sharing

Dzień dobry BIEDRONKI!

Witamy Was w naszym wirtualnym Przedszkolu, zapraszamy do zabawy

Piątek 26.06.2020 r. Temat: Żegnaj przedszkole!

Dzień dobry Biedronki!

Ile głosek? – zabawa doskonaląca umiejętność analizy głoskowej. Rodzic podaje słowa – nazwy przedmiotów znajdujących się w domu. Dziecko jak najszybciej biegnie do właściwego obiektu, a następnie dzieli dane słowo na głoski i podaje ich liczbę. Przykładowe obiekty: zegar, klamka, półka, szuflada, pojemnik, pudełko, doniczka, parapet, itp. Dziecko układa krótkie zdanie z danym słowem.

 Znamy te litery – ćwiczenia graficzne. Rodzic zapisuje na kartce kilka dowolnie wybranych przez dziecko liter (z zastrzeżeniem, że nie może to być „y”). Dziecko odczytuje zapisane litery i podaje słowa, które rozpoczynają się tymi głoskami. Następnie wybiera jedno słowo i je ilustruje.

Wakacyjna krzyżówka – wspólne rozwiązywanie krzyżówki. Rodzic rysuje na kartce krzyżówkę, której rozwiązaniem będzie słowo „Wakacje”. Rodzic odczytuje kolejne hasła. Dziecko odgaduje właściwe słowa i wpisuje je w kratki na kartce.

Przykładowe hasła:

1. Ptak, którego można spotkać na plaży. (mewa)

2. Śpimy w nim na biwaku. (namiot)

3. Zakładasz go, gdy chcesz popływać kajakiem. (kapok)

4. Robisz z niego babki. (piasek)

5. Zobaczysz go na plecach każdego podróżnika. (plecak)

6. Pływają po nim żaglówki. (jezioro)

 7. Zobaczysz je na morzu, gdy wieje wiatr. (fale)

Podsumowanie roku –  Dziecko opowiada o tym, co mu się najbardziej podobało w przedszkolu, za czym będzie tęsknić, o czym chciałoby pamiętać, czego nie lubiło, jak wyobraża sobie szkołę, jakie miłe wspomnienia z przedszkola zabierze ze sobą do szkoły.

Na pożegnanie piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=8JYyc0eSl_c

Miłego dnia Biedronki😊

Czwartek 25.06.2020 Temat: Wakacyjna matematyka

Wakacyjne opowieści – opowiedzcie Rodzicom Waszą ulubioną letnią przygodę, którą przeżyliście. Powiedzcie jakie macie wakacyjne plany, który region Polski podoba się wam najbardziej i dlaczego? Dla ułatwienia zobaczcie materiały:

Słoneczko i deszcz – zabawa ruchowa – spróbujcie zaprosić słoneczko do nas – na hasło słońce – dziecko biega po pokoju i macha rękami udając słońce, na hasło deszcz dziecko staje w miejscu i robi z dłoni daszek domku nad głową.

Odcienie morza – praca plastyczna – potrzebna będzie plastelina, tekturka i wykałaczka. Z plasteliny w różnych odcieniach niebieskiego zrób kulki z dodatkiem białego koloru, następnie rozetrzyj plastelinę na kartoniku, za pomocą wykałaczki zrób fale. Możesz tez dodać łódkę z brązowej lub białej plasteliny.

Zadanie z KP 4 str 80-81

Zrób pracę plastyczną za pomocą baniek mydlanych. Potrzebna będzie plastikowa butelka (0,5l), siatka z owocu, gumka. Poproś dorosłego aby przeciął butelkę na pół. Na górną cześć przymocuj siatkę za pomocą gumki recepturki. Wymieszajcie trochę płynu do mycia naczyń z barwnikiem ( farbką) i niewielką ilością wody. Zamoczcie siatkę w roztworze – i dmuchnijcie w szyjkę butelki. Wyjdą wam kolorowe bańki, które możecie położyć na kartkę papieru. W ten sposób po zaschnięciu powstanie kolorowy, bańkowy rysunek. Instrukcja w filmiku poniżej:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3050939151649268&id=1999232043486656

Miłej zabawy Biedronki:)

Środa 24.06.2020 r. Temat: Już lato woła nas!

Dzień dobry Biedronki!

Moje wakacyjne plany –Dziecko opowiada o swoich wakacyjnych planach, opisuje miejsca, w które pojadą, mówi o tym, co będą robić i kto pojedzie razem z nimi, zdradza, jakim środkiem lokomocji będą podróżować i jakie już poczyniły przygotowania do wyjazdu. Rodzic zwraca uwagę, żeby dziecko poprawnie formułowało zdania i używało czasowników w czasie przyszłym w formie osobowej.

Fale – zabawa ruchowo-rytmiczna. Dziecko siada w siadzie skrzyżnym. Rodzic zaczyna śpiewać słowo „fale” na melodię popularnej piosenki „Panie Janie”. Dziecko zaczyna śpiewać razem z Rodzicem. Do śpiewu Rodzic dołącza falujący ruch rąk, jakby rysował fale w powietrzu. Dziecko naśladuje ruch, nie przestając śpiewać. W kolejnym etapie zabawy dziecko śpiewa i rysuje fale palcami na podłodze, potem śpiewa, poruszając rytmicznie chustką(lub innym dostępnym rekwizytem). Na koniec śpiewa, rysując rytmicznie fale kredką na kartce papieru.

Dzień dobry, witam was – nauka rymowanki na pamięć, zadania z „Kart pracy” kp c.4 s.78-79. Dziecko uczy się na pamięć rymowanki z „Kart pracy”. Gdy zacznie powtarzać słowa bezbłędnie, Rodzic zachęca, aby powiedziały rymowankę tak, jakby mówiły do niemowlęcia, próbując je rozweselić. Następnie dziecko zmienia intonację, wypowiadając rymowankę jak robot i jak czarownica rzucająca zaklęcie. Po skończonej zabawie z rymowanką, dziecko opisuje obrazek w „Kartach pracy”. Rodzic zachęca, aby używały słów określających położenie: „w”, „nad”, „pod”, „z prawej strony”, „z lewej strony”. Dziecko odczytuje również wyrazy umieszczone na rysunku, przelicza w nich sylaby i otacza pętlą wyrazy trzysylabowe. Następnie rysuje szlaczek, powtarzając wcześniej poznaną rymowankę.

Piosenka Lato, lato

Tekst piosenki:

Już za parę dni, za dni parę weźmiesz plecak swój i gitarę,

Pożegnania kilka słów, Pitagoras, bądźcie zdrów,

Do widzenia wam canto cantare. /2x

          Lato, lato, lato czeka, razem z latem czeka rzeka,

          Razem z rzeką czeka las, a tam jeszcze nie ma nas.

         Lato, lato nie płacz czasem, czekaj z rzeką, czekaj z lasem,

        W lesie schowaj dla nas chłodny cień, przyjedziemy lada dzień.

 Już za parę dni…

           Lato, lato mieszka w drzewach, lato, lato w ptakach śpiewa,

           Słońcu każe odkryć twarz, lato, lato jak się masz?

           Lato, lato, dam ci różę, lato, lato, zostań dłużej,

           Zamiast się po krajach włóczyć stu, lato, lato zostań tu.

 Już za parę dni…

Lato w „pigułce”

Źródło: ABCZabawa

Miłego dnia Biedronki😊

Wtorek 23.06.2020 Temat: Wakacji nadszedł czas

Z okazji Dnia Ojca składamy najserdeczniejsze życzenia zdrowia,

szczęścia, siły i wytrwałości oraz sukcesów zawodowych i osobistych.

Życzymy Wam niesłabnącej radości ze swoich pociech.

Niech będą one dla Was zawsze wsparciem oraz powodem do dumy,

a spędzone wspólnie chwile będą źródłem satysfakcji i spełnienia

p. Gabrysia, p. Gosia i p.Nela

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie FB_IMG_1592687317928-1024x723.jpg

Pamiętajcie Biedronki dzisiaj jest DZIEŃ TATY!!

Złóżcie swoim Tatusiom życzenia i przygotujcie drobny upominek.

Zróbcie dla Taty laurkę. Możecie na niej narysować za co najbardziej kochacie swojego Tatę:)

Jeśli pamiętacie piosenkę „Co powie tata” to zaśpiewajcie proszę dla swoich kochanych Tatusiów:)

https://www.youtube.com/watch?v=CxYLoa3Fgz8

Tak czy nie – zasady bezpiecznych wakacji- przypomnienie zasad bezpieczeństwa, rozwijanie myślenia.

Omawiamy z dzieckiem zdania poniżej  –  dyskusja. Zdania opisują różne zachowania podczas wakacji, dziecko odpowiada ,, tak” jeżeli zdanie opisuje prawidłowe zachowanie i ,,nie” jeśli nieprawidłowo. Propozycje zdań:

Skórę smarujemy kremem z filtrem. Tak czy nie?

Na górskie szlaki wybieramy się w klapkach. Tak czy nie?

Na wycieczkę łodzią lub kajakiem zakładamy kapok. Tak czy nie?

Możemy zostawić bagaż w dowolnym miejscu. Tak czy nie?

W czasie burzy chronimy się pod drzewem. Tak czy nie?

Kapiemy się tylko w wydzielonych, strzeżonych kąpieliskach. Tak czy nie?

Odmawiamy gdy znajoma osoba chce nas czymś poczęstować. Tak czy nie?

Gdy jest bardzo gorąco, wchodzimy szybko do zimnej wody. Tak czy nie?

W górach chodzimy tylko po wyznaczonych szlakach. Tak czy nie?

W słoneczny dzień nosimy nakrycie głowy. Tak czy nie?

Do jazdy na rowerze zakładamy kask. Tak czy nie?

W upalne dni pijemy dużo wody. Tak czy nie?

Po pikniku w lesie zostawiamy śmieci na trawie. Tak czy nie?

Latarnia – rozmowa na podstawie tekstu opowiadania W. Widlaka, wdrażanie do uważnego słuchania.

Dzień dobry nazywam się Wesoły Ryjek. Dziś rano tata powiedział: – Ryjku, wybierzemy się dziś na latarnię morską. A przynajmniej tak to zrozumiałem.

– Nie wiedziałem, tato, że są specjalne morskie latarki – powiedziałem. – A po co? A są jakieś specjalne górskie? Albo jeziorskie… jeziorne… jeziorowe?  W czym się różnią? Czy mają…

Miałem bardzo wiele pytań, ale tata zamachnął rękami tak jak wtedy, kiedy obok nas latała osa. – Ryjku, to nie latarka, tylko latarnia – powiedział. – Latarnia morska jest duża i trzeba się na nią wdrapać. Zresztą sam zobaczysz.

No więc zapytałem jeszcze tylko, czy możemy zabrać ze sobą mojego żółwia  przytulankę, żeby on też zobaczył tę dużą latarnię, na którą trzeba się wdrapać. Tata się zgodził i więcej już  o nic nie pytałem, choć byłem bardzo ciekaw.

Do latarni trzeba było dojechać, a potem, dojść przez las, a potem trochę się wdrapać pod górkę. – Tato daleko jeszcze? – zapytałem. – Bo mój żółw już by chciał dojść.

– Powiedz żółwiowi, że już całkiem blisko – powiedział tata, a ja się zdziwiłem, bo oprócz drzew nie widziałem przed sobą nic dużego, na co można by się wdrapać. Wtedy przed nami nagle się coś pojawiło. Jakby dom z cegły, tylko okrągły.

– Spójrz w górę – powiedział tata. Spojrzałem. Latarnia była rzeczywiście wielka. Wyglądała trochę jak ogromny komin, a trochę jak wieża na zamku, który kiedyś zwiedzaliśmy. – A gdzie ta latarnia ma żarówkę? – zapytałem. I wtedy właśnie się okazało, że do żarówki trzeba się wdrapać na górę.

Szliśmy i szliśmy po schodach, które ciągle się kręciły i nie mogły przestać, aż mnie też się zaczęło kręcić w głowie. Na szczęście tata wziął mnie wtedy na ręce i wszystko się odkręciło, tak jak trzeba. Tak to już jest z moim tatą.

A na górze sam nie wiem, co było ciekawe – wielka żarówka (co prawda zgaszona, bo był dzień), czy widok z malutkich okienek. – Widzisz morze, Ryjku? – pytał tata. – A drzewa? Jest ich też całe morze. A tam gdzieś, w tamtą stronę, jest nasz dom.

– Dom! – zawołałem. – Ojej, domu nie widzę. Dziś dowiedziałem się, po co budowano latarnie morskie. Po to, żeby każdy – nawet z daleka i nawet w najgorszą burzę – mógł trafić do domu. I wiecie, co? To działa. Nie wiem dokładnie jak, ale w każdym razie my też trafiliśmy do naszego domu!

Źródło: Wojciech Widlak, ,,Latarnia” [w:]  ,,Wesoły Ryjek i lato”, Media Rodzina, Poznań 2017, Książka Nauczyciela cz. 4, Nowa Era

Rodzic sprawdza rozumienie treści i zadaje pytania:

  • Gdzie Wesoły Ryjek wypoczywał z tatą?
  • Dokąd tata zabrał Wesołego Ryjka?
  • Do czego służą latarnie morskie?
  • Co się znajduje na samym szczycie latarni?
  • Czy ktoś wdrapał się na sam szczyt latarni?
  • Co było widać przez małe okienka?

Co to jest latarnia morska? – jeśli wiesz to powiedz.

Latarnie morskie to znaki nawigacyjne, wskazujące drogę. Wyglądają jak wysokie wieże z małymi okienkami. Budowane są na brzegach mórz i bardzo dużych jezior. Wysyłają sygnały świetlne, a w czasie gęstej mgły, gdy światło jest mało widoczne – również sygnały dźwiękowe. Obecnie większość latarni jest zautomatyzowana, ale dawniej mieszkali w nich latarnicy, którzy o zmroku zapalali lampy latarni. W odległych czasach, kiedy nie było jeszcze latarni, na skalnych brzegach mórz rozpalano wielkie ogniska. Najwyższa polska latarnia znajduje się w Świnoujściu. Jest zbudowana z cegły. Na jej szczyt prowadzi aż 308 schodów.

Latarnia morska – konstruowanie latarni.

Potrzebne będą:

  • małe pudełka
  • papierowe kubki
  • rolki po ręcznikach lub papierze toaletowym
  • klej
  • biała farba
  • pędzle
  • czarny flamaster

Dziecko wykonuje model latarni morskiej, sklejając ze sobą pudełka, rolki i papierowe kubeczki. Zwracamy uwagę na to, aby najniżej były największe elementy, a wyżej – coraz mniejsze. Całość malujemy na biało. Gdy farba wyschnie, dziecko dorysowuje czarnym flamastrem okna, drzwi  i inne drobne elementy.

Zadania z KP 4 str. 76-77 .

Poniedziałek 22.06.2020 r. Temat: Lato zaprasza nas do zabawy!

Dzień dobry Biedronki! Właśnie powitaliśmy naszą ulubioną porę roku- zawitało do nas lato!

Danuta Wawiłow – Lato

Daj mi rękę, mamusiu,

pójdziemy na rosę!

Trawa będzie zielona,

my będziemy bose.

Drzewa będą zielone,

góry będą zielone,

chmury będą zielone,

wielkie i puchate !

Domy będą zielone,

dymy będą zielone…

Wiesz, dlaczego zielone ?

Bo to będzie lato !

Jak spędzamy wakacje – pogadanka, wdrażanie dzieci do wypowiadania się całym zdaniem i tworzenia dłuższych wypowiedzi na zadany temat. Rodzic pyta dziecko, gdzie można spędzać wakacje (w górach, nad morzem, w lesie, u babci, nad rzeką, nad jeziorem), co można w tych miejscach robić, które z wakacyjnych miejsc wypoczynku jest najlepsze, najciekawsze i dlaczego. Dzieci opowiadają o swoich wakacyjnych doświadczeniach. Na koniec Rodzic pyta dziecko o sposoby podróżowania podczas wakacji (wycieczki piesze, pociąg, samochód, rower, autokar, łódź, samolot).

Letnie zagadki:

W kubeczku czy na patyku
wszyscy je lubimy.
Miło latem na języku,
poczuć małą porcję zimy /lody/

Świecę mocno dzionek cały,
żeby wszystkim ciepło dać,
by zobaczyć jak przychodzę,
trzeba bardzo wcześnie wstać /słońce/

Mały, lekki, kolorowy,
latem zawsze modny,
dobry do hasania w wodzie,
na plażę wygodny / strój kąpielowy/

Nad rzeką lub nad morzem,
przez letnie miesiące,
chroni naszą głowę,
przed gorącym słońcem /czapka/

W tubce lub butelce,
biały i pachnący.
Trzeba się nim posmarować,
wychodząc na słońce /krem do opalania/

Zbierane na plaży
brązowe kamyki.
Pięknie zdobią nam pierścionki
albo naszyjniki /bursztyny/

Może być niebieskie, szare lub zielone.
Bywa spokojne lub bardzo wzburzone.
Kiedy jego brzegiem ludzie spacerują,
jego małe fale stopy ich całują /morze/

Kiedy lato spędzasz w mieście,
chcesz poszaleć w wodzie czasem.
Poproś mamę, tatę, siostrę,
żeby wzięli cię na… /basen/

Mała łódka z siodełkami,
a w niej tata, ty i mama.
Gdy kręcicie pedałami,
łódka płynie sama /rower wodny/

Duży ogród w środku miasta,
dużo domków w nim i klatek.
Zajrzyj tam by się przekonać,
co zwierzęta robią latem /zoo/

Plastikowe rączki
na dość długim sznurku.
Można na niej skakać
latem na podwórku /skakanka/

Mały domek z materiału,
w nim poduszki oraz koce.
Można smacznie w nim przesypiać
letnie ciepłe noce /namiot/

Biały ptak ponad falami
lata lecz nie śpiewa.
Letnią porą cała plaża,
krzykiem jej rozbrzmiewa /mewa/

Gdy do ucha ją przyłożę,
morza szum powróci do mnie.
W tej skorupce, małe morze,
lato może nam przypomnieć /muszelka/

Włóż do niego wszystkie rzeczy:
sok, kanapkę i czapeczkę.
Potem załóż go na plecy
i na letnią idź wycieczkę /plecak/

Można na niej się opalać,
Zamki z piasku też budować.
Gdy się znudzi, można z mamą
Brzegiem morza spacerować /plaża/

Pakujemy plecak – zabawa dydaktyczna. Rodzic pyta dziecko, co każdy musi zabrać ze sobą, gdy jedzie na wakacje. Dziecko podaje różne propozycje. Wspólnie z Rodzicem zastanawiają się, czy dana rzecz jest rzeczywiście niezbędna w podróży, dziecko nazywa je, określa, do czego służą, zastanawia się, czy dana rzecz bardziej przyda się nad morzem, w lesie czy w górach i w jakich sytuacjach. Proponowane przedmioty: latarka, sznur, mapa, telefon komórkowy, czapka z daszkiem, butelka z wodą, parasol. Po skończonej rozmowie, dziecko wykonuje zadania w „Kartach pracy” c.4 s.74-75.

Oczami wyobraźni – zabawa dydaktyczna rozwijająca twórczą wyobraźnię. Dziecko kładzie się na dywanie, zamyka oczy i myśli o wakacjach. Następnie opowiada o tym, jak powinno wyglądać idealne miejsce na wakacje, gdzie powinno być, co powinno się, tam znajdować, kogo chciałyby tam spotkać i co mogłyby tam robić.

No i teraz Biedronki do dzieła- narysujcie lub namalujcie proszę te piękne miejsca😊

Miłego dnia!

Piątek 19.06.2020 Temat: Bezpieczne podwórko.

  1. Zabawy logopedyczne – ćwiczenia dźwiękonaśladowcze – spróbuj udawać różne pojazdy, którymi będziemy podróżować w czasie wakacji; zastanów się jakie odgłosy możemy usłyszeć w lesie, nad morzem czy nad jeziorem. Sprawdź czy umiesz udawać rechot żaby, klekot bociana czy szum morza.
  2. Posłuchaj wiersza J. Koczanowskiej „Nie wolno”. Zastanów się czy zawsze zachowujesz się tak w stosunku do nieznajomych? https://koczanowska.com/nie-wolno/

3. Obejrzyj filmik – opowiedz tacie lub mamie co zapamiętałeś

4. Wymyślcie razem z rodzicami wspólny wakacyjny challange! np. 5000 kroków dziennie?, stworzenie rodzinnej książki kucharskiej z wakacyjnymi przysmakami lub album ze zdjęciami z tych nietypowych wakacji….

5. Pobaw się w piłkę – zastanów się jak zachowuje się piłka – spróbuj skakać tak jak piłka duża, mała , lekka, ciężka…

6. Każdemu przydaje się chwila relaksu, spokoju, ciszy i samotności – czy widzieliście kiedyś w hotelu zawieszki na drzwi – z hasłem NIE PRZESZKADZAĆ ? Spróbujcie zrobić taką zawieszkę dla siebie lub dla swoich rodziców. Zobaczcie taką zawieszkę, szablon znajdziesz tutaj: http://palcamipozytywnegoczlowieka.blogspot.com/2013/09/zawieszka-na-klamke.html

7. Na zakończenie poznajcie zasady bezpieczeństwa na rowerze

Źródło: bajkiedukacyjne, rower

Miłego dnia Biedronki:)

Czwartek 18.06.2020 r. Temat: Bezpieczeństwo w czasie podróży

Dzień dobry Biedronki!

Dzisiejsze zajęcia rozpoczynamy zagadkami słuchowymi, więc wytężamy słuch i do dzieła😊

1. „Jakie pojazdy słyszymy?- zagadki słuchowe 

Źródło: Mały Świat Mariusz Szwonder

2. Zapoznanie z tekstem opowiadania B. Forma Lotnisko. Rozmowa na temat treści opowiadania. Omówienie zasad zachowania na lotnisku.

Marek z tatą stoją na tarasie widokowym, który przylega do ogromnej oszklonej hali portu lotniczego. Za chwilę wyląduje samolot, którym ma przylecieć mama.

– Tatusiu dlaczego po płycie lotniska jeżdżą autobusy? – pyta z zaciekawieniem chłopiec.

– Widzisz synku, każdy samolot ma na lotnisku wyznaczone miejsce. Tam czeka na pasażerów i i tam rozpędza się na pasie startowym.

– Ale dalej nie wiem dlaczego tu są autobusy. – przerywa Marek.

– To właśnie nimi podwozi się do samolotu pasażerów i ich bagaże. Na lotnisku musi być porządek i nikt przypadkowy nie może tu spacerować.

– Dlaczego, przecież tu jest tyle wolnego miejsca. – nie wytrzymuje Marek.

– Jedne samoloty lądują, inne startują. Obsługa naziemna lotniska może poruszać się po lotnisku. Ci ludzie nalewają paliwo do samolotów, naprawiają je i sprzątają wewnątrz. Każdy wie co ma robić. – Nagły huk przerywa rozmowę. Samolot, który wiezie mamę właśnie ląduje. Ojciec i syn idą do hali przylotów. Marek prawie biegnie.

– Jeszcze poczekamy, nie spiesz się – uspokaja ojciec chłopca.

Pasażerowie ustawiają się w kolejce i czekają aż celnik sprawdzi dokumenty. Następnie z ruchomego taśmociągu odbierają bagaże.

– Mama, mama! Spójrz, jest tam! – krzyczy Marek. Mama również go zauważa i macha ręką. Mija kilka minut i cała rodzina serdecznie się wita.

– Co mi przywiozłaś? – pyta chłopiec.

– Niespodzianka – odpowiada mama i przytula syna. – Poszukamy jej w domu.

3. „W podróży”- zabawa na spostrzegawczość. Przyjrzyj się pojazdom na obrazku, zapamiętaj kolejność i wstaw we właściwe miejsca. Powodzenia!

https://view.genial.ly/5edd47fe200cf70d607365d7

Źródło: janauczycielka.pl

4. „Koła autobusu kręcą się”- zabawa muzyczna

Źródło: Klub Kaczki Niedziwaczki

5.  „Czym pojedziemy na wakacje?”.  Obejrzyj obrazki i nazwij przedstawione na nich środki transportu. Zwrócenie uwagi na zasady bezpieczeństwa w różnych sytuacjach podczas letniego wypoczynku oraz podróży.

6. „Kolorowe piłki” – zabawa matematyczna, stosowanie liczebników porządkowych

Spróbuj teraz policzyć piłki liczebnikami porządkowymi:

pierwsza, druga, trzecia, czwarta, piąta.

Odpowiedz na pytania:

która piłka jest w biedronki? (druga)

która piłka jest cała niebieska? (trzecia)

która piłka jest w gwiazdki? (pierwsza)

która piłka jest najmniejsza? (czwarta)

która piłka jest największa? (piąta)

Miłego dnia Biedronki😊

Środa 17.06.2020 Temat: Bezpieczni na co dzień.

  1. Wysłuchaj bajki. Powiedz jakie zasady bezpieczeństwa były przedstawione w opowiadaniu
Źródło: PZU

2. Obejrzyj nagranie i poznaj zasady zachowania podczas burzy: Jakie zasady są wymienione w filmie?

3. Zobacz co możemy zobaczyć na plaży:

Co to jest? Skąd się biorą muszle na plaży? Kto mieszka w muszlach? Porozmawiaj z Rodzicami o muszlach i ich zawartości. A może masz w domu muszle? Obejrzyj je sobie, jakiego są koloru, kształtu, czy są duże czy małe, czy słyszycie szum gdy przyłożycie muszlę do ucha?

A poniżej kilka zadań z muszlami :

4.Bezpieczni na wakacjach- zobaczcie jakie zasady obowiązują w czasie letnich wyjazdów:

5. Narysuj swoje wakacyjne plany. Możesz to zrobić w letniej ramce:

6. Posłuchajcie piosenki:

Źródło: Fasolki

7. Jeżeli będzie ładna pogoda – idź na rower, hulajnogę albo rolki. Tylko pamiętaj o założeniu kasku.

Życzymy wspaniałej zabawy Biedronki:)

Wtorek 16.06.2020r.Temat: Bezpieczeństwo nad wodą.

Dzień dobry Biedronki!

Lato zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim wakacje i wypoczynek-  wyjazdy nad morze, jeziora…

„Wypoczynek nad wodą” – rozmowa kierowana. Przyjrzyj się zdjęciom, które przedstawiają różne zbiorniki i cieki wodne: jezioro, staw, morze, rzeka, strumień. Powiedz proszę co je łączy, a co różni. Jak możemy spędzać czas nad wodą? Wymień nazwy różnych aktywności, zabaw i sportów, jakie można wykonywać nad wodą.
                              

„Sprzęt plażowy” – zabawa dydaktyczna. Rozpoznawanie, nazywanie
i podawanie przeznaczenia przedmiotów wykorzystywanych do wypoczynku nad morzem (parasol plażowy, parawan, leżak, koło, rękawki, okulary do pływania, ręcznik, klapki, olejek do opalania, wiaderko, łopatka, piłka).

Piosenka „Kocham lato”

Zabawa „Wybieramy się na wakacje”: Rodzic prosi dziecko, żeby wymieniło nazwy rzeczy, które zabieramy podczas wyjazdu na wakacje, na podaną głoskę, np.:

p- plecak, piłka
s- sandały , spodnie, strój
m- mydło, materac,
b- buty, basen, bluza
ł- łopata, łódka
d- deskorolka, dres
k- koszula, klocki, kurtka, koc
r- ręcznik, rower
o- okulary
w-wiaderko

„Wodne pojazdy” – ćwiczenie w klasyfikowaniu. Spójrz na zdjęcia z różnymi pojazdami pływającymi (statek pasażerski, statek transportowy, prom, żaglowiec, łódka, żaglówka, motorówka, kajak,  rower wodny, poduszkowiec). Dziecko nazywa pojazdy i próbuje określić jego przeznaczenie. Rodzic pyta, na jakie grupy można podzielić pojazdy (przewożące ludzi lub towary; napędzane siłą mięśni, siłą wiatru lub silnikiem; służące do transportu lub rekreacji).


        

Zapraszam do obejrzenia krótkiej bajki, która uczy zasad bezpieczeństwa i odpowiedniego zachowania podczas kąpieli wodnych. Bohaterowie bajki przypomną Wam o jakich ważnych rzeczach trzeba pamiętać, aby spędzić bezpiecznie czas nad wodą.

„Żaglówka” – kochani zadanie do wykonania –  żaglówka z papieru. Przygotujcie kartkę papieru, włączcie film i przystąpcie do działania.

Źródło: lubietworzyc blogspot

„Małe regaty” – eksperymentowanie z puszczaniem żaglówek w naczyniu z wodą- oczywiście za zgodą Rodziców😊

Miłej zabawy Biedronki!

Poniedziałek 15.06.2020

  1. Ćwiczenia poranne – Przywitanie stóp – dziecko siedzi naprzeciwko rodzica z nogami ugiętymi. Podnosi jedną nogę i wita się z nogą rodzica ( dotykają się wewnętrznymi stronami stóp). Gdy mają połączone obie stopy to robią wspólny rowerek. , – Wiatraczek – dziecko siedzi na podłodze w lekkim rozkroku. Wyprostowanymi rękami wykonuje obroty: do przodu, do tyłu, naprzemiennie, – Pociągi – dziecko chodzi w różnym rytmie po pokoju udając pociąg – przy okazji wydaje odgłosy dźwiękonaśladowcze udające pociąg – uuuu, ciuch ciuch, itd.
  2. Moje Wakacyjne plany – dziecko opowiada o swoich planach na wakacje. Stara się mówić poprawnie.
  3. Letnie wędrówki po Polsce – dziecko razem z rodzicem ogląda mapę Polski, pokazuje gdzie jest morze, gdzie są góry itd. wskazuje swoje ulubione rejony Polski, gdzie chciałby spędzić wakacje.
  4. Podróże fajna sprawa- prosimy omówić z dzieckiem sposoby podróżowania po Polsce – autokar, pociąg, statek, samolot, rower. Gdzie dojedziemy tymi środkami transportu,
  5. Latający balonik – dziecko podbija balon przez minutę i głośno liczy podbicia. Ile razy udało Ci się podbić balonik?
  6. Posłuchajcie piosenki – spróbujcie opowiedzieć o jakich zasadach bezpieczeństwa mowa jest w piosence
Źródło – Zozi – Bezpieczne wakacje

7. Dopasuj cienie słynnych budowli

8. Wydrukuj pokoloruj, wytnij i ułóż wakacyjne puzzle

Życzymy dobrej zabawy Biedronki:)

Piątek 12.06.2020 r. Temat: Letnia sałatka

Dzień dobry Biedronki

 Mistrz kuchni – ćwiczenia słownikowe, poda­wanie nazw produktów potrzebnych do przyrzą­dzenia określonego posiłku.

Rodzic podaje  nazwę dania, a dzieci wyliczają produkty potrzebne do jego wykonania. Przykłado­we dania: pizza, zupa pomidorowa, sałatka jarzyno­wa, jajecznica, spaghetti.

Kalejdoskop smaków – rozpoznawanie produktów spożywczych na podstawie odczuć smakowych.

Rodzic przygotuje na talerzyku różne produkty o charak­terystycznych, wyrazistych smakach i  nadziewając na wy­kałaczki lub za pomocą łyżeczki, podaje dziecku. Dziecko, mając zawiązane oczy, próbuje rozpoznać produkt po jego smaku i próbuje określić odczuwany smak. Proponowane produkty: marchewka, ogórek, oliwka, żółty ser, cytryna, papryka, winogrono, banan, truskawka, cebula, jabłko, czekolada, herbatnik, chleb, kukurydza.

Prawda czy fałsz ? – zabawa rozwijająca myślenie i kompetencje językowe.

Rodzic zadaje pytania dotyczące wiedzy zdoby­tej przez dzieci podczas ostatnich dni. Zadaniem dzieci jest rozpoznanie, czy wypowiedziane zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.

Propozycje zdań:

 Ogórek jest czerwony.

Jabłko jest owocem.

Pszczoły mieszkają pod ziemią.

Motyle zapylają kwiaty.

Jajecznicę robi się z pomidorów.

Trzeba jeść pięć posiłków w ciągu dnia.

Ostatnim posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie.

Piramida żywieniowa to skałka wspinaczkowa.

Bez owadów nie byłoby owoców.

Pasieka to teren, na którym stoją ule.

Trzmiele to owady.

Fasola to roślina.

Zakupy należy pakować w plastikowe torby.

Owady to pożyteczne zwierzęta.

Zdrowa pizza – wspólne przygotowywanie zdrowego posiłku.

Zachęcamy do wspólnego przygotowania pizzy, wykorzystując gotowy spód ze sklepu lub przygotowany samodzielnie. Zadaniem jest aby pizza  była nie tylko smaczna, ale też przybrana warzy­wami w różnych kolorach . Dzieci samodzielnie kroją warzywa, pamiętając o zasadach bezpieczeństwa i higieny.

Propozycje warzyw: cukinia, papryka, pomidory, oliwki, czerwona cebula, rukola, brokuły, kukurydza, zielony groszek, czosnek.
Przygotowaną pizzę można zjeść wspólnie przy  stole.

Muzyczna pogawędka – rozpoznawanie dźwięków instrumentów muzycznych, rozwijanie kompetencji słuchowych.

  • W muzycznym letnim ogródku – ekspery­mentowanie rytmem i dźwiękiem, rozwijanie wyobraźni muzycznej.

Dzieci wymyślają melodię do wiersza Laury Łącz „W letnim ogródku”. Prezentują swoje pomysły wokalne, mogą też tworzyć akompaniament, wykorzystując instrumenty dostępne w domu.  Wiersz poznały dzieci we wtorek.  

Na zakończenie można zaśpiewać wspólnie z Panem Michałem

Dobrej zabawy

Środa 10.06.2020r.Temat: Zdrowo się odżywiamy!

Dzień dobry Biedronki!

Co jest zdrowe, a co nie? – pogadanka z wykorzystaniem obrazków warzyw. Dzieci nazywają warzywa, mówią, czy są zdrowe, podają inne przykłady zdrowych produktów, próbują ustalić, które produkty są szkodliwe dla zdrowia i dlaczego nie należy ich często jeść.

Dlaczego ludzie uwielbiają warzywa cebulowe i korzeniowe ...
Piotruś - Hurtownia owoców i warzyw

Dzieci wykonują kukiełki warzyw z dostępnych materiałów, przyklejają do nich od tyłu patyczki do szaszłyków. Gdy kukiełki są gotowe, dzieci przygotowują krótkie dialogi i prezentują je przed swoją rodziną.

Zwierzęta i rośliny – zabawa językowa doskonaląca umiejętność czytania oraz myślenie logiczne. Rodzic rozkłada na podłodze dwie duże pętle ze sznurka. Jedną pętlę oznacza napisem „Rośliny”, drugą – „Zwierzęta”. Dziecko losuje karteczkę, odczytuje nazwę i kładzie ją w odpowiedniej pętli. Przykładowe wyrazy: „papuga”, „bocian”, „baran”, „sowa”, „foka”, „kogut”, „indyk”, „motyl”, „osa”, „burak”, „fasola”, „tulipan”, „cebula”, „kot”, „pies”, „koza”, „sroka”, „sosna”, „topola”, „owca”, „krowa”, „komar”, „papryka”, „malwa”, „pomidor”, „dynia”, „fiołek”, „stokrotka”, „malina”. Na koniec dziecko liczy wyrazy w każdej pętli i określa, których jest więcej. Wyrazy można też wykorzystać do klasyfikowania. Przykładowe grupy: ptaki, zwierzęta wodne, owady, kwiaty, rośliny jadalne

Owady w letnim ogrodzie – zabawa dydaktyczna rozwijająca kompetencje językowe,

Informacje dla Rodzica:

Owady to najliczniejsza grupa zwierząt na świecie. Jest ich tak wiele, że sami naukowcy nie wiedzą dokładnie, ile! Ale wszyscy są zgodni co do tego, że mimo małych rozmiarów są to zwierzęta fascynujące. Możemy je spotkać w każdym miejscu na świecie, nawet w rejonach bardzo zimnych.

Jak wyglądają  owady?

Mają dwie pary skrzydeł ( te które fruwają), 3 pary odnóży, czułki, ciało składa się z głowy, tułowia o odwłoku.

„Jakie znasz owady?”- wypowiedzi dzieci.

Rodzic pyta dziecko, jakie owady można spotkać w ogrodzie, a następnie pokazuje kilka zdjęć lub ilustracji owadów i prosi o ich nazwanie. Krótko opowiada o wybranych gatunkach, zwracając uwagę na ważną rolę, jaką pełnią w ogrodzie i sadzie. Dziecko zapamiętuje, że owady zapylają kwiaty, przenosząc pyłek z jednego kwiatu na drugi, i że bez nich nie byłoby owoców i niektórych warzyw.

Pszczoły – to bardzo pożyteczne owady, zapylają kwiaty, dzięki czemu powstają owoce. Mieszkają w ulach. Teren, na którym stoją ule, wraz z ulami i wszystkimi narzędziami potrzebnymi pszczelarzowi do pracy, nazywamy pasieką.

Pszczoła miodna – budowa – pasiekalyson.pl

Osy – to owady, które można u nas spotkać od kwietnia do października. Giną, gdy nadchodzą mrozy. Nie mieszkają tak jak pszczoły w ulach, ale budują swoje gniazda w ziemi (wykorzystując nory drobnych zwierzątek) albo w dziuplach lub na strychach. Żywią się nektarem z kwiatów i oczywiście, tak jak pszczoły, zapylają kwiaty. Jadają też mięso.

Osy | DDD - Ekologiczne zwalczanie szkodników

Motyle – to owady, które żywią się nektarem z kwiatów. Przelatując z jednego kwiatka na drugi, przenoszą pyłek i w ten sposób zapylają kwiaty. Są również prawdziwą ozdobą ogrodu, ze względu na piękne, kolorowe skrzydła. Niestety ich larwy podgryzają i niszczą liście roślin.

PIERWSZY MOTYL – kobieta domowa

Trzmiele – to owady, które zakładają gniazda pod ziemią. Zamieszkują nory gryzoni i krecie korytarze. Czasem niepoprawnie nazywa się je bąkami. Są bardzo dobrymi zapylaczami. Ogrodnicy wykorzystują je do zapylania pomidorów i papryki pod osłonami. Pszczoły nie mogłyby tego zrobić, bo nie lubią być w zamkniętej przestrzeni.

Trzmiel ziemny - Medianauka.pl

Chrząszcze – tak jak trzmiele mieszkają pod ziemią, w budynkach lub pod korą drzew. Są bardzo pożyteczne. Po pierwsze dlatego, ze zjadają mniejsze owady, które niszczą rośliny, po drugie, dlatego, że zapylają kwiaty. Do najbardziej popularnych chrząszczy należy biedronka.

Chrząszcz - Home | Facebook

„Kogo usłyszysz?” – zabawy słuchowe, próby rozróżniania owadów

https://www.youtube.com/watch?v=8-cV-RL6zhs – pszczoły

https://www.youtube.com/watch?v=id9-A2tvjfg   – konik polny

https://www.youtube.com/watch?v=y4x532Ih3ys  – trzmiel

Zabawa muzyczno – ruchowa – naśladowanie odgłosów zwierząt.

„Przyleciała mucha i zrobiła bzzz x4 Ja ją bum a ona fru x4

Przypłynęła rybka i zrobiła plum x4 Plum, plum, plum a potem chlup x4

Przyleciał dzięciołek i powiedział stuk x4 Stuk, stuk, stuk a potem fru x4

Przyszła sobie kurka i zrobiła ko x4 Ko, ko, ko, ko, ko, ko, x4

Przyleciał wróbelek i powiedział ćwir x4 Stuk, stuk, stuk a potem fru x4”

Zadanie w kartach pracy: KP4, s. 62–63

Kiść winogron – projekt plastyczno-techniczny. Dzieci oglądają zdjęcia z winnic, kiść winogron (prawdziwą lub na ilustracji), opisują wygląd, kształt i kolor owoców.

Dziecko wykonuje pracę plastyczną, robiąc stemple na brystolu za pomocą pokrojonej na kilkucentymetrowe kawałki marchewki. Używają fioletowej farby. Kiść ozdabiają gotowymi zielonymi listkami (naturalnymi lub papierowymi) oraz gałązkami i pędami, które wykonują, mocno skręcając paski zielonej krepiny. Winogrona można wycieniować za pomocą pędzelka, używając nieco jaśniejszej farby (z połączenia fioletowej i białej).

Mój ulubiony posiłek – rysowanie na kartce z bloku. Dziecko zastanawia się, co najbardziej lubi jeść i przedstawia swój wybór w formie rysunku. Starając się, żeby każda potrawa była rozpoznawalna. Rodzic zachęca dziecko, żeby wybrały nie tylko ulubione, ale także zdrowe potrawy.

Życzymy miłego dnia Biedronki😊

Wtorek 09.06.2020 Temat: Lato, lato wszędzie.

  1. Kostka z kodem – zabawa ruchowa. Dziecko rzuca kostką do gry, musi wykonać przypisane do liczby oczek działania: 1 – dziecko staje na jednej nodze, 2 – robi duży rozkrok, 3 – maszeruje, 4 – idzie na czworaka, 5 – skacze obunóż 5 razy, 6 – kładzie się na plecach i liczy do 6.
  2. Prosimy przypomnieć sobie razem z dzieckiem nazwy owoców i warzyw – proszę zwrócić uwagę na poprawną wymowę tych nazw.
  3. W letnim ogródku – nauka wiersza na pamięć. Laura Łącz – „W letnim ogródku”

W letnim ogródku

Wesoło

Kwiaty rozkwitły

Wokoło.

Śmieje się jabłko

I gruszka,

Czupryną trzęsie

Pietruszka.

Cieszy się śliwka

Renkloda,

Że taka piękna

Pogoda.

Narzeka tylko

Cebula:

-Za ciepła moja

Koszula!

A dynia sapiąc

Z gorąca,

Wystawia buzię

Do słońca.

Źródło: Laura Łącz „W letnim ogródku” [w:] „Na słoneczne i deszczowe dni”, WSiP, Warszawa 1998, s. 53

4. Letnie smaki – przygotuj przy pomocy Rodzica letni koktajl z truskawek, malin banana, jogurtu lub mleka.

5. Kolorowe owoce i warzywa – wytnij z tektury szablony twoich ulubionych owoców, a następnie wyklej je kolorowymi kulkami z bibuły.

6. Zaczarowane stworki – do prostych konturów warzyw lub owoców dorysuj różne elementy, tworząc przedziwne stworki.

7. Kropelka – nalej do kubka wodę, następnie spróbuj chodzić z tym kubkiem tak aby nie wylać z kubka ani kropli wody. Czy Ci się to udało?

8. Widzę Ę słyszę Ę – dziecko rysuje w powietrzu lub na dywanie literę Ę ę ( dużą i małą). Wymienia wyrazy z głoską Ę – np. pisklę, wężyk, tęcza, węgiel, wędka, pięta itp. Zadanie z Kart Pracy – sześciolatki – str. 60- 61

Zapraszam do wysłuchania piosenki:

Źródło: Drobne Nutki – Alfabet warzywno – owocowy dla dzieci

Poniedziałek 08.06.2020r. „Lato daje nam zdrowie”

Moja ulubiona potrawa – rozwijanie umiejętności wypowiadania się o własnych upodobaniach.

Rodzic opowiada o swoich ulubionych smakach i potrawach, jakie produkty lubi wykorzystywać w kuchni, jak je przyrządza, jakie stosuje przyprawy, czy lubi gotować, piec czy smażyć. Wyjaśnia też dziecku różnice między tymi sposobami przygotowywania potraw. Następnie prosi je aby opowiedziały o tym, co lubią jeść, jak nazywają się ich ulubione potrawy i z jakich produktów się składają, jakie lubią smaki, czy pomagały kiedyś rodzicom w kuchni podczas gotowania. Dzieci opowiadają o swoich doświadczeniach kulinarnych i wyrażają opinię, czy gotowanie jest trudne czy nie. Rodzic przypomina, że dzieci mogą przygotowywać posiłki tylko pod opieką osoby dorosłej.

Warzywa i owoce – zabawa językowa, dopasowywanie podpisów do obrazków.

Rodzic prosi o rozłożenie na dywanie obrazków warzyw i owoców oraz karteczek z ich nazwami. Zadaniem dziecka jest dopasowanie obrazka do podpisu. Do zabawy można wykorzystać załączoną aplikację. Dzieci, które maja problem z odczytaniem nazw mogą skorzystać z pomocy rodziców, rozwijamy wówczas umiejętność rozpoznawania warzyw i owoców.

Sałatka owocowa – zdobywanie doświadczeń kulinarnych.

Dzieci przygotowują sałatkę z sezonowych owoców lub owoców. Rodzic zwraca uwagę na konieczność umycia rąk i owoców przed rozpoczęciem pracy. Dzieci samodzielnie obierają, kroją owoce, wrzucają do miski i mieszają. Przed rozpoczęciem krojenia rodzic omawia zasady posługiwania się nożykiem (najlepiej użyć obieraczki do warzyw, miękkie owoce można kroić plastikowym nożem). Zajęcie kończy się degustacją. Dzieci samodzielnie nakrywają do stołu, nakładają sałatkę do miseczek i sprzątają po spożyciu posiłku. Smacznego J

ƒPiramida zdrowia – zabawa językowa, prezentacja zasad budowy piramidy żywieniowej.

Rodzic prosi dziecko o wyjaśnienie znaczenia terminu „piramida żywieniowa”. Dzieci odpowiadają zgodnie z własną wiedzą, po czym rodzic prezentuje przykładową piramidę, tłumacząc jej konstrukcję. Wyjaśnia również, skąd się wzięła nazwa „piramida żywieniowa”, pokazując na ilustracjach piramidy w Egipcie, omawia ich kształt. Zwraca uwagę na ilość miejsca, jakie zajmują w piramidzie poszczególne produkty, podkreśla rolę warzyw i owoców w diecie, podkreśla także znaczenie aktywności ruchowej dla zdrowia. Dzieci wybierają po jednym produkcie z piramidy i proponują sposób jego wykorzystania, podają nazwy potraw, metody przyrządzania.

Piramida żywieniowa POBIERZ

Produkty na piramidę – zdjęcia POBIERZ

Warzywa i owoce część 1 POBIERZ

Warzywa u owoce część 2 POBIERZ

Co zbieramy latem, a co jesienią? – pogadanka, wykonanie pracy plastycznej.

Rodzic pokazuje ilustracje warzyw i owoców, mówiąc, które z nich zbierane są już latem, a które można zbierać dopiero jesienią.

Latem zbieramy: czereśnie, jagody, maliny, truskawki.

Pomidory, ogórki, rzodkiewki, brokuły, marchewki, pietruszki można zbierać i latem, i jesienią.

Dłużej na zbiory muszą poczekać dynie, kartofle, buraki.

Na koniec dzieci rysują na kartkach z bloku piramidę z produktów, które dziś jadły, pamiętając aby umieścić w odpowiednim miejscu to czego zjadły najwięcej oraz to czego zjadły najmniej. Porównują swoją piramidę do właściwej piramidy zdrowego żywienia.

Co zjem jutro? – projektowanie całodniowego posiłku.

Dzieci dzielą kartkę z dużego bloku rysunkowego na pięć części. W każdej części zapisują pierwszą literę nazwy posiłku: „ś” – śniadanie, „ś2” – drugie śniadanie, „o” – obiad, „p” – podwieczorek, „k” – kolacja. Pod literami przyklejają zdjęcia odpowiednich produktów wycięte z gazetek reklamowych. Projektując posiłki, starają się pamiętać o zasadach zdrowego odżywiania. Rodzic  zwraca uwagę na konieczność spożywania pięciu posiłków w ciągu dnia.

KARTY PRACY: 6 latki KP4 s. 58-59;

Piątek 05.06.2020r.

  • Boisko do gry w piłkę – ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem boiska samodzielnie wykona­nego z pudełka. Dmuchamy w papierową „piłeczkę”aby trafić do bramki.
  • Powtórzcie zabawę „Jedzie rowerek”, wzmacniamy mięśnie brzucha.

Leżąc na plecach, unosimy w górę nogi i naśladujemy pedałowanie, mówiąc: Jedzie rowerek na spacerek, na słoneczko, na wiaterek. Na słowo „wiaterek”, przestajemy pedałować i siadamy po turecku. Zabawę powtarzamy 3 razy.

  • Co już wiem o sporcie? – pogadanka pod­sumowująca wiedzę zdobytą podczas całego tygodnia.

Przypomnijcie sobie co wiecie o sporcie, o olimpiadzie.

Jakie znacie sporty, w których ważna jest szybkość?

– Jakie znacie sporty, w których ważna jest precyzja ruchu?

– Jakie znacie sporty, w których ry­walizują między sobą dwie drużyny?

– Co obowiązko­wo należy założyć, gdy wybieramy się na rowerową wycieczkę?

– Jaki strój obowiązuje na basenie?

– Kiedy nie wolno pływać w basenie?

– Co symbolizują koła na fladze olimpijskiej?

– Co to znaczy grać fair play?.

  • Olimpiada sportowa na powietrzu – konkuren­cje sportowe wybrane przez dzieci.

Potrzebujemy: strój i sprzęt sportowy

Jeżeli dopisze pogoda, przebierzcie się w stroje sportowe, zabierzcie swoje flagi i zaproście rodziców w miejsce gdzie mogą rozegrać się zawody. Olimpiada przebiega zgodnie z środowym planem. Pamiętajcie o przestrzeganiu zasad, o zachowaniu bezpieczeństwa i grę fair play. Konkurują dwa zespoły dzieci-rodzice.

Pamiętajcie że po zawodach, wszystkie przybory i sprzęty należy posprzątać.

Podzielcie się swoimi wrażeniami z olimpiady, która konkurencja była najciekawsza, a która najtrudniejsza.

  • Moja olimpiada – rysowanie kredkami.

Potrzebne są kredki i kartka.

Narysujcie olimpiadę, co dla was było najważ­niejsze, najciekawsze, co najbardziej utkwiło wam w pamięci. Starajcie się pokazać na rysunkach postacie w ruchu. Pokażcie swoje prace rodzicom i opowiedzcie co narysowaliście. Jeżeli chcecie pokazać je również nam, poproście rodziców aby przesłali zdjęcie pracy na adres naszej grupy.

  • Głowa – ramiona – zabawa ruchowa. Filmik zamieszczony w czwartek.
  • Zobacz, przeczytaj i podpisz obrazki – zabawa językowa doskonaląca umiejętność czytania.

Przyjrzyjcie się obrazkom i połączcie je z odpowiednim podpisem

  • Zobaczcie sportowe przygody Treflików

Dobrej zabawy

Czwartek 04.06.2020r.

Dzień dobry Biedronki

Dzisiaj rozwiązujemy łamigłówki matematyczne

Na rozgrzewkę powtórzcie zabawę Głowa – ramiona

Kolorowe rytmy – zabawa matematyczna doskonaląca spostrzegawczość i myślenie.

Przyjrzyjcie się rymowi: zielony krążek, dwie żółte szarfy, trzy zielone woreczki i znów zielony krążek, dwie żółte szarfy, trzy zielone woreczki. Przerysujcie ten rytm na kartkę a następnie pod spodem odtwórzcie ten rytm ale ze zmianą kolorów.

  • Sport to zdrowie! – powtórzymy sobie ćwiczenia z szalikiem lub chusteczką

Pokonaj przeszkodę

Maszeruj w miejscu trzymając przed sobą szalik albo chustkę. Na hasło rodzica: Stop! rozciągnij przed sobą trzymany w dłoniach szalik lub chustkę i przejdź nad nią. Maszeruj dalej, trzymając szalik lub chustkę za sobą. Na kolejne hasło: Stop! przejdź nad szalikiem lub chustką tak, aby z powrotem znalazła się z przodu. Ćwiczenie powtórz 5 razy.

Podaj szarfę – ćwiczenie mięśni brzucha.

Leż na plecach, ręce wyprostuj za głowę. Trzymaj w dłoniach zwinięty szalik lub chustkę. Na hasło Zmiana! powoli podnoś ręce i nogi, włóż szalik lub chustkę między stopy i powoli opuść nogi. Za drugim razem szarfa wędruje w odwrotnym kierunku. Ćwiczenie powtórz 5 razy.

  • Losowanie – kodowanie – zabawa matema­tyczna kształtująca myślenie logiczne.

Będziemy potrzebować: kartki, kredki, karteczki z symbolami (cyfry, kształty, kolory, wielkość), cztery pojemniki

Przygotujcie cztery pojemniki. Do pierwszego pojemnika włóżcie kartki z cyframi od 1 do 9, do drugiego  kolorowe karteczki, do trzeciego –  karteczki z kształtami (kwadrat, prostokąt, trójkąt, koło, trapez, elipsa), do czwartego – karteczki ze strzałkami oznaczającymi wielkość (mała, duża). Wybierzcie z każdego pojemni­ka po jednej kartce, przerysujcie symbole w górnej części swojej kartki, oddzielcie rysunki kreską i rysujcie pod spodem figury, które są zgodne z zakodowanym w symbolach opisem. Po skończeniu pracy odłóżcie karteczki do odpowiednich pojemników, pomieszajcie je i wybierzcie nowy zestaw symboli. Powtórzcie zabawę kilka razy, a na koniec sprawdzicie, czy zdarzyły się dwa identyczne zestawy symboli.

Przykład losowania: cyfra 3, zielona karteczka, prostokąt, strzałka duża Rysujemy: 3 zielone, duże, prostokąty

  • Zakodowane informacje – kodowanie, karty pracy.

Potrzebujemy KP4, s. 56–57, kredki

Wklejcie obrazki zgodnie z podanym kodem: figura geometryczna oznacza liczbę osób, kolor pola – płeć (chłopiec, dziewczynka) Po uzupełnieniu tabelki odpowiedzcie  na pytania: W której kolumnie są tylko dziewczynki? Czy jest kolumna tylko dla chłopców? Ile jest dzieci, które skaczą? Ile jest par dzieci?.

Na kolejnej stronie jest rysunek do pokolorowania. Kolorujemy go zgodnie z podanym kodem. Zanim przystąpicie do kolorowania, musicie zrobić dokładne obli­czenia w zakresie dodawania i odejmowania. Wynik powie jakiego koloru trzeba użyć do wypełnienia każdego pola.

  • Co jest w środku? – zajęcie ćwiczące koncen­trację uwagi i skupienie, rozpoznawanie przed­miotu dotykiem.

Potrzebujemy: worek, drobne przedmioty związane ze sportem.

Poproście rodzica o przygotowanie woreczka w którym będą różne drobne przedmioty związane ze sportem lub inne niespodzianki.

Włóżcie rękę do worka tak, żeby nic nie podpatrzeć i spróbujcie odgadnąć, co w nim jest. Głośno powiedzcie nazwę przedmiotu, który trzymacie w ręce i dopiero wtedy wyjmijcie go z worka. Powodzenia.

  • Sam koduję – zabawa matematyczna.

Potrzebne będą kartki, kredki

Spróbujcie samodzielnie wymyślić i wykonać planszę do kodowania. Skonsultujcie swój pomysł z rodzicami.

Miłej zabawy

Środa 03.06.2020r.

Kolorowa piłka – rysowanie kredkami.

Potrzebne będą:kartka, kredki, 2 lub 3 okrągłe przedmioty różnej wielkości. Poszukajcie w domu okrągłych przedmiotów, które można obrysować na kartce. Sprawdźcie, czy dany przedmiot mieści się na kart­ce, czy nie jest za duży. Narysowane koło wypełnijcie różnymi wzorami i szlaczkami. Na koniec policzcie, ile kolorów jest na każdej narysowanej piłce.

Co to za piłka? – porównywanie wyglądu, wielkości i ciężaru piłek.

Doskonale wiecie, że do różnych sportów potrzebne są piłki. Piłki te różnią się wielkością, ciężarem, materiałem, z którego są zrobione, a nawet kształtem, bo nie wszystkie są okrągłe. Podczas wizyty w sklepie sportowym przyjrzyjcie się jak one wyglądają, porównajcie ich wielkość i ciężar, a dzisiaj zobaczcie je zdjęciu.

Powtórzcie zabawę „Jedzie rowerek”, która wzmocni wam mięśnie brzuszka. Leżymy na plecach, unosimy w górę nogi i naśladujemy pedałowanie, mówiąc: Jedzie rowerek na spacerek, na słoneczko, na wiaterek. Na słowo „wiaterek”, przestajemy pedałować i siadamy po turecku. Zabawę powtarzamy 3 razy.

Sporty zespołowe – pogadanka połączona z za­bawą konstrukcyjną i ćwiczeniami oddechowymi.

Czy wiecie, co to znaczy „gra zespołowa”, spróbujcie odpowiedzieć, a gdyby sprawiło wam to trudność, to poprosimy rodziców o podpowiedź.

Gra zespołowa to dyscyplina sportu, w której biorą udział dwie drużyny o określonej liczbie zawodników rywalizujących ze sobą.

Jakie znacie sporty zespołowe?

Co jest w tych sportach ważne? (zasady, współpraca, dążenie do wspólnego celu, wspieranie się, gra fair, umiejętności, talent)

Któ­ra z tych ważnych spraw najbardziej Ci się podoba i dlaczego?

Wiecie kto to jest kibic i jakie ma znaczenie udział kibiców w meczach i innych zawodach? Jeżeli byłeś kiedyś na meczu, to proszę powiedz, co najbardziej Ci się podobało.

Boisko do gry w piłkę – zrobimy zabawkę

Poproście rodziców o pomoc. Będzie potrzebne: pudełko po butach, papier kolorowy, białe kartki, małe papierowe kółeczka, flamastry, klej, nożyczki.

W krótszych bokach pudełka, od spodu, wytnijcie nieduże prostokątne bramki. Wnętrze pudełka wykle­jcie zielonym papierem. Do dłuższych wewnętrznych boków pudełka przyklejcie uśmiechnięte buzie kibiców, narysowane na małych papierowych kółkach. Na „murawie” naklejcie białe pasy, wyznaczające czę­ści boiska. Na koniec zróbcie małą piłkę, zgniatając kawałek kartki. Zabawa polega na trafieniu w bramkę przeciwnika poprzez dmuchanie na piłkę.

Leżąca ósemka – zabawa ruchowa.

Poprosimy rodzica o rozłożenie na podłodze dużej ósemki ze sznurka. Na boso chodźcie po ósemce i uważajcie, aby nie spaść ze sznurka. Jeżeli do zabawy przyłączy się ktoś jeszcze, to trzeba ze sobą współpracować, nie wolno nikogo mocniej pociągnąć, czasem trzeba na kogoś zaczekać lub stanąć bliżej siebie, aby prowadzący mógł przejść przez „skrzyżowanie” na ósemce.

Sportowe zadania – pogadanka

Które sporty związane są z szybkim ruchem? Które nie wymagają intensywnego ruchu? To szachy, brydż, łucznictwo, golf, bilard, kręgle. W tych dyscyplinach sportowych ważniejsza jest precyzja ruchu i skupienie niż szybkość.

Zróbcie ćwiczenia w „Kartach pracy” KP4 s. 54–55

Planujemy letnią olimpiadę – projekt rodzinny.

Potrzebny jest: arkusz papieru i kredki.

Wspólnie z rodzicami zaplanujcie, jakie konku­rencje i w jakiej kolejności pojawią się na olimpia­dzie. Wspólnie ustalcie, jakie pomoce i jaki sprzęt sportowy będą potrzebne do każdej zabawy, w którym miej­scu odbędą się poszczególne konkurencje. Zastanówcie się nad sposobem punktowania. Rodzic zapisuje wszystkie ustalenia na dużym arkuszu, a wy dorysujcie odpowiednie piktogramy, żeby patrząc na spis, przypomnieć sobie, co zostało ustalone.

Propozycje konkurencji: slalom z pachołkami; bieg do szarfy i przechodzenie przez szarfę, powrót na czworakach; przechodzenie przez tunel, bieg do pachołka i powrót; przeskoki obunóż przez tor wykonany z leżących obręczy; wyścigi w workach; wyścigi w parach; przeciąganie liny; rzuty do celu; bieg do materaca, przeturlanie się po materacu i po­wrót na jednej nodze; bieg z przeskakiwaniem przez przeszkody, np. makarony do pływania rozstawione na pachołkach; chodzenie po linie z woreczkiem na głowie; wyścig na piłkach do skakania.

Moja flaga – rysowanie z wykorzystaniem szablonów.

Przygotujcie połówki kartek z bloku i szablony figur geometrycznych lub klocki. Odrysujcie ołówkiem figury, układając z nich dowolne wzory, tworząc własne flagi na olimpiadę. Każdą figurę rysuj po śladzie flamastrem i ozdób różnymi szlaczkami. Krótszy bok kartki posmaruj klejem i nawiń na patyczek. Flagi przydadzą się na pla­nowaną olimpiadę.

Kręgle – zabawa zręcznościowa.

Zorganizujmy dwie drużyny może rodzic i dziecko. Ustawiamy kręgle (gotowy zestaw lub butelki plastikowe wypełnione wodą – od 6 do 9 sztuk) i oznaczamy miejsce, z którego będziemy toczyć piłkę. Każdy z zawodników ma po jednej próbie, podczas której stara się przewrócić piłką jak najwięcej kręgli. Zapiszcie punkty, ustawcie ponowie kręgle i przekażcie piłkę kolejne­mu zawodnikowi. Po zakończeniu zabawy podliczcie punkty i okaże się kto jest zwycięzcą.

Życzymy miłej zabawy

WSPOMAGANIE ROZWOJU

Percepcja słuchowa

Odtwarzanie struktur dźwiękowych

Wystukiwanie rytmu (wcześniej zaprezentowanego przez rodzica, np. dwa uderzenia o stół – trzy klaśnięcia – dwa tupnięcia. Prezentowany rytm powinien być dostosowany do możliwości dziecka – zaczynamy od prostych, stopniowo zwiększając stopień trudności);

Trudniejsza wersja: wyklaskiwanie rytmu na podstawie ustalonego wcześniej schematu graficznego (np. kwadrat = tupanie, trójkąt = klaskanie, koło = uderzanie rękami o nogi, rodzic układa figury w określony sposób, a dziecko musi odtworzyć rytm zgodnie z ustaloną zasadą – jaka figura odpowiada jakiemu dźwiękowi. Ważne: stopniowanie trudności – najpierw 3 figury potem stopniowo zwiększamy).

Wtorek 02.06.2020r.

Dzień dobry Biedronki zapraszamy do zabawy

  1. Jedzie rowerek – zabawa ruchowa, która wzmocni wam mięśnie brzuszka.

Leżymy na plecach, unosimy w górę nogi i naśladujemy pedałowanie, mówiąc: Jedzie rowerek na spacerek, na słoneczko, na wiaterek. Na słowo „wiaterek”, przestajemy pedałować i siadamy po turecku. Zabawę powtarzamy 3 razy.

  • Niezbędnik sportowca.

Podczas uprawiania sportu bezpie­czeństwo jest bardzo ważne i należy pamiętać o używaniu odpowied­niego sprzętu. Przyjrzyjcie się obrazkom.

Co chroni sportowca przed urazami podczas jazdy na rowerze, wspi­nania się na skałki, jazdy na rolkach, deskorolce czy hulajnodze?

Pamiętajcie: Do jazdy na rolkach, wrotkach, hulajnodze przydadzą się: kask ochraniający głowę, nakolanniki, nałokietniki. Do jazdy na rowerze i do wspinaczki obowiązkowo trzeba założyć kask. Jeśli chcemy biegać, trzeba pa­miętać o dobrych, wygodnych butach. Do gry w piłkę dobrze jest zaopatrzyć się w korki, specjalne buty, które chronią zawodników przed poślizgnięciem się na murawie.

  • Sport to zdrowie!

Potrzebujemy: szalik albo większą chusteczkę.

Pokonaj przeszkodę

Maszeruj w miejscu trzymając przed sobą szalik albo chustkę. Na hasło rodzica: Stop! rozciągnij przed sobą trzymany w dłoniach szalik lub chustkę i przejdź nad nią. Maszeruj dalej, trzymając szalik lub chustkę za sobą. Na kolejne hasło: Stop! przejdź nad szalikiem lub chustką tak, aby z powrotem znalazła się z przodu. Ćwiczenie powtórz 5 razy.

Podaj szarfę – ćwiczenie mięśni brzucha.

Leż na plecach, ręce wyprostuj za głowę. Trzymaj w dłoniach zwinięty szalik lub chustkę. Na hasło Zmiana! powoli podnoś ręce i nogi, włóż szalik lub chustkę między stopy i powoli opuść nogi. Za drugim razem szarfa wędruje w odwrotnym kierunku. Ćwiczenie powtórz 5 razy.

  • Żaba i żabka

Poznajecie kto jest na zdjęciu? Czy wiecie co ma wspólnego żaba ze sportem?

Jest taki styl pływacki zwany żabką. Poproście rodzica żeby pokazał wam w Internecie jak pływa się takim stylem, a później spróbujcie położyć się na podłodze i ruchem i gestami naśladować pływanie żabką,

Posłuchajcie wiersza Agnieszki Frączek „Żaba i żabka”

Krąży żaba po basenie,

Denerwuje się szalenie,

Bo dżentelmen w czepku w kratkę

Chlapie CHLAP! Trenując żabkę,

Pani w ciasnym kostiumiku

Rusza się jak struś w kurniku,

Szkrab w brodziku dziko hopsa…

To nie żabka! To styl mopsa!

Krąży żaba po basenie,

Denerwuje się szalenie,

Oburzenia nie ukrywa:

– Kto tych ludzi uczył pływać?!

Róbcie tak jak ja! No, gazem!

– Może jednak innym razem

Wysłuchamy Pani rad…

– W słowo jej ratownik wpadł.

– Dzisiaj bowiem, droga pani,

Strój ma pani… hm… do bani.

Żaba się zdziwiła tak,

Że aż wyjąkała: – Kwak…?

Więc ratownik jej tłumaczy:

– Niechże pani zerknąć raczy,

Wokół pływa ludzi setka…

Tylko pani jest bez czepka!

– Właśnie, właśnie – rzekł ktoś z tłumu.

– I co gorsza, bez kostiumu!

Po wysłuchaniu wiersza odpowiedzcie na pytania:

Dlaczego żaba była oburzona? Kto zwrócił uwagę żabie? Czego żaba nie założyła? Czy wolno pływać bez czepka? Czy można chlapać na innych? Czy można pływać, gdy nie ma ratownika? Po co na basenie jest ratownik? Czy wolno śmiać się z kogoś, kto nie umie pływać? Jaki strój obowiązuje na basenie?.

  • Połącz sylaby – zabawa rozwijają­ca funkcje językowe.
pił ki
wro ta
ba ka
sta ka
kor tki
me dion
bram ka
des sen
siat wer
ro ka
ma ska
pło dek
nar tek
gwiz ty

Proszę, połączcie sylaby w pary tak aby powstały wyrazy, odczytajcie głośno wyrazy i podajcie nazwy sportów, z którymi są związane.

  • Zróbcie ćwiczenia w „Kartach pracy”KP4 s. 52–53,:
  • Powtórzcie wczorajszą zabawę Głowa – ramiona

Przedstawcie ruchem wierszyk. Za pierwszym razem powoli, za każdym kolejnym – coraz szybciej.

Gimnastyka to podstawa.

Sport dla wszystkich ważna sprawa.

Ręce w górę, w przód i bok,

Skłon do przodu, przysiad, skok.

Głowa, ramiona, kolana, pięty,

Kolana, pięty, kolana, pięty,

Głowa ramiona, kolana, pięty,

Zadania dla chętnych dzieci

  • Poznanie litery „ą”.

Rozpoznajecie ten przedmiot? To bączek.

Podajcie wszystkie głoski które słyszycie w nazwie tej zabawki.  Słyszycie głoskę „ą” .

Wymyślcie jak największą liczbę słów zawierających głoskę „ą” np. pączek, mąka…..

Literkę pisze się tak:

  • Zróbcie ćwiczenia w „Kartach pracy”KP4 s. 88,

WSPOMAGANIE ROZWOJU

Poniedziałek 01.06.2020r.

Dzisiaj jest dzień, na który czekają wszystkie dzieci – Dzień Dziecka. To Wasze święto, więc  starajcie się spędzić je na wesołej zabawie. W Dniu Dziecka otrzymacie dużo życzeń od swoich bliskich dlatego podpowiem wam kilka rad:

  • Jeśli usłyszysz życzenia, podziękuj za nie ‑ życzenia są tak samo ważne jak prezenty, a może ważniejsze.
  • Pamiętaj, aby za każdy upominek podziękować.

Od dzisiaj będziemy poznawać sporty letnie.

Dobrej zabawy Biedronki

  1. Głowa – ramiona – zabawa ruchowa, ilustrowanie wierszyka gestem.

Przedstawcie ruchem wierszyk. Za pierwszym razem powoli, za każdym kolejnym – coraz szybciej.

Gimnastyka to podstawa.

Sport dla wszystkich ważna sprawa.

Ręce w górę, w przód i bok,

Skłon do przodu, przysiad, skok.

Głowa, ramiona, kolana, pięty,

Kolana, pięty, kolana, pięty,

Głowa ramiona, kolana, pięty,

  • Wdech i wydech – ćwiczenia oddechowe.

Proszę głęboko wdychaj powietrze nosem, rozkłada ręce na boki i przesuwaj je do tyłu. Zatrzymaj powietrze na kilka sekund i wydychaj je, robiąc skłon. Pozwól przez chwilę zwisać rękom bezwładnie. Ćwiczenie powtórz trzy razy.

  • Jakie sporty znamy? – porozmawiajmy  

Nazwij te przedmioty i odpowiedz na pytania:

Co te przedmioty mają ze sobą wspólnego? Do czego można je wykorzystać? Jakie znasz sporty, może jakiś uprawiasz, albo który chciałbyś uprawiać? Czy uprawianie sportu jest łatwe, co jest potrzebne do jego uprawiania?  Jakie człowiek odnosi korzyści z uprawiania sportu? Czy uprawianie sportu może być niebezpieczne albo niezdrowe? Opowiedzcie o sportach, które uprawiacie  lub ogląda­cie w telewizji. Pamiętajcie  że ruch jest ważny dla zdrowia.

  • Dyscypliny sportowe – zabawa pantomimiczna.
kolarstwo tenis   piłka nożna   koszykówka  
siatków­ka   jeździectwo   kulturystyka   szermierka  
łucznictwo   pływanie   karate   wioślarstwo
łyżwiarstwo   rzut dyskiem bieg   hokej  

Jeżeli potrafisz odczy­taj sam nazwy lub poproś o pomoc  i pokaż daną dyscyplinę sportową za pomocą ruchu i gestów. Poproś rodzica aby pokazał Ci  zdjęcia lub nagrania związane z tą dyscypliną w Internecie.

  • Nasz wolny czas

Potrzebujemy: KP4 s. 50–51, kredki, mapę świata lub globus.

Odpowiedz na pytania: Co to jest wolny czas, jak można go spędzać? Czy sport jest dobrym sposobem na spędzanie wolnego czasu? Jak nie powinno się spędzać wolnego czasu?.

Nazwij sprzęty sportowe przedstawione w „Kartach pracy”, rysuj je po śladzie, zaznacz te, których lubisz używać; nazwij dyscypliny przedstawione na obrazkach i wskaż tę, która nie pasuje do pozostałych. Spośród piktogramów ozna­czających dyscypliny sportowe wybierz te, które Cię interesują, i które chciałbyś uprawiać. Pokoloruj koła olimpij­skie według wzoru.

Koła olimpijskie oznaczają poszczególne kontynenty:

niebieskie – Europę,

czarne – Afrykę,

żółte – Azję,

czerwone – Amerykę,

zielone – Austra­lię,

Może uda wam się poszukać je na mapie lub globusie albo poproście o pomoc.

Wiecie że flaga olimpijska jest jednym z najważniej­szych symboli olimpijskich. Wciągana jest na maszt na stadionie olimpijskim podczas ceremonii otwarcia i pozostaje tam przez całe igrzyska.

Olimpiada ma również swoje motto, które brzmi: „Szybciej – wy­żej – silniej” i oznacza dążenie sportowców do bycia coraz lepszymi w swoich dyscyplinach.

  • Sportowa gra planszowa – wykonanie planszy do gry o sporcie

Potrzebne będą: ołówki, kredki, kartony, cza­sopisma i materiały plastyczne do wykonania planszy, pionki, kostka do gry

Przygotuj samodzielnie grę planszową. Pola w grze odrysuj od większego guzika lub poproś rodziców o pożyczenie dwuzłotówki. Zaznacz miejsce startu i metę. Pozostałe pola ponumeruj. Sposób wykonania planszy i materiały plastyczne wybierz sam według własnego uznania. Możesz rysować kredkami i flamastrami, wycinać gotowe elementy z czasopism, doklejać elementy wycięte z papieru kolorowego. Gra powinna opowiadać o sporcie, a zadania do wykonania na oznaczonych polach powinny być ćwiczeniami gimnastycznymi i mówić ile trzeba zrobić  podskoków obunóż, skłonów, przysiadów, pajacyków, obrotów, podskoków na jednej nodze.

Po skończonej pracy opowiedz o zadaniach, jakie czekają uczestników. Zachęć domowników do rozegrania gry.

Dobrej zabawy

WSPOMAGANIE ROZWOJU

Ćwiczenie percepcji wzrokowej oraz doskonalenie umiejętności matematycznych.


Walentynki

Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka

Były wiersze, piosenki, gra na instrumentach oraz przedstawienie „Rzepka”- a wszystko po to, by pokazać jak bardzo dzieci kochają swoje Babcie i swoich Dziadków!

Mobilne Oceanarium w przedszkolu

Nasze wspomnienia z Oceanarium przelane pędzlem na folii malarskiej:)

Kochana Babciu, Kochany Dziadku!

Serdecznie zapraszamy na Uroczystość z okazji Waszego Święta,

która odbędzie się 7.02 (piątek) o o godzinie 10.00.                             

Dzieci z grupy „Biedronki

Bal Karnawałowy 2020!

ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA W BIEDRONKACH

Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

Wspólne pieczenie pierniczków:)

Świąteczna wizyta w bibliotece

6 grudnia wszystkie grzeczne Biedroneczki odwiedził Św. Mikołaj 🙂
4 grudnia świętowaliśmy Dzień Górnika z tej okazji grupy ” Biedronki” i ” Żabki” zaprezentowały swój program artystyczny.

Reprezentanci Biedronek na konkursach wokalnych:

Konkurs Piosenki Patriotycznej i Historycznej „Nad nami Orzeł Biały”

Konkurs piosenki przyrodniczej „Na jesienną nutę”

„Jedynie prawdziwy człowiek zauważy potrzeby innego człowieka.

Jedynie człowiek wielkiego serca wyciągnie doń pomocną dłoń!”

Podziękowanie

Dla

Wszystkich dobroczyńców, którzy przyłączyli się i wsparli akcję charytatywną „Ile waży Św. Mikołaj”- przede wszystkim ogromne podziękowania dla dzieci z grup Biedronek i Motylków oraz wszystkich członków Państwa Rodzin.

Dziękujemy za hojność i zrozumienie potrzeb innych. Swoją postawą dajecie Państwo najlepszy przykład dzieciom!

Podsumowanie akcji:

Nasz Św. Mikołaj waży 20,5 kg. Razem zebraliśmy 692,36 zł.

DZIĘKUJEMY!!!

Bohaterowie akcji charytatywnej „Ile waży Św. Mikołaj”:)
Laureaci akcji, którym udało się przynieść najcięższe woreczki. Gratulacje:)

Zdrowe przekąski w wykonaniu Biedronek

Dzień pluszowego misia w grupie „Biedronek”

W tym dniu dzieci uszyły misie ze skarpetek. Własnoręcznie wykonana zabawka sprawiła dzieciom wiele radości:)

Nasze popołudniowe zabawy:

Bawimy się i jednocześnie uczymy współpracy ze sobą- wspólny sukces cieszy podwójnie!

Wizyta „Biedronek” w Muzeum Miejskim w Tychach na warsztatach „Mozaika- piękno całości z różności”


Zwracamy się z prośbą o dostarczenie następujących składników/ rzeczy: na 8 listopada owoce, z których wykonamy szaszłyki. Natomiast 25 listopad- jedną skarpetkę(najlepiej większą- może być od Taty:) oraz wypełnienie do maskotek- będziemy szyć misie:)

Zapraszamy Rodziców i innych członków Rodzin, do włączenia się w akcję „Cała Polska czyta dzieciom” i przeczytaniu dzieciom bajki. Serdecznie zapraszamy i czekamy na chętne osoby:)

„Biedronki” bardzo lubią zajęcia z Ozobotami. Dzisiaj uczyliśmy je literek, które poznaliśmy do tej pory- 4 samogłoski „a”, „e”, „i”, „o” i 2 spółgłoski „m” i „t”, a później programowaliśmy trasę przejazdu robotów. Zabawa była świetna:)

W dniu 29.10 gościliśmy w naszym przedszkolu dentystki, które w ramach akcji ” Akademia zdrowego uśmiechu” sprawdziły stan uzębienia naszych przedszkolaków, przeprowadziły zabieg fluoryzacji i opowiedziały dzieciom jak właściwie dbać o zęby.

„Zdrowie na talerzu” w wykonaniu „Biedronek”

Dzieci z grupy „Biedronek” włączyły się w akcję „Szkoła pamięta”-odwiedziliśmy Pomnik Ofiar II Wojny Światowej. Zapaliliśmy znicze i oddaliśmy hołd poległym.

Wspomnienia z wycieczki do Kopalni Soli w Wieliczce

Polska, złota jesień za oknem- a „Biedronki” w skupieniu tworzą piękne kompozycje wykorzystując dary JESIENI:)

W dniu 23.10 będziemy obchodzić Dzień Kundelka. Odbędą się zabawy, quizy na holu przedszkolnym.

W dniu 22.10 gościliśmy w przedszkolu p. Miłosza Konarskiego, który przeprowadził warsztaty rytmiczne dla dzieci. Zabawa była świetna. Poniżej kilka zdjęć:)

Zapraszamy Rodziców na zebranie podsumowujące diagnozę wstępną, w dniu 23.10.2019 r. (środa) o godzinie 16.00 w sali „Biedronek”.

Informujemy, że w dniu 25.10.2019 r. odbędzie się wycieczka do Kopalni Soli w Wieliczce. Śniadanie w tym dniu zostanie podane o godzinie 6.30. Wyjazd z przedszkola o godzinie 7.00. Planowany powrót ok. godz.14. Koszt wycieczki to 75 zł- prosimy o dokonanie wpłaty u nauczycielek.

„Biedronki” i „Żabki” wystąpiły na uroczystości z Okazji Dnia Edukacji Narodowej. Występ podziwiali wszyscy pracownicy przedszkola oraz zaproszeni goście.

Pierwsza wizyta „Biedronek” w bibliotece
„BIEDRONKI” z kolejną wizytą w Miejskiej Bibliotece nr 3 w Tychach
Dzieci z grupy „Biedronki” biorą udział w ogólnopolskim programie „Miś w świecie wielkiej literatury”. Wybraliśmy grupową maskotkę- misia, któremu dzieci nadały imię Krzyś. W roku szkolnym 2019/2020 odbędzie czytelniczą podróż po domach przedszkolaków.