ŻABKI

Źródło Bliżej Przedszkola

Drogie Żabki!

Ukończyliście pierwszy etap waszej edukacji – przedszkole. Niestety nadszedł czas pożegnań. Życzę Wam powodzenia w szkole, sukcesów w edukacji, nowych przyjaciół, a teraz pięknych wakacji i słońca na co dzień! Przygotowałam dla Was krótki filmik na pożegnanie:

https://biteable.com/watch/versatile-service-promo-copy-2634696

Dla wszystkich dzieci – Dyplom za nauczanie zdalne – (do samodzielnego wydrukowania)

Dziękuję wszystkim Rodzicom za zaangażowanie i pomoc w czasie edukacji zdalnej – Dyplom

UWAGA !!!! Zakończenie roku przedszkolnego!

Zapraszamy Rodziców dzieci idących do szkoły (7 latki), po odbiór dyplomów i książek z okazji zakończenia edukacji przedszkolnej.

Dyplomy można odebrać we wtorek 23.06.2020r. w godzinach: od 11.00 do 12.30 lub od 15.30 do 17.00. Prosimy też tych Rodziców, których dzieci nie będą korzystały z dyżuru wakacyjnego o przyniesienie 1 karty elektronicznej.

Wszystkich Rodziców zapraszamy po odbiór rzeczy pozostawionych przez dzieci w przedszkolu – strojów gimnastycznych, obuwia zmiennego, elementów garderoby. Rzeczy te będą wsadzone do szafek dzieci.

Życzymy Wam słonecznych wakacji! p. Dorota i p. Marta

Drogie Dzieci!

Z okazji Dnia Dziecka życzymy Wam z p. Martą dużo zdrowia, wspaniałej zabawy , wymarzonych zabawek i spełnienia wszystkich waszych marzeń. Poniżej wklejamy dla was medale z okazji Dnia Dziecka – Rodzice wam je wydrukują a wy może cie sobie wybrać, który podoba się wam najbardziej – wyciąć go, następnie przykleić na tekturkę zrobić dziurkę i dodać wstążkę – medal gotowy. Jest też symbol naszej grupy – żabka – do wydrukowania, samodzielnego wycięcia i sklejenia. Życzymy Wam słonecznego i szczęśliwego Dnia Dziecka! p. Dorota i p. Marta

Źródło: Bajki po polsku – Jesteśmy dziećmi

Kochane dzieciaki dziś Dzień Dziecka. Jest on trochę inny niż wszystkie do tej pory ponieważ nie możemy się zobaczyć. Już tak dawno Was nie widziałam, że postanowiłam zrobić dla Was niespodziankę. Usiądźcie wygodnie przed ekranem i miłego oglądania. Ściskam Was serdecznie p. Marta

Piątek 26.06.2020r Temat: Żegnaj przedszkole.

Dzisiaj są już ostatnie zajęcia w naszym Przedszkolu online. Zdalna edukacja dobiega końca. Mam nadzieję zobaczyć część z Was z powrotem w przedszkolu, już we wrześniu. Dla tych, z was , którzy kończą teraz edukację przedszkolną przygotowałam pożegnalny filmik ( link znajduje się wyżej), są tam też linki do dyplomów za edukację zdalną – dla wszystkich dzieci.

Źródło: mag112122

Posłuchajcie wierszy na pożegnanie przedszkola:

Źródło: Bajki dla dzieci TV #bajki dla przedszkolaków

Zabawa ruchowa z wyliczanką. Dziecko i osoba towarzysząca powtarzają słowa rymowanki, na słowa „zróbcie to co ja” dziecko lub inny gracz prezentują ruch do powtórzenia przez pozostałych uczestników zabawy.

Wakacyjna wyliczanka: Konduktorze, konduktorze, czy zabierzesz nas nad morze?

Bardzo chętnie raz i dwa, ale zróbcie to co ja.

Konduktorze, konduktorze, każdy jechać z tobą może?

Pokaż bilet raz dwa trzy na wakacje jedziesz TY!

Praca plastyczna Rożki lodowe – dla dziecka rożek lodowy wycięty z papieru trójkąt, płatki kosmetyczne w kształcie kół, klej, kartka papieru , farby, pędzel, woda. Dziecko przykleja trójkąt ( rożek), a następnie kilka płatków kosmetycznych w kształcie lodów na kartkę papieru. Następnie maluje farbkami płatki na kolory swoich ulubionych lodów.

Zabawa ruchowa „Rób to co ja” – Rodzic demonstruje dziecku ruch, a dziecko powtarza za nim: – Marsz w miejscu z rękami ugiętymi w łokciach, – krok dostawny w bok w stronę okna (powrót), – 4 kroki w lewo, 4 kroki w prawo itp. czas na odpoczynek, dla chętnych relaksacja z niedźwiadkiem:

Źródło: Kajka Bajka. Relaksacja

„Moje wspomnienia z Przedszkola”- zadaniem dziecka jest narysowanie swojej ulubionej aktywności z przedszkola, ulubionej przygody lub tego co zapamiętało
z pobytu w przedszkolu. Proszę wysłać mi zdjęcie tej pracy, kolaż zdjęć umieszczę
w „Kronice Przedszkola”. Dziękuję

„Moje góry” – rozwijanie wyobraźni i kreatywności przez układanie krajobrazu górskiego za pomocą klocków i figur geometrycznych

Karty Pracy – jeżeli zostały nie uzupełnione karty i zdania proszę sobie je powoli uzupełniać, w ramach samodzielnych ćwiczeń. Jeszcze raz dziękuję za pomoc oraz współpracę z nami w czasie zdalnej edukacji. Życzę udanego letniego odpoczynku. Do zobaczenia we wrześniu! p. Dorota

Gra co dzieci wiedzą o lecie https://wordwall.net/resource/3011921

Czwartek 25.06.2020 Temat: Wakacyjna matematyka

Wakacyjne opowieści – opowiedzcie Rodzicom Waszą ulubioną letnią przygodę, którą przeżyliście. Powiedzcie jakie macie wakacyjne plany, który region Polski podoba się wam najbardziej i dlaczego? Dla ułatwienia zobaczcie materiały:

Słoneczko i deszcz – zabawa ruchowa – spróbujcie zaprosić słoneczko do nas – na hasło słońce – dziecko biega po pokoju i macha rękami udając słońce, na hasło deszcz dziecko staje w miejscu i robi z dłoni daszek domku nad głową.

Odcienie morza – praca plastyczna – potrzebna będzie plastelina, tekturka i wykałaczka. Z plasteliny w różnych odcieniach niebieskiego zrób kulki z dodatkiem białego koloru, następnie rozetrzyj plastelinę na kartoniku, za pomocą wykałaczki zrób fale. Możesz tez dodać łódkę z brązowej lub białej plasteliny.

Zadanie z KP 4 str 80-81 ( sześciolatki) i KP 4 str. 57-58 ( Pięciolatki)

Zrób pracę plastyczną za pomocą baniek mydlanych. Potrzebna będzie plastikowa butelka (0,5l), siatka z owocu, gumka. Poproś dorosłego aby przeciął butelkę na pół. Na górną cześć przymocuj siatkę za pomocą gumki recepturki. Wymieszajcie trochę płynu do mycia naczyń z barwnikiem ( farbką) i niewielką ilością wody. Zamoczcie siatkę w roztworze – i dmuchnijcie w szyjkę butelki. Wyjdą wam kolorowe bańki, które możecie położyć na kartkę papieru. W ten sposób po zaschnięciu powstanie kolorowy, bańkowy rysunek. Instrukcja w filmiku poniżej:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3050939151649268&id=1999232043486656

Miłej zabawy Żabki!

Środa 24.06.2020 Temat: Już lato woła nas!

RODZICE DZIECI SZEŚCIOLETNICH, KTÓRZY NIE ODEBRALI DYPLOMÓW I KSIĄŻEK, MOGĄ TO ZROBIĆ CODZIENNIE W GODZINACH OTWARCIA PRZEDSZKOLA. PROSIMY PAMIĘTAĆ O PRZYNIESIENIU KARTY MAGNETYCZNEJ ORAZ O ZABRANIU WSZYSTKICH RZECZY Z PRZEDSZKOLA. DZIĘKUJEMY!

Moje wakacyjne plany –Dziecko opowiada o swoich wakacyjnych planach, opisuje miejsca, w które pojadą, mówi o tym, co będą robić i kto pojedzie razem z nimi, zdradza, jakim środkiem lokomocji będą podróżować i jakie już poczyniły przygotowania do wyjazdu. Rodzic zwraca uwagę, żeby dziecko poprawnie formułowało zdania i używało czasowników w czasie przyszłym w formie osobowej.

Fale – zabawa ruchowo-rytmiczna. Dziecko siada w siadzie skrzyżnym. Rodzic zaczyna śpiewać słowo „fale” na melodię popularnej piosenki „Panie Janie”. Dziecko zaczyna śpiewać razem z Rodzicem. Do śpiewu Rodzic dołącza falujący ruch rąk, jakby rysował fale w powietrzu. Dziecko naśladuje ruch, nie przestając śpiewać. W kolejnym etapie zabawy dziecko śpiewa i rysuje fale palcami na podłodze, potem śpiewa, poruszając rytmicznie chustką(lub innym dostępnym rekwizytem). Na koniec śpiewa, rysując rytmicznie fale kredką na kartce papieru.

Dzień dobry, witam was – nauka rymowanki na pamięć, zadania z „Kart pracy” kp c.4 s.78-79. Dziecko uczy się na pamięć rymowanki z „Kart pracy”. Gdy zacznie powtarzać słowa bezbłędnie, Rodzic zachęca, aby powiedziały rymowankę tak, jakby mówiły do niemowlęcia, próbując je rozweselić. Następnie dziecko zmienia intonację, wypowiadając rymowankę jak robot i jak czarownica rzucająca zaklęcie. Po skończonej zabawie z rymowanką, dziecko opisuje obrazek w „Kartach pracy”. Rodzic zachęca, aby używały słów określających położenie: „w”, „nad”, „pod”, „z prawej strony”, „z lewej strony”. Dziecko odczytuje również wyrazy umieszczone na rysunku, przelicza w nich sylaby i otacza pętlą wyrazy trzysylabowe. Następnie rysuje szlaczek, powtarzając wcześniej poznaną rymowankę.

Piosenka lato lato

Spróbujcie nauczyć się wiersza:

Sta­nę­li­śmy w dłu­gi sze­reg
i idzie­my na spa­ce­rek!
Idziem ra­zem, rów­nym kro­kiem
do ga­iku nad po­to­kiem!
Staś przy­gry­wa: „Tra-ta-ta-ta!“
Boć to już po­czą­tek lata!

Lato! lato! W kło­sów chrzę­ście
sły­chać ra­dość, sły­chać szczę­ście;
ra­do­śnie re­cho­cą żab­ki,
ro­biąc kosi-kosi w łap­ki!
Staś przy­gry­wa: „Tra-ta-ta-ta!“
Boć to już po­czą­tek lata!

Autorem wiersza jest Józef Antoni Birkenmajer

ABC LATA

Zadania KP 4 str. 78-79 ( sześciolatki), KP 4 str. 56 (pięciolatki)

Życzymy miłego dnia Żabki!

Wtorek 23.06.2020 Temat: Wakacji nadszedł czas

Tak czy nie – zasady bezpiecznych wakacji- pogadanka na temat zasad bezpieczeństwa, rozwijanie myślenia.

Omawiamy z dzieckiem zdania poniżej  –  dyskusja. Zdania opisują różne zachowania podczas wakacji, dziecko odpowiada ,, tak” jeżeli zdanie opisuje prawidłowe zachowanie i ,,nie” jeśli nieprawidłowo. Propozycje zdań:

Skórę smarujemy kremem z filtrem. Tak czy nie?

Na górskie szlaki wybieramy się w klapkach. Tak czy nie?

Na wycieczkę łodzią lub kajakiem zakładamy kapok. Tak czy nie?

Możemy zostawić bagaż w dowolnym miejscu. Tak czy nie?

W czasie burzy chronimy się pod drzewem. Tak czy nie?

Kapiemy się tylko w wydzielonych, strzeżonych kąpieliskach. Tak czy nie?

Odmawiamy gdy znajoma osoba chce nas czymś poczęstować. Tak czy nie?

Gdy jest bardzo gorąco, wchodzimy szybko do zimnej wody. Tak czy nie?

W górach chodzimy tylko po wyznaczonych szlakach. Tak czy nie?

W słoneczny dzień nosimy nakrycie głowy. Tak czy nie?

Do jazdy na rowerze zakładamy kask. Tak czy nie?

W upalne dni pijemy dużo wody. Tak czy nie?

Po pikniku w lesie zostawiamy śmieci na trawie. Tak czy nie?

Latarnia – rozmowa na podstawie tekstu opowiadania W. Widlaka, wdrażanie do uważnego słuchania.

Dzień dobry nazywam się Wesoły Ryjek. Dziś rano tata powiedział: – Ryjku, wybierzemy się dziś na latarnię morską. A przynajmniej tak to zrozumiałem.

– Nie wiedziałem, tato, że są specjalne morskie latarki – powiedziałem. – A po co? A są jakieś specjalne górskie? Albo jeziorskie… jeziorne… jeziorowe?  W czym się różnią? Czy mają…

Miałem bardzo wiele pytań, ale tata zamachnął rękami tak jak wtedy, kiedy obok nas latała osa. – Ryjku, to nie latarka, tylko latarnia – powiedział. – Latarnia morska jest duża i trzeba się na nią wdrapać. Zresztą sam zobaczysz.

No więc zapytałem jeszcze tylko, czy możemy zabrać ze sobą mojego żółwia  przytulankę, żeby on też zobaczył tę dużą latarnię, na którą trzeba się wdrapać. Tata się zgodził i więcej już  o nic nie pytałem, choć byłem bardzo ciekaw.

Do latarni trzeba było dojechać, a potem, dojść przez las, a potem trochę się wdrapać pod górkę. – Tato daleko jeszcze? – zapytałem. – Bo mój żółw już by chciał dojść.

– Powiedz żółwiowi, że już całkiem blisko – powiedział tata, a ja się zdziwiłem, bo oprócz drzew nie widziałem przed sobą nic dużego, na co można by się wdrapać. Wtedy przed nami nagle się coś pojawiło. Jakby dom z cegły, tylko okrągły.

– Spójrz w górę – powiedział tata. Spojrzałem. Latarnia była rzeczywiście wielka. Wyglądała trochę jak ogromny komin, a trochę jak wieża na zamku, który kiedyś zwiedzaliśmy. – A gdzie ta latarnia ma żarówkę? – zapytałem. I wtedy właśnie się okazało, że do żarówki trzeba się wdrapać na górę.

Szliśmy i szliśmy po schodach, które ciągle się kręciły i nie mogły przestać, aż mnie też się zaczęło kręcić w głowie. Na szczęście tata wziął mnie wtedy na ręce i wszystko się odkręciło, tak jak trzeba. Tak to już jest z moim tatą.

A na górze sam nie wiem, co było ciekawe – wielka żarówka (co prawda zgaszona, bo był dzień), czy widok z malutkich okienek. – Widzisz morze, Ryjku? – pytał tata. – A drzewa? Jest ich też całe morze. A tam gdzieś, w tamtą stronę, jest nasz dom.

– Dom! – zawołałem. – Ojej, domu nie widzę. Dziś dowiedziałem się, po co budowano latarnie morskie. Po to, żeby każdy – nawet z daleka i nawet w najgorszą burzę – mógł trafić do domu. I wiecie, co? To działa. Nie wiem dokładnie jak, ale w każdym razie my też trafiliśmy do naszego domu!

Źródło: Wojciech Widlak, ,,Latarnia” [w:]  ,,Wesoły Ryjek i lato”, Media Rodzina, Poznań 2017, Książka Nauczyciela cz. 4, Nowa Era

Rodzic sprawdza rozumienie treści i zadaje pytania:

  • Gdzie Wesoły Ryjek wypoczywał z tatą?
  • Dokąd tata zabrał Wesołego Ryjka?
  • Do czego służą latarnie morskie?
  • Co się znajduje na samym szczycie latarni?
  • Czy ktoś wdrapał się na sam szczyt latarni?
  • Co było widać przez małe okienka?

Co to jest latarnia morska? – jeśli wiesz to powiedz.

Latarnie morskie to znaki nawigacyjne, wskazujące drogę. Wyglądają jak wysokie wieże z małymi okienkami. Budowane są na brzegach mórz i bardzo dużych jezior. Wysyłają sygnały świetlne, a w czasie gęstej mgły, gdy światło jest mało widoczne – również sygnały dźwiękowe. Obecnie większość latarni jest zautomatyzowana, ale dawniej mieszkali w nich latarnicy, którzy o zmroku zapalali lampy latarni. W odległych czasach, kiedy nie było jeszcze latarni, na skalnych brzegach mórz rozpalano wielkie ogniska. Najwyższa polska latarnia znajduje się w Świnoujściu. Jest zbudowana z cegły. Na jej szczyt prowadzi aż 308 schodów.

Latarnia morska – konstruowanie latarni.

Potrzebne będą:

  • małe pudełka
  • papierowe kubki
  • rolki po ręcznikach lub papierze toaletowym
  • klej
  • biała farba
  • pędzle
  • czarny flamaster

Dziecko wykonuje model latarni morskiej, sklejając ze sobą pudełka, rolki i papierowe kubeczki. Zwracamy uwagę na to, aby najniżej były największe elementy, a wyżej – coraz mniejsze. Całość malujemy na biało. Gdy farba wyschnie, dziecko dorysowuje czarnym flamastrem okna, drzwi  i inne drobne elementy.

Zadania z KP 4 str. 76-77 (sześciolatki) , KP4 str. 55 ( pięciolatki).

Pamiętajcie Żabki dzisiaj jest DZIEŃ TATY!!

Złóżcie swoim Tatusiom życzenia i przygotujcie drobny upominek.

Propozycja laurki dla Taty- do wydrukowania i pokolorowania wg. waszego pomysłu:

Poniedziałek 22.06.2020 r. Temat: Lato zaprasza nas do zabawy!

Dzień dobry Żabki !

Właśnie powitaliśmy naszą ulubioną porę roku- zawitało do nas lato!

Danuta Wawiłow – Lato

Daj mi rękę, mamusiu,

pójdziemy na rosę!

Trawa będzie zielona,

my będziemy bose.

Drzewa będą zielone,

góry będą zielone,

chmury będą zielone,

wielkie i puchate !

Domy będą zielone,

dymy będą zielone…

Wiesz, dlaczego zielone ?

Bo to będzie lato !

Jak spędzamy wakacje – pogadanka, wdrażanie dzieci do wypowiadania się całym zdaniem i tworzenia dłuższych wypowiedzi na zadany temat. Rodzic pyta dziecko, gdzie można spędzać wakacje (w górach, nad morzem, w lesie, u babci, nad rzeką, nad jeziorem), co można w tych miejscach robić, które z wakacyjnych miejsc wypoczynku jest najlepsze, najciekawsze i dlaczego. Dzieci opowiadają o swoich wakacyjnych doświadczeniach. Na koniec Rodzic pyta dziecko o sposoby podróżowania podczas wakacji (wycieczki piesze, pociąg, samochód, rower, autokar, łódź, samolot).

Letnie zagadki:

W kubeczku czy na patyku
wszyscy je lubimy.
Miło latem na języku,
poczuć małą porcję zimy /lody/

Świecę mocno dzionek cały,
żeby wszystkim ciepło dać,
by zobaczyć jak przychodzę,
trzeba bardzo wcześnie wstać /słońce/

Mały, lekki, kolorowy,
latem zawsze modny,
dobry do hasania w wodzie,
na plażę wygodny / strój kąpielowy/

Nad rzeką lub nad morzem,
przez letnie miesiące,
chroni naszą głowę,
przed gorącym słońcem /czapka/

W tubce lub butelce,
biały i pachnący.
Trzeba się nim posmarować,
wychodząc na słońce /krem do opalania/

Zbierane na plaży
brązowe kamyki.
Pięknie zdobią nam pierścionki
albo naszyjniki /bursztyny/

Może być niebieskie, szare lub zielone.
Bywa spokojne lub bardzo wzburzone.
Kiedy jego brzegiem ludzie spacerują,
jego małe fale stopy ich całują /morze/

Kiedy lato spędzasz w mieście,
chcesz poszaleć w wodzie czasem.
Poproś mamę, tatę, siostrę,
żeby wzięli cię na… /basen/

Mała łódka z siodełkami,
a w niej tata, ty i mama.
Gdy kręcicie pedałami,
łódka płynie sama /rower wodny/

Duży ogród w środku miasta,
dużo domków w nim i klatek.
Zajrzyj tam by się przekonać,
co zwierzęta robią latem /zoo/

Plastikowe rączki
na dość długim sznurku.
Można na niej skakać
latem na podwórku /skakanka/

Mały domek z materiału,
w nim poduszki oraz koce.
Można smacznie w nim przesypiać
letnie ciepłe noce /namiot/

Biały ptak ponad falami
lata lecz nie śpiewa.
Letnią porą cała plaża,
krzykiem jej rozbrzmiewa /mewa/

Gdy do ucha ją przyłożę,
morza szum powróci do mnie.
W tej skorupce, małe morze,
lato może nam przypomnieć /muszelka/

Włóż do niego wszystkie rzeczy:
sok, kanapkę i czapeczkę.
Potem załóż go na plecy
i na letnią idź wycieczkę /plecak/

Można na niej się opalać,
Zamki z piasku też budować.
Gdy się znudzi, można z mamą
Brzegiem morza spacerować /plaża/

Pakujemy plecak – zabawa dydaktyczna. Rodzic pyta dziecko, co każdy musi zabrać ze sobą, gdy jedzie na wakacje. Dziecko podaje różne propozycje. Wspólnie z Rodzicem zastanawiają się, czy dana rzecz jest rzeczywiście niezbędna w podróży, dziecko nazywa je, określa, do czego służą, zastanawia się, czy dana rzecz bardziej przyda się nad morzem, w lesie czy w górach i w jakich sytuacjach. Proponowane przedmioty: latarka, sznur, mapa, telefon komórkowy, czapka z daszkiem, butelka z wodą, parasol. Po skończonej rozmowie, dziecko wykonuje zadania w „Kartach pracy” c.4 s.74-75 – sześciolatki, a pięciolatki KP4 str. 54

Oczami wyobraźni – zabawa dydaktyczna rozwijająca twórczą wyobraźnię. Dziecko kładzie się na dywanie, zamyka oczy i myśli o wakacjach. Następnie opowiada o tym, jak powinno wyglądać idealne miejsce na wakacje, gdzie powinno być, co powinno się, tam znajdować, kogo chciałyby tam spotkać i co mogłyby tam robić.

No i teraz Żabki do dzieła- narysujcie lub namalujcie proszę te piękne miejsca😊

Miłego dnia!

Piątek 19.06.2020 Temat: Bezpieczne podwórko.

  1. Zabawy logopedyczne – ćwiczenia dźwiękonaśladowcze – spróbuj udawać różne pojazdy, którymi będziemy podróżować w czasie wakacji; zastanów się jakie odgłosy możemy usłyszeć w lesie, nad morzem czy nad jeziorem. Sprawdź czy umiesz udawać rechot żaby, klekot bociana czy szum morza.
  2. Posłuchaj wiersza J. Koczanowskiej „Nie wolno”. Zastanów się czy zawsze zachowujesz się tak w stosunku do nieznajomych? https://koczanowska.com/nie-wolno/

3. Obejrzyj filmik – opowiedz tacie lub mamie co zapamiętałeś

4. Wymyślcie razem z rodzicami wspólny wakacyjny challange! np. 5000 kroków dziennie?, stworzenie rodzinnej książki kucharskiej z wakacyjnymi przysmakami lub album ze zdjęciami z tych nietypowych wakacji….

5. Pobaw się w piłkę – zastanów się jak zachowuje się piłka – spróbuj skakać tak jak piłka duża, mała , lekka, ciężka…

6. Każdemu przydaje się chwila relaksu, spokoju, ciszy i samotności – czy widzieliście kiedyś w hotelu zawieszki na drzwi – z hasłem NIE PRZESZKADZAĆ ? Spróbujcie zrobić taką zawieszkę dla siebie lub dla swoich rodziców. Zobaczcie taką zawieszkę, szablon znajdziesz tutaj: http://palcamipozytywnegoczlowieka.blogspot.com/2013/09/zawieszka-na-klamke.html

7. Na zakończenie poznajcie zasady bezpieczeństwa na rowerze

Źródło: bajkiedukacyjne, rower

Życzę Wam Żabki miłego i słonecznego dnia !

Czwartek 18.06.2020 r. Temat: Bezpieczeństwo w czasie podróży

Dzień dobry Żabki!

Dzisiejsze zajęcia rozpoczynamy zagadkami słuchowymi, więc wytężamy słuch i do dzieła😊

1. „Jakie pojazdy słyszymy?- zagadki słuchowe 

Źródło: Mały Świat Mariusz Szwonder

2. Zapoznanie z tekstem opowiadania B. Forma Lotnisko. Rozmowa na temat treści opowiadania. Omówienie zasad zachowania na lotnisku.

Marek z tatą stoją na tarasie widokowym, który przylega do ogromnej oszklonej hali portu lotniczego. Za chwilę wyląduje samolot, którym ma przylecieć mama.

– Tatusiu dlaczego po płycie lotniska jeżdżą autobusy? – pyta z zaciekawieniem chłopiec.

– Widzisz synku, każdy samolot ma na lotnisku wyznaczone miejsce. Tam czeka na pasażerów i i tam rozpędza się na pasie startowym.

– Ale dalej nie wiem dlaczego tu są autobusy. – przerywa Marek.

– To właśnie nimi podwozi się do samolotu pasażerów i ich bagaże. Na lotnisku musi być porządek i nikt przypadkowy nie może tu spacerować.

– Dlaczego, przecież tu jest tyle wolnego miejsca. – nie wytrzymuje Marek.

– Jedne samoloty lądują, inne startują. Obsługa naziemna lotniska może poruszać się po lotnisku. Ci ludzie nalewają paliwo do samolotów, naprawiają je i sprzątają wewnątrz. Każdy wie co ma robić. – Nagły huk przerywa rozmowę. Samolot, który wiezie mamę właśnie ląduje. Ojciec i syn idą do hali przylotów. Marek prawie biegnie.

– Jeszcze poczekamy, nie spiesz się – uspokaja ojciec chłopca.

Pasażerowie ustawiają się w kolejce i czekają aż celnik sprawdzi dokumenty. Następnie z ruchomego taśmociągu odbierają bagaże.

– Mama, mama! Spójrz, jest tam! – krzyczy Marek. Mama również go zauważa i macha ręką. Mija kilka minut i cała rodzina serdecznie się wita.

– Co mi przywiozłaś? – pyta chłopiec.

– Niespodzianka – odpowiada mama i przytula syna. – Poszukamy jej w domu.

3. „W podróży”- zabawa na spostrzegawczość. Przyjrzyj się pojazdom na obrazku, zapamiętaj kolejność i wstaw we właściwe miejsca. Powodzenia! https://view.genial.ly/5edd47fe200cf70d607365d7

Źródło: janauczycielka.pl

4. „Koła autobusu kręcą się”- zabawa muzyczna

Źródło: Klub Kaczki Niedziwaczki

5.  „Czym pojedziemy na wakacje?”.  Obejrzyj obrazki i nazwij przedstawione na nich środki transportu. Zwrócenie uwagi na zasady bezpieczeństwa w różnych sytuacjach podczas letniego wypoczynku oraz podróży.

Źródło: Bliżej Przedszkola

6. „Kolorowe piłki” – zabawa matematyczna, stosowanie liczebników porządkowych

Spróbuj teraz policzyć piłki liczebnikami porządkowymi:

pierwsza, druga, trzecia, czwarta, piąta.

Odpowiedz na pytania:

która piłka jest w biedronki? (druga)

która piłka jest cała niebieska? (trzecia)

która piłka jest w gwiazdki? (pierwsza)

która piłka jest najmniejsza? (czwarta)

która piłka jest największa? (piąta)

Miłego dnia Żabki 😊

Środa 17.06.2020 Temat: Bezpieczni na co dzień.

  1. Wysłuchaj bajki. Powiedz jakie zasady bezpieczeństwa były przedstawione w opowiadaniu
Źródło: PZU

2. Obejrzyj nagranie i poznaj zasady zachowania podczas burzy: Jakie zasady są wymienione w filmie?

3. Zobacz co możemy zobaczyć na plaży:

Co to jest? Skąd się biorą muszle na plaży? Kto mieszka w muszlach? Porozmawiaj z Rodzicami o muszlach i ich zawartości. A może masz w domu muszle? Obejrzyj je sobie, jakiego są koloru, kształtu, czy są duże czy małe, czy słyszycie szum gdy przyłożycie muszlę do ucha?

A poniżej kilka zadań z muszlami :

4.Bezpieczni na wakacjach- zobaczcie jakie zasady obowiązują w czasie letnich wyjazdów:

5. Narysuj swoje wakacyjne plany. Możesz to zrobić w letniej ramce:

6. Posłuchajcie piosenki:

Źródło: Fasolki

7. Jeżeli będzie ładna pogoda – idź na rower, hulajnogę albo rolki. Tylko pamiętaj o założeniu kasku. Miłego dnia Żabki !

WTOREK 16.06.2020 Temat: Bezpieczni nad wodą.

Dzień dobry Żabki

Lato zbliża się wielkimi krokami, wraz z nim wakacje i wypoczynek – wyjazdy nad morze, jeziora…

Morze
Jezioro
Rzeka

„Wypoczynek nad wodą” – rozmowa kierowana. Przyjrzyj się zdjęciom, które przedstawiają różne zbiorniki wodne: morze, jezioro, rzekę. Powiedz co je łączy, a co różni. Jak możemy spędzać czas nad wodą? Wymień nazwy różnych aktywności, zabaw i sportów, jakie można wykonywać nad wodą.

„Sprzęt plażowy” – zabawa dydaktyczna. Rozpoznawanie, nazywanie i podawanie przeznaczenia przedmiotów wykorzystywanych do wypoczynku nad morzem (parasol plażowy, parawan, leżak, ręcznik, klapki, olejek do opalania, wiaderko, łopatka, foremki do piasku, koło, rękawki, okulary do pływania)

Piosenka „Kocham Lato”

Zabawa wybieramy się na wakacje – Rodzic prosi dziecko, żeby wymieniło nazwy rzeczy, które zabieramy podczas wyjazdu. Rzeczy są na podaną głoskę:

p – plecak, piłka,

s – sandały,spodnie, strój kąpielowy

m – mydło, materac

b – buty, basen, bluza

ł – łopatka, łódka

  • k – koszula, klocki, kurtka, koc, kapok
  • r – ręcznik, rower,
  • o – okulary
  • w – wiaderko, walizka
  • Wodne pojazdy – ćwiczenia w klasyfikowaniu – spójrz na zdjecia z różnymi pojazdami pływającymi ( statek pasażerski, łódka, żaglówka, poduszkowiec). Dziecko nazywa pojazdy i próbuje określić jego przeznaczenie. Rodzic pyta na jakie grupy można podzielić te pojazdy – pasażerskie, towarowe, napędzane silnikiem, siłą wiatru itp.

Zapraszam do obejrzenia krótkiej bajki przypominającej o zasadach zachowania nad wodą

„Żaglówka” – spróbuj zrobić papierową żaglówkę wg. opisu z filmiku. Możesz ją zwodować w czasie wieczornej kąpieli w wannie. Miłej zabawy Żabki!

Źródło – lubietworzyc blogspot

„Co tonie” – eksperymentowanie z rzeczami – które toną, a które pływają po powierzchni. Spróbuj utopić w misce z wodą kilka rzeczy. Sprawdź co się stanie gdy wsadzisz je do wody. Zapytaj Rodziców o zgodę na zabawę badawczą!

Miłego dnia Żabki!

Poniedziałek 15.06.2020

  1. Ćwiczenia poranne – Przywitanie stóp – dziecko siedzi naprzeciwko rodzica z nogami ugiętymi. Podnosi jedną nogę i wita się z nogą rodzica ( dotykają się wewnętrznymi stronami stóp). Gdy mają połączone obie stopy to robią wspólny rowerek. , – Wiatraczek – dziecko siedzi na podłodze w lekkim rozkroku. Wyprostowanymi rękami wykonuje obroty: do przodu, do tyłu, naprzemiennie, – Pociągi – dziecko chodzi w różnym rytmie po pokoju udając pociąg – przy okazji wydaje odgłosy dźwiękonaśladowcze udające pociąg – uuuu, ciuch ciuch, itd.
  2. Moje Wakacyjne plany – dziecko opowiada o swoich planach na wakacje. Stara się mówić poprawnie.
  3. Letnie wędrówki po Polsce – dziecko razem z rodzicem ogląda mapę Polski, pokazuje gdzie jest morze, gdzie są góry itd. wskazuje swoje ulubione rejony Polski, gdzie chciałby spędzić wakacje.
  4. Podróże fajna sprawa- prosimy omówić z dzieckiem sposoby podróżowania po Polsce – autokar, pociąg, statek, samolot, rower. Gdzie dojedziemy tymi środkami transportu,
  5. Latający balonik – dziecko podbija balon przez minutę i głośno liczy podbicia. Ile razy udało Ci się podbić balonik?
  6. Posłuchajcie piosenki – spróbujcie opowiedzieć o jakich zasadach bezpieczeństwa mowa jest w piosence
Źródło – Zozi – Bezpieczne wakacje

7. Dopasuj cienie słynnych budowli

8. Wydrukuj pokoloruj, wytnij i ułóż wakacyjne puzzle

Piątek 12.06.2020 r. Temat: Letnia sałatka

Dzień dobry Żabki

 Mistrz kuchni – ćwiczenia słownikowe, poda­wanie nazw produktów potrzebnych do przyrzą­dzenia określonego posiłku.

Rodzic podaje  nazwę dania, a dzieci wyliczają produkty potrzebne do jego wykonania. Przykłado­we dania: pizza, zupa pomidorowa, sałatka jarzyno­wa, jajecznica, spaghetti.

Kalejdoskop smaków – rozpoznawanie produktów spożywczych na podstawie odczuć smakowych.

Rodzic przygotuje na talerzyku różne produkty o charak­terystycznych, wyrazistych smakach i  nadziewając na wy­kałaczki lub za pomocą łyżeczki, podaje dziecku. Dziecko, mając zawiązane oczy, próbuje rozpoznać produkt po jego smaku i próbuje określić odczuwany smak. Proponowane produkty: marchewka, ogórek, oliwka, żółty ser, cytryna, papryka, winogrono, banan, truskawka, cebula, jabłko, czekolada, herbatnik, chleb, kukurydza.

Prawda czy fałsz ? – zabawa rozwijająca myślenie i kompetencje językowe.

Rodzic zadaje pytania dotyczące wiedzy zdoby­tej przez dzieci podczas ostatnich dni. Zadaniem dzieci jest rozpoznanie, czy wypowiedziane zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.

Propozycje zdań:

 Ogórek jest czerwony.

Jabłko jest owocem.

Pszczoły mieszkają pod ziemią.

Motyle zapylają kwiaty.

Jajecznicę robi się z pomidorów.

Trzeba jeść pięć posiłków w ciągu dnia.

Ostatnim posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie.

Piramida żywieniowa to skałka wspinaczkowa.

Bez owadów nie byłoby owoców.

Pasieka to teren, na którym stoją ule.

Trzmiele to owady.

Fasola to roślina.

Zakupy należy pakować w plastikowe torby.

Owady to pożyteczne zwierzęta.

Zdrowa pizza – wspólne przygotowywanie zdrowego posiłku.

Zachęcamy do wspólnego przygotowania pizzy, wykorzystując gotowy spód ze sklepu lub przygotowany samodzielnie. Zadaniem jest aby pizza  była nie tylko smaczna, ale też przybrana warzy­wami w różnych kolorach . Dzieci samodzielnie kroją warzywa, pamiętając o zasadach bezpieczeństwa i higieny.

Propozycje warzyw: cukinia, papryka, pomidory, oliwki, czerwona cebula, rukola, brokuły, kukurydza, zielony groszek, czosnek.
Przygotowaną pizzę można zjeść wspólnie przy  stole.

Muzyczna pogawędka – rozpoznawanie dźwięków instrumentów muzycznych, rozwijanie kompetencji słuchowych.

  • W muzycznym letnim ogródku – ekspery­mentowanie rytmem i dźwiękiem, rozwijanie wyobraźni muzycznej.

Dzieci wymyślają melodię do wiersza Laury Łącz „W letnim ogródku”. Prezentują swoje pomysły wokalne, mogą też tworzyć akompaniament, wykorzystując instrumenty dostępne w domu.  Wiersz poznały dzieci we wtorek.  

KARTY PRACY SZEŚCIOLATKI KP 4 STR 64-65, PIĘCIOLATKI KP 4 STR. 46- 47

Na zakończenie można zaśpiewać wspólnie z Panem Michałem

Środa 10.06.2020r. Temat: Zdrowo się odżywiamy!

Dzień dobry Żabki !

Co jest zdrowe, a co nie? – pogadanka z wykorzystaniem obrazków warzyw. Dzieci nazywają warzywa, mówią, czy są zdrowe, podają inne przykłady zdrowych produktów, próbują ustalić, które produkty są szkodliwe dla zdrowia i dlaczego nie należy ich często jeść.

Dzieci wykonują kukiełki warzyw z dostępnych materiałów, przyklejają do nich od tyłu patyczki do szaszłyków. Gdy kukiełki są gotowe, dzieci przygotowują krótkie dialogi i prezentują je przed swoją rodziną.

Zwierzęta i rośliny – zabawa językowa doskonaląca umiejętność czytania oraz myślenie logiczne. Rodzic rozkłada na podłodze dwie duże pętle ze sznurka. Jedną pętlę oznacza napisem „Rośliny”, drugą – „Zwierzęta”. Dziecko losuje karteczkę, odczytuje nazwę i kładzie ją w odpowiedniej pętli. Przykładowe wyrazy: „papuga”, „bocian”, „baran”, „sowa”, „foka”, „kogut”, „indyk”, „motyl”, „osa”, „burak”, „fasola”, „tulipan”, „cebula”, „kot”, „pies”, „koza”, „sroka”, „sosna”, „topola”, „owca”, „krowa”, „komar”, „papryka”, „malwa”, „pomidor”, „dynia”, „fiołek”, „stokrotka”, „malina”. Na koniec dziecko liczy wyrazy w każdej pętli i określa, których jest więcej. Wyrazy można też wykorzystać do klasyfikowania. Przykładowe grupy: ptaki, zwierzęta wodne, owady, kwiaty, rośliny jadalne

Owady w letnim ogrodzie – zabawa dydaktyczna rozwijająca kompetencje językowe,

Informacje dla Rodzica:

Owady to najliczniejsza grupa zwierząt na świecie. Jest ich tak wiele, że sami naukowcy nie wiedzą dokładnie, ile! Ale wszyscy są zgodni co do tego, że mimo małych rozmiarów są to zwierzęta fascynujące. Możemy je spotkać w każdym miejscu na świecie, nawet w rejonach bardzo zimnych.

Jak wyglądają  owady?

Mają dwie pary skrzydeł ( te które fruwają), 3 pary odnóży, czułki, ciało składa się z głowy, tułowia o odwłoku.

„Jakie znasz owady?”- wypowiedzi dzieci.

Rodzic pyta dziecko, jakie owady można spotkać w ogrodzie, a następnie pokazuje kilka zdjęć lub ilustracji owadów i prosi o ich nazwanie. Krótko opowiada o wybranych gatunkach, zwracając uwagę na ważną rolę, jaką pełnią w ogrodzie i sadzie. Dziecko zapamiętuje, że owady zapylają kwiaty, przenosząc pyłek z jednego kwiatu na drugi, i że bez nich nie byłoby owoców i niektórych warzyw.

Pszczoły – to bardzo pożyteczne owady, zapylają kwiaty, dzięki czemu powstają owoce. Mieszkają w ulach. Teren, na którym stoją ule, wraz z ulami i wszystkimi narzędziami potrzebnymi pszczelarzowi do pracy, nazywamy pasieką.

Osy – to owady, które można u nas spotkać od kwietnia do października. Giną, gdy nadchodzą mrozy. Nie mieszkają tak jak pszczoły w ulach, ale budują swoje gniazda w ziemi (wykorzystując nory drobnych zwierzątek) albo w dziuplach lub na strychach. Żywią się nektarem z kwiatów i oczywiście, tak jak pszczoły, zapylają kwiaty. Jadają też mięso.

Motyle – to owady, które żywią się nektarem z kwiatów. Przelatując z jednego kwiatka na drugi, przenoszą pyłek i w ten sposób zapylają kwiaty. Są również prawdziwą ozdobą ogrodu, ze względu na piękne, kolorowe skrzydła. Niestety ich larwy podgryzają i niszczą liście roślin.

Trzmiele – to owady, które zakładają gniazda pod ziemią. Zamieszkują nory gryzoni i krecie korytarze. Czasem niepoprawnie nazywa się je bąkami. Są bardzo dobrymi zapylaczami. Ogrodnicy wykorzystują je do zapylania pomidorów i papryki pod osłonami. Pszczoły nie mogłyby tego zrobić, bo nie lubią być w zamkniętej przestrzeni.

Chrząszcze – tak jak trzmiele mieszkają pod ziemią, w budynkach lub pod korą drzew. Są bardzo pożyteczne. Po pierwsze dlatego, ze zjadają mniejsze owady, które niszczą rośliny, po drugie, dlatego, że zapylają kwiaty. Do najbardziej popularnych chrząszczy należy biedronka.

„Kogo usłyszysz?” – zabawy słuchowe, próby rozróżniania owadów

https://www.youtube.com/watch?v=8-cV-RL6zhs – pszczoły

https://www.youtube.com/watch?v=id9-A2tvjfg   – konik polny

https://www.youtube.com/watch?v=y4x532Ih3ys  – trzmiel

Zabawa muzyczno – ruchowa – naśladowanie odgłosów zwierząt.

„Przyleciała mucha i zrobiła bzzz x4 Ja ją bum a ona fru x4

Przypłynęła rybka i zrobiła plum x4 Plum, plum, plum a potem chlup x4

Przyleciał dzięciołek i powiedział stuk x4 Stuk, stuk, stuk a potem fru x4

Przyszła sobie kurka i zrobiła ko x4 Ko, ko, ko, ko, ko, ko, x4

Przyleciał wróbelek i powiedział ćwir x4 Stuk, stuk, stuk a potem fru x4”

Zadanie w kartach pracy: KP4, s. 62–63 (sześciolatki), pięciolatki KP 4 str. 45

Kiść winogron – projekt plastyczno-techniczny. Dzieci oglądają zdjęcia z winnic, kiść winogron (prawdziwą lub na ilustracji), opisują wygląd, kształt i kolor owoców.

Dziecko wykonuje pracę plastyczną, robiąc stemple na brystolu za pomocą pokrojonej na kilkucentymetrowe kawałki marchewki. Używają fioletowej farby. Kiść ozdabiają gotowymi zielonymi listkami (naturalnymi lub papierowymi) oraz gałązkami i pędami, które wykonują, mocno skręcając paski zielonej krepiny. Winogrona można wycieniować za pomocą pędzelka, używając nieco jaśniejszej farby (z połączenia fioletowej i białej).

Mój ulubiony posiłek – rysowanie na kartce z bloku. Dziecko zastanawia się, co najbardziej lubi jeść i przedstawia swój wybór w formie rysunku. Starając się, żeby każda potrawa była rozpoznawalna. Rodzic zachęca dziecko, żeby wybrały nie tylko ulubione, ale także zdrowe potrawy.

Życzymy miłego dnia Żabki 😊

Wtorek 09.06.2020 Temat: Lato, lato wszędzie.

  1. Kostka z kodem – zabawa ruchowa. Dziecko rzuca kostką do gry, musi wykonać przypisane do liczby oczek działania: 1 – dziecko staje na jednej nodze, 2 – robi duży rozkrok, 3 – maszeruje, 4 – idzie na czworaka, 5 – skacze obunóż 5 razy, 6 – kładzie się na plecach i liczy do 6.
  2. Prosimy przypomnieć sobie razem z dzieckiem nazwy owoców i warzyw – proszę zwrócić uwagę na poprawną wymowę tych nazw.
  3. W letnim ogródku – nauka wiersza na pamięć. Laura Łącz – „W letnim ogródku”

W letnim ogródku

Wesoło

Kwiaty rozkwitły

Wokoło.

Śmieje się jabłko

I gruszka,

Czupryną trzęsie

Pietruszka.

Cieszy się śliwka

Renkloda,

Że taka piękna

Pogoda.

Narzeka tylko

Cebula:

-Za ciepła moja

Koszula!

A dynia sapiąc

Z gorąca,

Wystawia buzię

Do słońca.

Źródło: Laura Łącz „W letnim ogródku” [w:] „Na słoneczne i deszczowe dni”, WSiP, Warszawa 1998, s. 53

4. Letnie smaki – przygotuj przy pomocy Rodzica letni koktajl z truskawek, malin banana, jogurtu lub mleka.

5. Kolorowe owoce i warzywa – wytnij z tektury szablony twoich ulubionych owoców, a następnie wyklej je kolorowymi kulkami z bibuły.

6. Zaczarowane stworki – do prostych konturów warzyw lub owoców dorysuj różne elementy, tworząc przedziwne stworki.

7. Kropelka – nalej do kubka wodę, następnie spróbuj chodzić z tym kubkiem tak aby nie wylać z kubka ani kropli wody. Czy Ci się to udało?

8. Widzę Ę słyszę Ę – dziecko rysuje w powietrzu lub na dywanie literę Ę ę ( dużą i małą). Wymienia wyrazy z głoską Ę – np. pisklę, wężyk, tęcza, węgiel, wędka, pięta itp. Zadanie z Kart Pracy – sześciolatki – str. 60- 61, pięciolatki str 44, 66.

Zapraszam do wysłuchania piosenki:

Źródło: Drobne Nutki – Alfabet warzywno – owocowy dla dzieci

Poniedziałek 08.06.2020r. „Lato daje nam zdrowie”

Moja ulubiona potrawa – rozwijanie umiejętności wypowiadania się o własnych upodobaniach.

Rodzic opowiada o swoich ulubionych smakach i potrawach, jakie produkty lubi wykorzystywać w kuchni, jak je przyrządza, jakie stosuje przyprawy, czy lubi gotować, piec czy smażyć. Wyjaśnia też dziecku różnice między tymi sposobami przygotowywania potraw. Następnie prosi je aby opowiedziały o tym, co lubią jeść, jak nazywają się ich ulubione potrawy i z jakich produktów się składają, jakie lubią smaki, czy pomagały kiedyś rodzicom w kuchni podczas gotowania. Dzieci opowiadają o swoich doświadczeniach kulinarnych i wyrażają opinię, czy gotowanie jest trudne czy nie. Rodzic przypomina, że dzieci mogą przygotowywać posiłki tylko pod opieką osoby dorosłej.

Warzywa i owoce – zabawa językowa, dopasowywanie podpisów do obrazków.

Rodzic prosi o rozłożenie na dywanie obrazków warzyw i owoców oraz karteczek z ich nazwami. Zadaniem dziecka jest dopasowanie obrazka do podpisu. Do zabawy można wykorzystać załączoną aplikację. Dzieci, które maja problem z odczytaniem nazw mogą skorzystać z pomocy rodziców, rozwijamy wówczas umiejętność rozpoznawania warzyw i owoców.

Sałatka owocowa – zdobywanie doświadczeń kulinarnych.

Dzieci przygotowują sałatkę z sezonowych owoców lub owoców. Rodzic zwraca uwagę na konieczność umycia rąk i owoców przed rozpoczęciem pracy. Dzieci samodzielnie obierają, kroją owoce, wrzucają do miski i mieszają. Przed rozpoczęciem krojenia rodzic omawia zasady posługiwania się nożykiem (najlepiej użyć obieraczki do warzyw, miękkie owoce można kroić plastikowym nożem). Zajęcie kończy się degustacją. Dzieci samodzielnie nakrywają do stołu, nakładają sałatkę do miseczek i sprzątają po spożyciu posiłku. Smacznego J

Piramida zdrowia – zabawa językowa, prezentacja zasad budowy piramidy żywieniowej.

Rodzic prosi dziecko o wyjaśnienie znaczenia terminu „piramida żywieniowa”. Dzieci odpowiadają zgodnie z własną wiedzą, po czym rodzic prezentuje przykładową piramidę, tłumacząc jej konstrukcję. Wyjaśnia również, skąd się wzięła nazwa „piramida żywieniowa”, pokazując na ilustracjach piramidy w Egipcie, omawia ich kształt. Zwraca uwagę na ilość miejsca, jakie zajmują w piramidzie poszczególne produkty, podkreśla rolę warzyw i owoców w diecie, podkreśla także znaczenie aktywności ruchowej dla zdrowia. Dzieci wybierają po jednym produkcie z piramidy i proponują sposób jego wykorzystania, podają nazwy potraw, metody przyrządzania. (Źródło załączonych zdjęć: program KLUB ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA)

Co zbieramy latem, a co jesienią? – pogadanka, wykonanie pracy plastycznej.

Rodzic pokazuje ilustracje warzyw i owoców, mówiąc, które z nich zbierane są już latem, a które można zbierać dopiero jesienią.

Latem zbieramy: czereśnie, jagody, maliny, truskawki.

Pomidory, ogórki, rzodkiewki, brokuły, marchewki, pietruszki można zbierać i latem, i jesienią.

Dłużej na zbiory muszą poczekać dynie, kartofle, buraki.

Na koniec dzieci rysują na kartkach z bloku piramidę z produktów, które dziś jadły, pamiętając aby umieścić w odpowiednim miejscu to czego zjadły najwięcej oraz to czego zjadły najmniej. Porównują swoją piramidę do właściwej piramidy zdrowego żywienia.

Co zjem jutro? – projektowanie całodniowego posiłku.

Dzieci dzielą kartkę z dużego bloku rysunkowego na pięć części. W każdej części zapisują pierwszą literę nazwy posiłku: „ś” – śniadanie, „ś2” – drugie śniadanie, „o” – obiad, „p” – podwieczorek, „k” – kolacja. Pod literami przyklejają zdjęcia odpowiednich produktów wycięte z gazetek reklamowych. Projektując posiłki, starają się pamiętać o zasadach zdrowego odżywiania. Rodzic  zwraca uwagę na konieczność spożywania pięciu posiłków w ciągu dnia.

KARTY PRACY: 6 latki KP4 s. 58-59; 5 latki KP4 s.42-43

Piątek 05.06.2020r. „Letnia olimpiada”

Boisko do gry w piłkę – ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem boiska samodzielnie wykonanego z pudełka po butach

Jedzie rowerek – zabawa ruchowa wzmacniająca mięśnie brzucha.

Dzieci leżą na plecach, unoszą w górę nogi i naśladują pedałowanie, mówiąc: Jedzie rowerek na spacerek, jaki z tyłu ma numerek? Dziecko  głośno liczy, aż doliczy do podanej liczby (można umówić się z dziećmi, że numerek nie może być większy niż 20). Następnie znowu się kładzie  i pedałuje dalej.

Co już wiem o sporcie? – pogadanka podsumowująca wiedzę zdobytą podczas całego tygodnia.

Rodzic  zadaje dzieciom pytania związane ze sportem i treściami omawianymi w ciągu całego tygodnia: Jakie znacie sporty, w których ważna jest szybkość? Jakie znacie sporty, w których ważna jest precyzja ruchu? Jakie znacie sporty, w których rywalizują między sobą dwie drużyny? Co obowiązkowo należy założyć, gdy wybieramy się na rowerową wycieczkę? Jaki strój obowiązuje na basenie? Kiedy nie wolno pływać w basenie? Co symbolizują koła na fladze olimpijskiej? Co to znaczy grać fair play?

Olimpiada sportowa w domu– konkurencje sportowe wybrane przez dzieci.

Dzieci przebierają się w stroje sportowe, biorą swoje flagi (wykonane w środę) i przechodzą na miejsce, gdzie rozgrywane będą zawody. Olimpiada przebiega zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami i podziałem obowiązków. Rodzic  zwraca uwagę na przestrzeganie zasad, bezpieczeństwo i grę fair play. Wspólnie z dzieckiem należy ustalić konkurencje sportowe możliwe do wykonania w domu. Do wykonania prostego toru przeszkód mogą posłużyć rzeczy codziennego użytku (zabawki, butelki z wodą, taśmą malarską można wyznaczyć start, metę itp.)

Moja olimpiada – rysowanie kredkami.

Dzieci uwzględniają w rysunku to, jak osobiście postrzegały olimpiadę, co dla nich było najważniejsze, najciekawsze, co najbardziej utkwiło im w pamięci. Starają się pokazać na rysunkach postacie w ruchu. Na koniec prezentują prace rodzinie, opowiadając o tym, co narysowały i dzieląc się swoimi wrażeniami. (można przesłać zdjęcie pracy na grupowego maila)

Głowa – ramiona – zabawa ruchowa, ilustrowanie piosenki gestem. Link do piosenki podawany był w poniedziałek  

Dzieci śpiewają i ilustrują ruchem piosenkę (na melodię „Siekiera, motyka”). Za pierwszym razem śpiewają powoli, za każdym kolejnym – coraz szybciej.

Gimnastyka to podstawa.

Sport dla wszystkich ważna sprawa.

Ręce w górę, w przód i bok,

Skłon do przodu, przysiad, skok.

Głowa, ramiona, kolana, pięty,

Kolana, pięty, kolana, pięty,

Głowa ramiona, kolana, pięty,

Oczy, uszy, usta nos.

Przeczytaj i przynieś – zabawa językowa doskonaląca umiejętność czytania.

Rodzic  rozkłada na dywanie kartki z wyrazami powiązanymi tematycznie ze sportem. Wyrazy powinny być napisane dużą czcionką. Prosi dziecko o przyniesienie kartki z konkretnym wyrazem. Np. rodzic mówi: podaj mi proszę karteczkę z napisem „piłka”, dziecko próbuje odczytać i podaje. Przykładowe wyrazy: „piłka”, „rower”, „rolki”, „skakanka”, „rakietka”, „tenis”, „sport”, „skłon”, „zawody”, „wyścig”, „bramka”, „boisko”, „medal”, „skok”, „bieganie”, „pływanie”, „olimpiada”. Wyrazy podane powyżej są jedynie przykładowe, jeśli ich poziom jest za trudny dla dziecka można użyć innych, prostszych słów tj. „dom”, „mama”, „tata”, „lala”’ „kot”

Karty pracy: 6 latki KP4 s. 88, 5 latki KP4 s. 65

Czwartek 04.06.2020r. „Rozwiązujemy łamigłówki matematyczne”

Kolorowe rytmy – zabawa matematyczna doskonaląca spostrzegawczość i myślenie.

Rodzic układa na dywanie rytm, korzystając z kolorowych karteczek symboli. Przykład: zielony trójkąt, dwa żółte prostokąty, trzy zielone koła i znów zielony trójkąt, dwa żółte prostokąty, trzy zielone koła.

Zadaniem dziecka jest odtworzenie obok tego samego rytmu ale ze zmianą kolorów. Zasady zmiany kolorów rodzic przedstawia na kartce w postaci kolorowych symboli i strzałek np. żółty zamieniamy na niebieski; zielony na czerwony; niebieski na czerwony; czerwony na żółty.

ƒLosowanie – kodowanie – zabawa matematyczna kształtująca myślenie logiczne.

Rodzic przygotowuje cztery pojemniki, do każdego wkłada karteczki:

  • w pierwszym pojemniku są kartki z cyframi od 1 do 9,
  • w drugim z kolorami (w kolorach dostępnych kredek),
  • w trzecim – z kształtami (kwadrat, prostokąt, trójkąt, koło, trapez, elipsa),
  • w czwartym – ze strzałkami oznaczającymi wielkość (mała, duża).

Dziecko podchodzi do pojemników, wybiera z każdego po jednej kartce, układa wylosowane kartki na stole i na kartce rysuje  figury, które są zgodne z zakodowanym w symbolach opisem.

Przykład

Jeśli dziecko wylosowało następujące karteczki:

  • cyfra 3
  • kolor zielony
  • kwadrat
  • duża strzałka

To na kartce musi narysować 3 duże zielone kwadraty

Po skończeniu pracy dziecko odnosi karteczki do odpowiednich pojemników, rodzic miesza je i zaczynamy zabawę od nowa. Na koniec dzieci mogą sprawdzić, czy zdarzyły się dwa identyczne zestawy symboli.

ƒZapamiętaj ten rytm – zabawa matematyczna, doskonalenie umiejętności tworzenia i przekształcania rytmów oraz kodowania.

Rozkładamy w kręgu 20 szarf, tak żeby można było przejść z jednej szarfy do drugiej i w niej stanąć (szarfy można wykonać z bibuły lub ze  starej gazety).  Układ szarf powinien odzwierciedlać rytm kolorystyczny: czerwona, zielona, żółta, niebieska. Gdy koło z szarf jest gotowe, rodzic ustala z dzieckiem zasady, np. w czerwonej szarfie robimy trzy przysiady, w zielonej – trzy razy podskakujemy, w żółtej – trzy razy klaszczemy, w niebieskiej – robimy obrót. Zadaniem dziecka jest zapamiętać, jaki kolor oznacza jakie ćwiczenie i pokonać tor przeszkód tak, aby się nie pomylić.

ƒƒCo jest w środku? – zajęcie ćwiczące koncentrację uwagi i skupienie, rozpoznawanie przedmiotu dotykiem.

Rodzic w tajemnicy przed dzieckiem przygotowuje „woreczek pełen skarbów”. Nie może on być przeźroczysty (można wykorzystać np. poszewkę z poduszki lub worek na kapcie do przedszkola). Zadaniem dziecka jest włożyć rękę do worka przez wąski otwór i spróbować odgadnąć, co w nim jest. Zasadą jest zachowanie absolutnej ciszy podczas całej zabawy.

W worku może być drobny przedmiot np. związany ze sportem: piłka pingpongowa, okulary do pływania, lotka do gry w badmintona, gwizdek.

ƒSam koduję – zabawa matematyczna.

Dzieci, zainspirowane zabawą „Losowanie – kodowanie”, samodzielnie wymyślają i wykonują plansze do kodowania. Konsultują swoje pomysły z rodzicem. Mogą prosić rodzica, aby ten narysował to, co przedstawiły w postaci symboli.

Karty pracy 6 latki KP4 s. 56-57; 5 latki KP4 s. 40-41

Środa 03.06.2020r. „Zabawy na placu zabaw”

Kolorowa piłka – rysowanie kredkami.

Dzieci samodzielnie szukają w domu okrągłych przedmiotów, które można obrysować na kartce. Sprawdzają, czy dany przedmiot mieści się na kartce, czy nie jest za duży. Narysowane koło ozdabiają różnymi wzorami i szlaczkami. Na koniec liczą, ile kolorów jest na każdej narysowanej piłce.

ƒCo to za piłka? – porównywanie wyglądu, wielkości i jeśli to możliwe ciężaru piłek.

Do opisu wyglądu piłek można wykorzystać zdjęcia załączone poniżej. Ciężar piłek można porównać na podstawie piłek, które są dostępne w domu.

Rodzic  zwraca uwagę, że do różnych sportów potrzebne są piłki. Piłki te różnią się wielkością, ciężarem, materiałem, z którego są zrobione, a nawet kształtem, bo nie wszystkie są okrągłe. Rodzic w miarę możliwości prezentuje różnego rodzaju piłki, a dzieci próbują odgadnąć, w którym sporcie są wykorzystywane. Piłki mogą być do: koszykówki, piłki nożnej, tenisa ziemnego, tenisa stołowego, siatkówki, squasha, rugby, baseballu, golfa, piłki ręcznej. Dzieci oglądają piłki i opisują ich cechy, porównują ich wielkość, ciężar i wygląd.

ƒSporty zespołowe – pogadanka połączona z zabawą konstrukcyjną i ćwiczeniami oddechowymi.

Rodzic rozmawia z dziećmi o sportach zespołowych, które znają. Pyta, co jest w tych sportach ważne (zasady, współpraca, dążenie do wspólnego celu, wspieranie się, gra fair, umiejętności, talent) oraz który z nich najbardziej im się podoba i dlaczego. Można też spytać, kim jest kibic i jakie ma znaczenie udział kibiców w meczach i innych zawodach, kto był kiedyś na meczu może opowiedzieć co mu się najbardziej podobało. Potem rodzic proponuje wykonanie zabawki – boiska do gry w piłkę. Do jej wykonania potrzebne będzie pudełko po butach. W krótszych bokach od spodu pudełka dzieci wycinają nieduże prostokątne bramki. Wnętrze pudełka wyklejają zielonym papierem. Do dłuższych wewnętrznych boków pudełka przyklejają uśmiechnięte buzie kibiców, narysowane na małych papierowych kółkach. Na „murawie” naklejają białe pasy, wyznaczające części boiska. Na koniec wykonują małą piłkę, zgniatając kawałek kartki. Zabawa polega na trafieniu w bramkę przeciwnika poprzez dmuchanie na piłkę.

ƒMoja flaga – rysowanie z wykorzystaniem szablonów.

Dzieci dostają połówki kartek z bloku i szablony figur geometrycznych lub klocki. Odrysowują ołówkiem figury, komponują z nich dowolne wzory, tworząc własne flagi na olimpiadę. Każdą figurę rysują po śladzie flamastrem i ozdabiają różnymi szlaczkami. Krótszy bok kartki trzeba posmarować klejem i nawinąć na patyczek od szaszłyka. Przygotowane flagi dzieci zabiorą ze sobą na planowaną olimpiadę.

ƒPlanujemy letnią olimpiadę – projekt rodzinny.

Dzieci wspólnie z rodzicami podejmują decyzję, jakie konkurencje i w jakiej kolejności pojawią się na olimpiadzie. Ustalają, jakie pomoce i jaki sprzęt sportowy będą potrzebne do każdej zabawy, w którym miejscu odbędą się poszczególne konkurencje. Zastanawiają się nad sposobem punktowania. Ustalają, kto i za co będzie odpowiedzialny. Rodzic zapisuje wszystkie ustalenia na dużym arkuszu.

Dzieci mogą dorysować odpowiednie piktogramy, żeby patrząc na spis, przypomnieć sobie, co zostało ustalone.

Propozycje konkurencji: slalom z pachołkami; bieg do szarfy (zrobionej np. z szalika) i przechodzenie przez szarfę, powrót na czworakach; przechodzenie przez tunel (zbudowany z krzeseł), bieg do pachołka i powrót; przeskoki obunóż przez tor wykonany z leżących obręczy (przyklejonej na dywanie taśmy malarskiej); wyścigi w workach (można wykorzystać siatki na zakupy); przeciąganie liny; rzuty do celu; bieg do celu, przeturlanie się po dywanie i powrót na jednej nodze; bieg z przeskakiwaniem przez przeszkody (np. maskotki).

ƒKręgle – zabawa zręcznościowa.

Dzielimy się na dwie drużyny np. rodzice kontra dzieci. Każda ustawia swoje kręgle (gotowy zestaw lub półlitrowe butelki plastikowe wypełnione wodą – od 6 do 9 sztuk) i oznacza szarfą miejsce, z którego toczy się piłkę. Każdy z zawodników ma po jednej próbie, podczas której stara się przewrócić piłką jak najwięcej kręgli. Każde zawodnik zapisuje swoje punkty, ustawia ponowie kręgle i przekazuje piłkę kolejnemu zawodnikowi. Po zakończeniu rundy drużyny z pomocą podliczają punkty i wyłaniają zwycięzców.

Karty pracy: 6 latki KP4 s. 54-55; 5 latki KP4 s. 38-39

Życzę wam miłej zabawy

Wtorek 02.06.2020r. ” Skaczemy, pływamy, biegamy… „

„Niezbędnik sportowca” – rozmowa na temat bezpieczeństwa podczas uprawiania sportu

Dzieci wypowiadają się o sportowym ekwipunku, który zapewnia bezpieczeństwo i chroni przed urazami podczas biegania, jeżdżenia na rowerze, wspinania się na skałki, jeżdżenia na rolkach, deskorolce czy hulajnodze. Rodzic podkreśla, że bezpieczeństwo jest bardzo ważnym aspektem uprawiania sportu i że należy pamiętać o używaniu odpowiedniego sprzętu. Opowiada o sposobach ochraniania ciała przed urazami, korzystając z dostępnych ilustracji lub internetu:

  • Do jazdy na rolkach, wrotkach, hulajnodze przydadzą się: kask ochraniający głowę, nakolanniki, nałokietniki.
  • Do jazdy na rowerze i do wspinaczki obowiązkowo trzeba założyć kask. Jeśli chcemy biegać, trzeba pamiętać o dobrych, wygodnych butach.
  • Do gry w piłkę dobrze jest zaopatrzyć się w korki, specjalne buty, które chronią zawodników przed poślizgnięciem się na murawie.
  • Karatecy na swoje treningi zakładają specjalne ochraniacze na nogi i napięstniki.

„Żaba i żabka” – rozmowa zainspirowana wierszem A. Frą­czek pt. „Żaba i żabka”, wypowiedzi dzieci na temat ich do­świadczeń i wizyt na basenie

Rodzic pokazuje figurkę przedstawiającą żabę (może być obrazek z Internetu, narysowany samodzielnie i pyta, co może mieć wspólnego żaba ze sportem. Jeśli dziecko nie zna stylu pływackiego zwanego żabką, rodzic opowiada o nim, pyta, czy dziecko chciałoby nauczyć się tak pływać i czy lubi chodzić na basen. Dzieci opowiadają o swoich basenowych doświadczeniach i demonstrują ruchem i gestami znajomość pływackich stylów.

Rodzic czyta wiersz:

Żaba i żabka

Krąży żaba po basenie,

Denerwuje się szalenie,

Bo dżentelmen w czepku w kratkę

Chlapie CHLAP! Trenując żabkę,

Pani w ciasnym kostiumiku

Rusza się jak struś w kurniku,

Szkrab w brodziku dziko hopsa…

To nie żabka! To styl mopsa!

Krąży żaba po basenie,

Denerwuje się szalenie,

Oburzenia nie ukrywa:

– Kto tych ludzi uczył pływać?!

Róbcie tak jak ja! No, gazem!

– Może jednak innym razem

Wysłuchamy Pani rad…

– W słowo jej ratownik wpadł.

– Dzisiaj bowiem, droga pani,

Strój ma pani… hm… do bani.

Żaba się zdziwiła tak,

Że aż wyjąkała: – Kwak…?

Więc ratownik jej tłumaczy:

– Niechże pani zerknąć raczy,

Wokół pływa ludzi setka…

Tylko pani jest bez czepka!

– Właśnie, właśnie – rzekł ktoś z tłumu.

– I co gorsza, bez kostiumu!

Agnieszka Frączek

Źródło: Agnieszka Frączek, „Żaba i żabka” [w:] „Książki dla małych i dużych. Wiersze cz. I”, Wilga, Warszawa 2012

Następnie rodzic rozmawia z dziećmi o treści wiersza, zadając pytania: Dlaczego żaba była oburzona? Kto zwrócił uwagę żabie? Czego żaba nie założyła?. Rodzic kontynuuje rozmowę, opowiadając o zasadach panujących na basenie. Inspiruje dzieci do tworzenia dłuższych wypowiedzi, zadając pytania: Czy wolno pływać bez czepka? Czy można chlapać na innych? Czy można pływać, gdy nie ma ratownika? Po co na basenie jest ratownik? Czy wolno śmiać się z kogoś, kto nie umie pływać? Jaki strój obowiązuje na basenie?.

ƒTrąf – trąf – zabawa językowa z wykorzystaniem piłki.

Dzieci uczą się popularnej wyliczanki:

Trąf, trąf, Misia, Bela,

Misia, Kasia, konfacela,

 Misia A, misia Be,

Misia, Kasia, konface.

Kiedy już opanują tekst, stają z rodzicem naprzeciwko siebie  i podają sobie piłkę w rytm wypowiadanej rymowanki: najpierw bardzo wolno, potem coraz szybciej.

ƒZasady – pogadanka na temat zasad obowiązujących w sporcie.

Rodzic przypomina dziecku  wiersz pt. „Dzień dobry”. Dzieci utrwalają tekst, powtarzając go kilkukrotnie. Następnie rodzic pyta, czy w sporcie obowiązują zasady, jakie to są zasady, co to znaczy gra fair play (podczas gry czy zawodów przestrzega się przyjętych zasad, nie dąży się do zwycięstwa za wszelką cenę, nie oszukuje się), czym jest niedozwolony doping (stosowanie zabronionych środków w celu wzmocnienia swoich możliwości, wytrzymałości), co to jest dyskwalifikacja (wykluczenie uczestnika lub zespołu z zawodów za niedozwolone działania, np. doping, za nieprzestrzeganie zasad, za nieuczciwe zachowanie). Dzieci próbują ustalić, czy zasady obowiązujące w sporcie można przenieść do codziennego życia, do wspólnych gier i zabaw w przedszkolu, domu, na placu zabaw.

Gdzie się skryła żabka – zabawa typu ciepło – zimno z wykorzystaniem figurki żaby (może być obrazek) Rodzic przypomina, aby przestrzegać zasad gry i nie podpowiadać szukającym, gdzie ukryta jest żabka. Po odnalezieniu figurki dzieci mogą opisywać jej położenie, stosują określenia: na prawo od, pod, za itp.

Karty pracy: 6 latki KP4 s. 52-53; 5 latki: KP4 s. 37

Poniedziałek 01.06.2020r. – ” Warto być wysportowanym „

„Głowa – ramiona” – zabawa ruchowa. Śpiewanie i ilustrowa­nie piosenki ruchem

Jakie sporty znamy? – rozmowa kierowana.

Dzieci oglądają zdjęcia załączone poniżej. Rodzic inspiruje dziecko do spontanicznych wypowiedzi o sporcie: jakie znają sporty, które z nich uprawiają, które chciałyby uprawiać, które dyscypliny lubią i dlaczego, czy uprawianie sportu jest łatwe, co jest potrzebne do uprawiania sportu, czy człowiek odnosi jakiekolwiek korzyści z uprawiania sportu,

czy uprawianie sportu może być niebezpieczne albo niezdrowe. Dzieci dzielą się swoimi doświadczeniami, opowiadają o sportach, które uprawiają, oglądają w telewizji. Rodzic podkreśla, jak ważny dla zdrowia jest ruch w każdym wieku. (zdjęcia z załącznika pochodzą z miesięcznika Bliżej Przedszkola)

 Dyscypliny sportowe – zabawa pantomimiczna. Rodzic demonstruje dziecku za pomocą gestów, ruchów wybrana dyscyplinę sportową – zadaniem dziecka jest odgadnąć co to za dyscyplina. Następnie role się odwracają i to dziecko za pomocą pantomimy wykonuje zagadkę dla rodzica.  Przykłady dyscyplin: kolarstwo, tenis, piłka nożna, koszykówka, siatkówka, jeździectwo, kulturystyka, łucznictwo, pływanie, karate, łyżwiarstwo, skok w dal, skok wzwyż, rzut dyskiem, bieg, szermierka, hokej, wioślarstwo.

 Sportowa gra planszowa – wykonanie planszy do gry.

Dzieci samodzielnie przygotowują grę planszową. Pola w grze odrysowują od dwuzłotowych monet. Zaznaczają miejsce startu i metę. Pozostałe pola numerują. Sposób wykonania planszy i materiały plastyczne dzieci wybierają same według własnego uznania. Mogą rysować kredkami i flamastrami, wycinać gotowe elementy z czasopism, doklejać elementy wycięte z papieru kolorowego. Gra powinna opowiadać o sporcie, a zadania do wykonania na oznaczonych polach powinny być ćwiczeniami gimnastycznymi (określona liczba podskoków obunóż, skłonów, przysiadów, pajacyków, obrotów, podskoków na jednej nodze). Na zdjęcia waszych gier czekamy pod adresem zabkip10@interia.pl chętnie sobie z p. Dorotą zagramy 😉

ƒDzień dobry – zabawa językowa wspierająca kształtowanie umiejętności społecznych.

Dzieci uczą się na pamięć krótkiej rymowanki o zwrotach grzecznościowych. Tekst można powtarzać wielokrotnie, podając sobie piłkę w parach, zgodnie z tempem recytowania. Można też zaproponować dzieciom recytowanie na różne sposoby: miło i z uśmiechem, stanowczo, jak robot, jak duch, szeptem lub wymyślanie melodii do wiersza i prezentowanie

swoich pomysłów na forum całej rodziny. Można nawet nagrać filmik i przysłać na żabkową skrzynkę. Bardzo miło nam będzie zobaczyć was po takim długim czasie, na pewno już bardzo urośliście.

Dzień dobry.

Dziękuję.

Poproszę.

Przepraszam.

Pozdrawiam serdecznie.

Serdecznie zapraszam.

Ach, jakie to miłe.

Pamiętaj koniecznie,

do wszystkich i zawsze

odzywać się grzecznie.

(autor: Anna Pawłowska-Niedbała)

Karty pracy: 6 latki; KP4 s. 50-51; 5 latki KP4 s.36

Na koniec mam dla Was ofertę teatrzyków dla dzieci. Można je zobaczyć dziś w zaciszu własnego pokoju

„Koziołek Matołek”

„Ja, Maluch i morze”

UWAGA KONKURS CZYŚCIOCHOWE PRZEDSZKOLE!

Drogie Żabki – mam dla Was propozycję konkursu plastycznego w ramach programu „CZYŚCIOCHOWE PRZEDSZKOLE” firmy Rossmann. Wygrana to nawet 500zł na zakupy środków higienicznych dla naszego przedszkola. Zadanie polega na zrobieniu pracy plastycznej do tyczącej MYCIA RĄK. Zapraszam wszystkie chętne dzieci do zrobienia prac plastycznych ( technika dowolna) , a waszych Rodziców do pomocy w przesłaniu prac na naszego maila. A ja przekażę wasze prace do organizatora. Proszę, by wasi Rodzice wyrazili zgodę na publikację waszych prac. Dziękuję p. Dorota

Dzieci z grupy „Żabek” serdecznie zapraszają swoje babcie i dziadków na uroczystość z okazji ich święta, która odbędzie się 5 lutego o godzinie 10.00

ŻABKI W BIBLIOTECE MIEJSKIEJ W TYCHACH
Dzień Kropki
Żabki w Kopalni Soli Wieliczka
Bal przebrania dziewczyny
Bal przebrania chłopców
Zimowy spacer po Tychach
Oceanarium w przedszkolu
Wizyta w Bibliotece nr 3 w Tychach
Dzień Misia w Żabkach

OGŁOSZENIA NA LUTY :

7 lutego ma się odbyć wykład z Fizyki, prosimy o punktualne przyjście do przedszkola.

17 lutego idziemy na zajęcia do Biblioteki Miejskiej nr 3 na godzinę 10.00. Śniadanie o stałej porze. Prosimy ubrać dzieci odpowiednio do pogody. WYJŚCIE DO BIBLIOTEKI PRZEŁOŻONE NA 24 LUTEGO NA 10.00. 17 LUTEGO OBCHODZIMY W PRZEDSZKOLU „DZIEŃ KOTA”. W TYM DNIU PROSIMY DZIECI O PRZYNIESIENIE MASKOTEK KOTKÓW, MOŻNA PRZYJŚĆ Z KOCIMI USZAMI I OGONKIEM. MIAU

10 lutego planujemy nagranie przedstawienia o Smogu. Prosimy o obecność wszystkich dzieci w przedszkolu.

5 lutego mamy Dzień babci i dziadka prosimy o ubranie dzieci w eleganckie stroje – dziewczynki jasne kolory, a chłopcy w koszulę i spodnie.

Rodziców zainteresowanych innowacyjną metodą kinesiotapingu w logopedii zapraszam indywidualnie do kontaktu z logopedą w godzinach mojej pracy.

W najbliższym czasie planujemy wyjście do Groty Solnej w Tychach. Dokładny termin zostanie podany wkrótce.

Wigilia
Święto Niepodległości
Spotkanie czytelnicze on-line
zabawy rytmiczne z Panem Miłoszem
lekcja udzielania pierwszej pomocy
jesienne spotkanie z podopiecznymi DDPS Wrzos
zabawy z chustą
lekcja muzealna
Dzień Kundelka
Andrzejki

20 lutego idziemy zwiedzać SP 14 w Tychach, na godzinę 10.00. Proszę o punktualne przyjście dzieci na śniadanie. Dziękuję

Zapraszamy Rodziców dzieci z grupy „Żabki” na zebranie- podsumowanie pracy i nauki grupy w semestrze zimowym Zebranie odbędzie się we wtorek 25 lutego w naszej sali, o godzinie 16.00. Przed zebraniem będzie można skorzystać z konsultacji z logopedą. Zapraszamy Wychowawcy

Prosimy aby dzieci, które jadą w piątek na zajęcia w szkole STS, były ubrane w luźny, sportowy strój. Prosimy nie dawać dzieciom worków ze strojem na zmianę do przedszkola. Dziękujemy Wychowawcy

Z wizytą w Szkole Podstawowej nr 14 w Tychach