JAGÓDKI

03.04.

Zbliża się weekend, a co za tym idzie dużo wolnego czasu! Dlatego mamy dla Was kilka propozycji:
1) Przygotujcie hodowlę rzeżuchy. Potrzebujecie tylko pojemnik, watę oraz nasiona rzeżuchy. Powodzenia!
2) Porozmawiajcie o konieczności mycia rąk. Wytłumaczcie dzieciom, dlaczego to jest tak ważne, a następnie wykonajcie eksperyment.
3) Weźcie udział w konkursie.
4) Przypomnijcie sobie piosenkę.
5) Pobawcie się w wierszowane masażyki.
6) Skorzystajcie z zakładki ,,Propozycje różnych zabaw dla dzieci w każdym wieku’’ – jest tam mnóstwo inspiracji i pomysłów, które możecie wykorzystać.
7) Wykonajcie wspólnie zadania:

Źródło


Dobrej zabawy! Do poniedziałku 🙂

03.04.
Dzień dobry!
Dzisiaj proponujemy rozmowę na temat dostosowania ubrania do pogody za oknem.
Porozmawiajcie o tym, dlaczego tak ważne jest dostosowanie naszego stroju do pogody. Pomocne będą ilustracje:

Źródło

Zastanówcie się wspólnie jak wyglądałby Wasz dzisiejszy strój, gdybyście mieli wyjść z domu.

Teraz spróbujcie wykonać wierszowany masażyk:

,,Idzie Pani, wietrzyk wieje”

Idzie pani: tup, tup, tup,
[dziecko zwrócone do nas plecami. Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących]
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
[delikatnie stukamy zgiętym palcem]
skacze dziecko: hop, hop, hop,
[naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach]
żaba robi długi skok.
[z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę]
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
[dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka]
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
[delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami]
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
[klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”]
a grad w szyby łup, łup, łup.
[lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści]
Świeci słonko, 
[gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym]
wieje wietrzyk, 
[dmuchamy we włosy dziecka]
pada deszczyk. 
[z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy]
Czujesz dreszczyk? 
[leciutko szczypiemy w kark]

Następnie wykonajcie sobie zadanie (przesyłamy więcej propozycji – dajmy dziecku wybór 😊)

Źródło

A na samym końcu wykonajcie pracę plastyczną ,,wiatrem malowaną”. Potrzebne Wam będą słomki, farby i kartki papieru.

02.04
Mamy dla Was na dziś jeszcze dwie propozycje:
może będziecie chcieli wraz z rodzicami wykonać
masy plastyczne z kuchennych składników.
Inną naszą propozycją jest zabawa muzyczno – ruchowa
„Deszczyk pada, deszczyk pada”.
Miłej zabawy! Do jutra!

02.04
Szanowni Rodzice, Kochane Dzieci!
Witamy Was serdecznie i proponujemy dziś nowe zadania do wykonania.
Nadal pozostajemy w tematyce zjawisk atmosferycznych.
Dzisiaj porozmawiamy sobie o obiegu wody w przyrodzie i skupimy się
na deszczu.
Na początek posłuchajcie wiersza Agnieszki Karcz pt. „Deszcz”:

Jedna kropla, krople dwie,
pada deszczyk cały dzień.
Parasolki kolorowe
nad głowami rozłożone.
Na ulicach nie ma ludzi,
ani zwierząt małych, dużych.
Wszyscy w domkach swoich śpią
I o słonku ciepłym śnią.

Zapewne każdy z nas tak jak ludzie z wiersza bardzo lubią słońce,
ale wyobraźcie sobie, że dźwięk deszczu też może być bardzo przyjemny,
a z całą pewnością deszcz jest bardzo nam wszystkim potrzebny.
Pamiętacie, we wtorek poruszaliśmy temat roli deszczu w naszym życiu.
Mamy zatem dla Was propozycję zabawy „Deszczowa muzyka”,polegającej
na słuchaniu dźwięków deszczu, nazywanie usłyszanych odgłosów
i próbowanie ich powtórzyć w wykorzystaniem różnych przedmiotów
z otoczenia (gazet, torebek foliowych, plastikowych butelek).
Czy Wam też dźwięk deszczu wydał się ciekawy?
Zatem przechodzimy do kolejnego zadania.

Zobaczcie krótki film pt. „Obieg wody w przyrodzie”, który pomoże Wam
choć trochę zrozumieć dlaczego pada deszcz.

Kolejna zabawa muzyczno – ruchowa pt. „Pada deszcz na dworze”
jest Wam znana z przedszkola. Jagódki zatem dzisiaj macie szczególne
zadanie – nauczyć rodziców tańczyć do jej słów.
Jeśli nie pamiętacie możecie stworzyć własną interpretację.

Na zakończenie mamy dla Was propozycję pracy plastycznej.
Zrobimy dzisiaj deszczową chmurkę. Będzie potrzebna kartka A4,
wata, niebieska bibuła, spryskiwacz wody.
Na kartce naklejcie dużą chmurę z waty, zróbcie na niej niebieskie
ozdoby z bibuły. Jeśli nie macie bibuły, możecie pomalować kawałki
waty farbą. Gdy chmura będzie gotowa spryskajcie ją wodą, a wtedy
na Waszej pracy pojawi się deszcz.
Pracę możecie wykonywać przy dźwiękach piosenki, którą dla Was
wykonują Śpiewające Brzdące – Deszczowa piosenka.
Miłego dnia!

01.04.
Na zakończenie – ćwiczenie utrwalające nazwy kolorów.

Ponadto przypominamy, że jutro obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Z tej okazji mamy dla was krótki film, który jest wprowadzeniem do tematyki autyzmu. Warto o tym porozmawiać z dzieckiem.

01.04.
Witajcie!
Czy zastanawialiście się kiedyś jak powstaje tęcza? Dzisiaj się tego dowiecie!
Przeczytajcie sobie opowiadanie, które bardzo dobrze to obrazuje, a następnie porozmawiajcie o jego treści.

Aby utrwalić sobie wiadomości zobaczcie krótki film edukacyjny.

A teraz… pobawcie się wodą! 😊
Przygotujcie sobie kilka słoiczków bądź kubeczków; kawałki bibuły; łyżkę oraz wodę. Do słoiczków włóżcie przygotowane kawałki bibuły, wlejcie wodę i pomieszajcie – woda powinna przybrać kolor bibuły, jaką wrzuciliśmy.
A gdy znudzi Wam się farbowanie wody to możecie porozmawiać na temat kolorów podstawowych i pochodnych, a następnie powrócić do eksperymentowania. Tym razem łącznie różne kolory i twórzcie nowe barwy!

Dodatkowo proponujemy oczywiście zadania dla małych rączek:
Wyklejanka (puste miejsca wyklejcie plasteliną, bądź zwiniętą w kuleczki bibułką)

A dla bardzo zainteresowanych Jagódek mamy jeszcze dwa dodatkowe tęczowe zadanka:

31.03
Jeśli macie ochotę zrobić drobny upominek dla kogoś bliskiego
mamy propozycję kartki 3D z parasolką.
Do Was należy wybór, czy będzie to parasol chroniący nas przed deszczem
czy przed słońcem. Możecie dorysować słońce lub chmurkę.
Do jutra.

31.03

Szanowni Rodzice, Kochane dzieci!
Witamy Was serdecznie w ostatni marcowy poranek.
Oznacza to, że dzisiaj mamy ostatni dzień miesiąca o nazwie marzec.
Mamy dla Was kolejne zadania do wykonania, tym razem zadania związane
z deszczem.
Zaczynamy od ćwiczenia naszych rąk, czyli od zabawy paluszkowej
do utworu K. Sąsiadek pt. „Deszczowy spacerek”:

Poszła pani na spacerek.

(Dzieci chodzą palcami wskazującym i środkowym po stoliku, w jednym kierunku,)

Deszczowe chmury przywiał wiaterek.

(dmuchają,)

Gdy daleko od domu już była,

deszcz zaczął padać – parasol rozłożyła.

( układają jedną dłoń poziomo i wsuwają pod nią drugą dłoń ułożoną pionowo,)

Gdy kropla za kroplą spadała,

( stukają palcami jednej dłoni po zewnętrznej stronie drugiej dłoni,)

pani pod parasol się schowała.

( kładą jedną dłoń poziomo i wsuwają pod nią drugą dłoń ułożoną pionowo,)

Gdy deszczyk przestał padać, parasol złożyła i do domu wróciła.

(chodzą palcami wskazującym i środkowym w odwrotnym kierunku
niż na początku).

Następnie oglądamy różnego rodzaju parasole na zdjęciach i ilustracjach,
rozmawiamy na temat ich wyglądu, funkcji, że są parasole chroniące nas przed deszczem i słońcem (małe dla dzieci,
większe dla dorosłych
i największe plażowe, pod którymi schowa się cała rodzina).
Staramy się omówić ich wspólne cechy – z czego się składają.

„Co by było, gdyby przestał padać deszcz” – burza mózgów.
Wspólnie zastanawiamy się nad rolą wody w życiu człowieka, roślin, zwierząt.

„Obłoki” – zabawa ruchowa. Możecie delikatnie i spokojnie poruszać się jak
obłoczki do wybranej melodii. Możecie wykorzystać fragment utworu
A. Vivaldiego „Wiosna”.

Na koniec proponujemy wykonać pracę plastyczną oczywiście z parasolką.
Do jej wykonania potrzebujecie: kartki, kawałka waty lub płatki kosmetyczne
(do zrobienia chmurek), trochę niebieskiej plasteliny (do zrobienia kropli deszczu), kredek lub flamastrów do pokolorowania parasola.
Jeśli nie macie innych materiałów plastycznych niż kredki, zróbcie całą
pracę za ich pomocą. Kto ma ochotę i farby może pomalować parasol farbami.
Parasol do wyklejania i kolorowania.
Życzymy miłej zabawy!

30.03..
Na koniec dnia proponujemy Wam bajeczkę o wiośnie 😊

30.03.
Szanowni Rodzice, Kochane Dzieci!
Witamy Was bardzo serdecznie w poniedziałkowy poranek!
Zaczął się nowy tydzień, co oznacza, że mamy dla Was przygotowane ciekawe zajęcia i zabawy, które będziemy proponować Wam każdego dnia.

Dzisiaj proponujemy porozmawiać o miesiącu, który już się do nas zbliża wielkimi krokami, a mianowicie o kwietniu.
Istnieje takie powiedzenie ,,Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata” – proponujemy porozmawiać na temat tego przysłowia i spróbować go wyjaśnić. Pomocne w tym z pewnością będą te ilustracje:

Źródło

Następnie spróbujcie odgadnąć poszczególne dźwięki:

Jako następną wspólną zabawę proponujemy grę memo (najpierw obejrzyjcie wszystkie obrazki, a następnie rodzic może czytać poszczególne słowa, natomiast dziecko może odszukiwać prawidłowy obrazek).

A na koniec proponujemy wykonać wspólnie, bardzo słoneczną pracę plastyczną – instrukcja poniżej:

27.03
Ponieważ mamy przed sobą weekend, zamieszczamy poniżej 10 propozycji
co możecie robić w domu, aby się nie nudzić.
Możecie, jeśli tylko macie ochotę:
1. Upiec i udekorować ciasteczka
2. Zrobić pokaz mody
3. Zrobić sobie rodzinną sesję fotograficzną z wykorzystaniem śmiesznych rzeczy
4. Zbudować namiot z kocy i poduszek i zorganizować w nim przyjęcie
5. Bawić się w ciepło/zimno
6. Zagrać w zgadywanie smaków
7. Pobawić się w „Co jak?” – rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku
8. Bawić się w „Figury, figury zamieniajcie się w góry”
9. Robić bańki mydlane
10. Zrobić konkurs na najwyższą wieżę z klocków
Jeżeli jesteśmy w temacie zabaw klockami proponujemy Wam jeszcze
Piosenkę o klockach lego
Bawcie się dobrze, a my w poniedziałek rano będziemy mieć dla Was nowe zadania
do wykonania.
Pozdrawiamy wszystkich serdecznie

27.03

Szanowni Rodzice, Kochane Dzieci!

Witamy Was bardzo serdecznie w piątkowy poranek!
Mamy dla Was kolejne zadania do wykonania.
Nadal jesteśmy w wiosennym nastroju. Dzisiaj zaczniemy nasze zajęcia od obejrzenia filmu edukacyjnego
Wiosna – pierwsze oznaki w przyrodzie

Możecie krótko porozmawiać na temat tego co zobaczyliście w filmie, co Wam się najbardziej podobało,
jakie nazwy związane z wiosną zapamiętaliście.

Kolejną zabawą będzie szukamy rymów do wiosennych słów np.:
Wiosna- sosna, radosna
Skowronek- dzwonek
Sasanka- pisanka
Krokus- hokus, pokus.

 „Słońce świeci – deszczyk pada” – zabawa ruchowa. Możecie pobawić się razem, nawet jeśli jesteście w domu w małym gronie. Jedna osoba podaje hasło „słońce świeci” – dziecko biega swobodnie, jeśli macie mało miejsca – spaceruje.
Na hasło „deszcz pada” – dziecko przykuca i robi nad głową daszek łącząc ze sobą wyciągnięte w górę dłonie.

Na koniec proponujemy zabawę w „Poszukiwanie skarbu”.
Zadanie dla Rodzica:
W wybranych miejscach mieszkania prosimy schować jakiś przedmiot – coś co dziecko lubi albo drobny prezent.
Dziecko jest poszukiwaczem i idzie zgodnie ze wskazówkami Rodzica.
Rodzic może powiedzieć np.: „Idź do przodu, stań, idź w stronę szafki, omiń ją, szukaj na dole….”.
Innym poleceniem może być podanie liczby kroków, jakie dziecko ma przejść, określanie kierunków.
Jesteśmy pewne, że wszystkim poszukiwaczom udało się odnaleźć skarb!

W wolnej chwili możecie wykonać wiosenną piłeczkę antystresową, gniotka.
Domowy sposób na zrobienie piłeczki antystresowej. Jak zrobić gniotka?      
Pozdrawiamy

26.03

Mamy nadzieję, że spodobały się Wam nasze dzisiejsze propozycje 🙂
Na dzisiaj proponujemy jeszcze w ramach utrwalenia wiadomości wywiad z Panem Bocianem.

26.03

Witajcie!
Dzisiaj proponujemy Wam zabawy pt. ,,Bocian i żabki”.

Drodzy rodzice, najpierw przeczytajcie dziecku zagadkę:
Powrócił do nas
z dalekiej strony
ma długie nogi
i dziób czerwony.

Następnie porozmawiajcie na temat bohatera zagadki: o tym, kiedy bociany powracają do Polski; jak wyglądają; jak się poruszają; gdzie mieszkają; czym się żywią.

Gdy już temat będzie wyczerpany, przeczytajcie dziecku następną zagadkę:
Wystarczy, że dojrzy
bociana z daleka –
przerywa kumkanie,
w podskokach ucieka.

Po rozwiązaniu przez dziecko zagadki, również porozmawiajcie o żabach: o tym, jak wyglądają; jak się poruszają; gdzie mieszkają.

A teraz spróbujcie odgadnąć czyje to odgłosy?

Czas na zabawę! Wcielcie się w bociana i żabę. Zadaniem bociana jest złapać żabę, ale wolno mu skakać tylko na jednej nodze. Natomiast żaby poruszają się w pozycji kucznej. Gdy żabka zostanie złapana, możecie się zamienić rolami 😊

A już na samym końcu, żeby troszkę się uspokoić oraz wyzwolić kreatywność (a przy tym poćwiczymy rączki! )– stworzymy maskę żabki –> szablon do pobrania poniżej


Maskę należy wyciąć (nie zapomnijcie wyciąć dziurek na oczy), pokolorować, ewentualnie zrobić dziurki na bokach, przewlec sznurkiem  i gotowe!

A dla zainteresowanych mamy jeszcze propozycje – oglądanie transmisji on-line z gniazd bocianów białych.

Szanowni Rodzice, Kochane Jagódki!
Poniżej zamieszczamy szybki dostęp do Waszej ulubionej, wiosennej piosenki.
Możecie teraz ją śpiewać w każdej wolnej chwili.

Piosenka „Maszeruje wiosna”
Pozdrawiamy Was serdecznie.

25.05
Szanowni Rodzice, Kochane Dzieci!
Witamy Was w ten piękny, wiosenny poranek.
Dzisiaj mamy dla Was kolejne zadania do wykonania.
Skupimy się na roślinach, które nas otaczają.

24.03.
Szanowni Rodzice oraz Kochane Jagódki! 🙂
Dzisiaj proponujemy Wam rozmowę na temat pierwszych wiosennych kwiatów. Porozmawiajcie o budowie, kolorze, kształcie wybranych kwiatów. Pomocny może być film edukacyjny pt. ,,Zwiastuny wiosny – rozpoznajemy wiosenne kwiaty”.
Następnie spróbujcie wspólnie wykonać pracę plastyczną –> instrukcja poniżej

Natomiast w wolnej chwili proponujemy ćwiczenie dla małych rączek – kolorowanie żonkila.

A gdy już siły po całym dniu opadną zapraszamy do wysłuchania słuchowiska pt. ,,Przebiśnieg”

Ponadto przypominamy, że w zakładce „Kiedy dzieci się nudzą” znajdziecie wiele ciekawych form spędzania wolnego czasu
w domu, a także ćwiczenia logopedyczne, jak i zabawy z języka angielskiego.

Szanowni Rodzice!
Kiedy już zapadnie wieczór możecie wspólnie z dziećmi posłuchać muzyki
relaksacyjnej i wyciszającej.
Delikatne, łagodne melodie utulą do snu nasze pociechy.
Pozdrawiamy

23.03

Szanowni Rodzice, Kochane Dzieci!

Od dzisiaj będziemy proponować Wam różnego rodzaju zadania do wykonania.
Mamy nadzieję, że to pomoże Wam uatrakcyjnić dni, jakie przyszło nam spędzać
osobno, a dodatkowo będzie okazją do świetnej zabawy.
Ponadto na naszej stronie internetowej znajdziecie wiele ciekawych form spędzania
wolnego czasu w domu w zakładce „Kiedy dzieci się nudzą”.
Dzisiaj proponujemy zająć się tematem wiosny.
Omawianie tego ciekawego tematu możecie zacząć od wiersza:

PRZYJŚCIE WIOSNY
J. Brzechwa

Naplotkowała sosna,
Że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
– przyjedzie pewnie furą…
jeż się najeżył srodze:
– raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę
Przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął:
Wiem coś o tym,
Przyleci samolotem.
Skąd znowu-
Rzekła sroka –
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym roku w maju
Widziałam ją w tramwaju
Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!
A ja wam tu dowiodę,
Że właśnie samochodem.
Nieprawda, bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Ze płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią spieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią:
Witaj wiosno!

Po wysłuchaniu przez dzieci wiersza omawiamy jego treść, sprawdzamy co dzieci zapamiętały.
Każdego dnia przypominajcie sobie, jak nazywa się miesiąc, w którym wiosna do nas przychodzi.
Następnie możecie popatrzeć przez okno (jeżeli widok pozwala na to) i zastanowić się, po czym możemy poznać, że wiosna jest wśród nas. Jeśli Wasz pejzaż za oknem jest „mało wiosenny” skorzystajcie z hasła „Wiosenne obrazy” w wyszukiwarce internetowej. Są tam piękne obrazy, które pozwolą wam na utrwalenie wiedzy na temat kolorów wiosny. Nazwijcie kolor słońca, kwiatów, drzew, trawy.
Kolejnym, uwielbianym przez nasze dzieci zadaniem jest wykonanie pracy plastycznej.
Proponujemy na dziś wykonanie pracy pt. „Stemplowana łąka” z wykorzystaniem farb. Możecie porozmawiać o tym, że charakterystycznym kolorem wiosny jest zieleń. Zmieszajcie farby, aby samemu stworzyć zielony kolor (farba niebieska
i żółta). Następnie przygotujcie sobie kartkę A4, jedną kartkę, którą dziecko zegnie
w kulę, zamiast kuli z kartki możecie też wykorzystać kawałek gąbki.
Potrzebne Wam też będą patyczki kosmetyczne do uszu.
Zaczynamy! Kulę z kartki lub gąbeczkę maczamy z zielonej farbie i za ich pomocą „stemplujemy” trawę. Kiedy trawa jest gotowa, bierzemy patyczek kosmetyczny. Jego koniec będzie teraz naszym pędzlem. Moczymy końcówkę patyczka
w wybranym kolorze farby i odbijając nią stempelki tworzymy kwiaty. Kawałkiem gąbeczki możemy również stemplować słońce. Jeśli potrzebujecie pomocy, wpiszcie w wyszukiwarce internetowej „Stemplowana łąka – prace plastyczne”. Tam krok po kroku możecie wszystko zobaczyć. Jeśli nie macie w domu farb, wykorzystajcie dowolny materiał plastyczny: narysujcie łąkę kredkami, wyklejcie plasteliną lub kolorowym papierem. Po zakończonej pracy Kochane Dzieci pamiętajcie
o uporządkowaniu swojego miejsca pracy.
Kiedy obraz będzie gotowy świat od razu zrobi się piękniejszy!
Miłej zabawy!!! Pozdrawiamy Was bardzo serdecznie!

Zapraszamy wszystkich chętnych rodziców do udziału w naszej akcji „Rodzice czytają dzieciom”.
Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców, którzy mają ochotę poświęcić nam trochę wolnego czasu i przeczytać bajkę naszym maluszkom 🙂 🙂

Dzisiaj 03.02. w grupie ,,Jagódki” odbyła się bardzo ważna uroczystość. Zawitali do nas Dziadkowie i Babcie. Dzieci przygotowały krótki program artystyczny, złożyły najserdeczniejsze życzenia oraz wręczyły ręcznie robione upominki.

,,Jagódki” wykonywały piękne obrazki dla Babć i Dziadków z okazji Ich święta. Dodatkowo piekły pyszne kruche ciasteczka.

Po ostatniej wizycie Świętego Mikołaja postanowiliśmy upodobnić się do niego i również zrobić coś miłego dla innych. Z tej okazji zrobiliśmy piękną wspólną kartkę świąteczną dla podopiecznych Domu Pomocy Społecznej w Niegowie w ramach akcji ,,Jest Robótka 2019″ 🙂 🙂 🙂

W piątek odwiedził nas wyjątkowy gość – Święty Mikołaj!

Drodzy Rodzice!
Bardzo prosimy, aby do 02.12. każde dziecko dostarczyło jeden słoik (wraz z wieczkiem). Słoiki będą nam potrzebne do wykonania ozdób świątecznych.

25.11 obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia!
Tego dnia każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim ulubionym pluszowym przyjacielem. Jagódki zostały zaproszone do wspólnej zabawy wraz z innymi przedszkolakami. Dzieci w tym dniu wykonywały ćwiczenia gimnastyczne z misiami, poznały historię święta, bawiły się przy piosenkach, jak i wykonały prace plastyczno – techniczną.

W dniu 25.11. (tj. poniedziałek) będziemy obchodzić DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA. Prosimy, aby w tym dniu wszystkie dzieci przyniosły swojego ulubionego pluszowego misia.



Bardzo prosimy, aby każde dziecko przyniosło rolkę po papierze toaletowym do czwartku – 21.11.

W dniu 20.11. będziemy obchodzić Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Prosimy, aby w tym dniu dzieci przyszły do przedszkola ubrane na niebiesko.

W tym tygodniu dzieci przybliżyły sobie czasy dzieciństwa dziadków. Dowiedziały się, jak to było ,,kiedy babcia była mała”. Dzieci poznały zabawy z dawnych lat – najbardziej do gustu przypadła im zabawa w klasy.

Dzieci mogły przyjrzeć się również dawnym fotografiom, zabawkom oraz urządzeniom.

W tym tygodniu będziemy rozmawiać o dzieciństwie naszych babć i dziadków, dlatego jeżeli ktoś z Państwa posiada dawne: zabawki, przedmioty, urządzenia, fotografie to bardzo prosimy o przyniesienie tych rzeczy na czwartek 14.11.

W dniu 08.11.2019r. odbyła się uroczysta Akademia z okazji obchodów Narodowego Święta Niepodległości. W tym dniu dzieci poszerzyły swoją wiedzę historyczną; utrwaliły wiedzę na temat symboli narodowych oraz kształtowały w sobie postawę patriotyczną.

W dniu 08.11.2019r. (tj.piątek) odbędzie się uroczysta Akademia z okazji obchodów Narodowego Święta Niepodległości.
Bardzo prosimy, aby dzieci w tym dniu były ubrane w barwy biało – czerwone.

Znalezione obrazy dla zapytania flaga

23.10.2019r. obchodziliśmy Światowy Dzień Kundelka.
Tego dnia dzieci uczyły się piosenek o czworonogich przyjaciołach; uczestniczyły w zabawach muzyczno- ruchowych. Poznały różne rasy piesków; jak i wysłuchały bajki, których bohaterami były pieski. 

21.10.2019r. odbyło się uroczyste Pasowanie na Przedszkolaka. Przedszkolaki z grupy ,,Jagódki” zostały uroczyście przyjęte do społeczności przedszkolnej. Gratulujemy! 🙂