Tygryski

GRUDZIEŃ W TYGRYSKACH

Listy do Mikołaja 04 – 08.12.2017

kształtowanie uważnego słuchania,  kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie sprawności aparatu głosowego

– „Pierścień świętej Kingi” – przedstawienie przygotowane przez nauczycieli przedszkola,

– poznanie postaci Mikołaja, rozwijanie aktywności myślowej, pobudzanie wyobraźni i wyzwalanie inicjatywy twórczej

–  kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej

– rozwijanie kreatywnej postawy, wdrażanie do odczuwania wrażeń estetycznych, kształtowanie umiejętności
pracy w grupie

– spotkanie z Mikołajem – wspólne spędzanie czasu w miłej atmosferze połączone z wręczaniem dzieciom upominków

– poznanie cyfry 3, doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów

– poznanie pracy leśniczego, wzbogacanie wiedzy przyrodniczej na temat lasu i jego mieszkańców,
zachęcanie do opiekowania się zwierzętami i dokarmianie ich podczas zimy

– poznanie drogi, którą musi przebyć list zanim trafi do adresata.

– uczenie dzieci radzenia sobie ze swoimi emocjami, wyrażanie uczuć w sposób werbalny i pozawerbalny

Zapraszamy na teatrzyk 11 – 15.12.2017

– wyrabianie odwagi i śmiałości, pobudzanie do działań artystycznych, uwrażliwianie na sztukę

– doskonalenie umiejętności manualnych, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego,
próby samodzielnego wykonania teatrzyku

– doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego, odkrywanie w sobie uzdolnień aktorskich,
rozwijanie umiejętności pracy w grupie

– rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i reagowania na bodźce słuchowe,
rozwijanie wyobraźni słuchowej i ruchowej, rozwijanie wyobraźni twórczej

– rozwijanie: kreatywności i myślenia twórczego, zapoznanie z pojęciami: teatr, scena, kurtyna, aktor, brawa,
rozwijanie umiejętności pracy w zespole

– zapoznanie z techniką inscenizacji z wykorzystaniem cienia, rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej,
kształtowanie umiejętności podejmowania twórczych działań

– zapoznanie ze sztuką teatru cieni, nauka inscenizacji lalką cieniową, tworzenie scenek z wykorzystaniem lalek cieniowych

– kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, usprawnianie narządów mowy, rozwijanie aktywności twórczej,
rozwijanie zdolności teatralnych

– spacer w okolicy przedszkola – dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie

ŚWIĄTECZNE DRZEWKO 18.12 -22.12.2017r.

– poznanie wyglądu choinki i nazywanie środowiska w jakim rośnie, zwrócenie uwagi na różnice
i podobieństwa między iglastymi a liściastymi drzewami.

integracja dzieci poprzez wykonanie pracy zespołowej, rozwijanie zdolności manualnych

– utrwalenie schematu ciała, kształtowanie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony, integracja grupy,
doskonalenie umiejętności różnicowania wielkości.

– kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie wyobraźni i pamięci słuchowej, doskonalenie umiejętności
rozróżniania dźwięków wysokich i niskich

– udział dzieci we wspólnym posiłku połączonym z kolędowaniem, konkursami i teatrzykiem o tematyce świątecznej

– Nauka wiersza B. Lewandowskiej. Rozwijanie pamięci słuchowej.

zapoznanie z tradycjami świątecznymi, budzenie poczucia wspólnoty w grupie”,
budzenie poczucia estetyki w najbliższym otoczeni

śpiew poznanych piosenek o tematyce świątecznej. Wprowadzanie radosnego nastroju w oczekiwaniu na święta

doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 1-10, ćwiczenie małej motoryki poprzez wycinanie,
angażowanie sfery wzrokowej, ruchowej i słuchowej poprzez układanie sekwencji i powtarzanie wzorów

ŚLADY NA ŚNIEGU 27.12 -29.12.2017r.

kształtowanie umiejętności uważnego wysłuchiwania wiersza, poznanie obrazu graficznego litery P,
doskonalenie analizy i syntezy głoskowej wyrazów, rozwijanie zdolności językowych

ćwiczenie małej motoryki poprzez przewlekanie i wycinanie, tworzenie atmosfery sprzyjającej wspólnej zabawie,
rozwijanie zdolności manualnych

– zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg przewodnika.

– stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia oraz przeliczania.

– budzenie wrażliwości na potrzeby zwierząt, poznanie pożywienia potrzebnego zwierzętom do przeżycia
podczas trudnych warunków, utrwalenie wiadomości o zawodzie leśniczego

– nauka rozpoznawania śladów, ćwiczenie spostrzegawczości, rozwijanie logicznego myślenia
poprzez rozwiązywanie zagadek

 

 

Szanowni Rodzice:

  • Zdjęcia do kalendarza odbędą się 20.11.2017 r. (poniedziałek).

 

  • W związku ze zbliżającym się Światowym Dniem Pluszowego Misia
    prosimy, aby w poniedziałek 20.11.2017 r. dzieci przyniosły do Przedszkola swoje misie. 
    Misie będą z nami przez cały tydzień.

 

  • Zajęcia otwarte w naszej grupie odbędą się 27.11.2017 r. (poniedziałek) o godz. 9.30.

 

SZANOWNI RODZICE!

Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie i wspaniałe przygotowanie „Kiermaszu ciast”!!!

Zadbali Państwo o każdy detal, a wybór ciast był godny najlepszej cukierni.

Jeszcze raz bardzo dziękujemy Wam wszystkim!!!

 

W listopadzie w grupie „Tygryski” będziemy realizować następujące tematy:

  • “Kap, kap, kap”,                              
  • “Jesienny deszcz przyjemny jest”,                                                   
  • “Ciekawe, dlaczego…”,
  • “Dzień Pluszowego Misia”,
  • „Mój zwierzak”.

W pierwszych tygodniach listopada będziemy rozmawiać na temat jesiennej szarugi.
Poznamy symbole określające poszczególne zjawiska atmosferyczne i podejmiemy próby samodzielnego
przedstawiania prognozy pogody. Nadal będziemy szukać ciekawych sposobów na spędzanie deszczowych dni.

W ramach „Spotkań z legendą”, zapoznamy się z „Legendą o Popielu”, a także będziemy się świetnie bawić
na obchodach „Dnia jeża” w naszym przedszkolu.

W kolejnym tygodniu miesiąca odpowiemy sobie na różnego rodzaju pytania, które nas nurtują.
W ramach tematyki „Ciekawe, dlaczego…”, przeprowadzimy kilka doświadczeń dotyczących tego co pływa, a co tonie,
jak powstaje cień. Wzbogacimy swoje wiadomości dotyczące tematu recyklingu.

Czwarty tydzień listopada będzie przebiegał pod hasłem Święta Pluszowego Misia.
Z tej okazji przyniesiemy do przedszkola nasze ukochane misie i wspólnie będziemy się cieszyć ich świętem.

Ostatni tydzień miesiąca poświęcimy omawianiu naszych zwierzaków. Poznamy ich zwyczaje, zachowania,
porozmawiamy na temat sposobów opieki nad zwierzętami oraz naszej wobec nich odpowiedzialności.

Zaplanowane na ten miesiąc zajęcia umożliwią nam rozwijanie naszych zainteresowań, umiejętności i talentów.

 

 

UWAGA

GRUPA TYGRYSKI GUMISIE I SMERFY – ZMIANA TERMINU ZAJĘĆ KULINARNYCH

ZAJĘCIE OTWARTE KTÓRE MIAŁY SIĘ ODBYĆ 18.10.2017 ZOSTAŁY PRZENIESIONE NA

19.10.2017 (CZWARTEK) GODZINA 15.30.

PROSIMY O ZAPISY NA LIŚCIE U PAŃ DYŻURUJĄCYCH NA SZATNI.


Szanowni Rodzice!

Zebranie podsumowujące obserwację wstępną,
odbędzie się 23.10.2017 r. (poniedziałek) o godz. 16.00.

Serdecznie zapraszamy!

 

Szanowni Rodzice!

Zajęcia z piłki nożnej odbywają się w naszej grupie w każdy wtorek od 15.00 do 15.30.

 

UWAGA

RODZICE GUMISIÓW,SMERFÓW, TYGRYSKÓW!!!

 

Zapraszamy Rodziców z powyższych grup na zajęcia otwarte,

które odbędą się 18.10.2017 (środa) o godz. 15.30.

Będą to zajęcia kulinarne, dlatego prosimy o zabranie dla dziecka fartuszka, wałka do ciasta oraz wykrawaczki do pierogów.

Prosimy o zapisanie się na listę obecności u pań dyżurujących na szatni do 16.10 (poniedziałek), w celu przygotowania odpowiedniej ilości materiałów.

Na zajęcia zostali zaproszeni specjalni goście!

Serdecznie zapraszamy!


W październiku w grupie „Tygryski”
będziemy realizować następujące ośrodki tematyczne:

  • KOSZ PANI JESIENI,
  • LEŚNE ODGŁOSY,
  • MOJA RODZINA I JA,      
  • KĄCIK ZABAWEK,
  • KAP, KAP, KAP.

Październik to miesiąc, w którym będziemy rozmawiać na temat zmian, jakie niesie z sobą jesień.
Zmiany te dotyczą nie tylko zmian w świecie przyrody, ale również w naszym świecie.
Przypomnimy sobie warzywa i owoce, które są najsmaczniejsze o tej porze roku.
Utrwalimy wiadomości na temat ich korzystnego wpływu na nasze zdrowie, samodzielnie przygotujemy sałatkę owocową
i surówkę z warzyw.

W drugim tygodniu października będziemy poznawać życie i zwyczaje leśnych zwierząt.
Dowiemy się w jaki sposób zwierzęta przygotowują się jesienią do nadejścia zimy.

W kolejnym tygodniu miesiąca porozmawiamy na temat wartości rodziny w naszym życiu.
Poznamy ciekawe formy spędzania wspólnie wolnego czasu.

Ostatnie tygodnie października dotyczyć będą ulubionych zabaw dzieci i kącików zainteresowań,
w których najchętniej spędzamy wolny czas. Poznamy nowe zabawy muzyczno – ruchowe, będziemy śpiewać poznane
w przedszkolu piosenki. Porozmawiamy o tym co robić w czasie deszczu, aby się nie nudzić.

W każdy poniedziałek rano będziemy uczestniczyć wraz z innymi grupami w porankach muzyczno – logopedycznych.
Nasze zajęcia edukacyjne będą uatrakcyjnione kartami pracy, które pozwolą nam na utrwalenie zdobytej wiedzy
oraz doskonalenie naszych umiejętności.

 

 

UWAGA  TYGRYSKI !!!

Zapraszamy Rodziców do włączenia się w tworzenie

Przedszkolnej Książki Kucharskiej!

Zadanie polega na :

  1. Wyszukaniu przepisu na dowolna potrawę kuchni polskiej, śląskiej – regionalnej.
  2. Graficznym zaprojektowaniu kartki z przepisem:
  • format kartki A4
  • załączenie przepisu i ozdobienie kartki np. rysunkami bądź fotografią dziecka.
  1. Złożeniu prac u wychowawczyń grupy do 12.10.2017 r.

ZAPRASZAMY DO ZABAWY!


W najbliższych dniach czekają nas następujące atrakcje:

26.09.2017 r. – sesja zdjęciowa;

27.09.2017 r. – przedstawienie przygotowane przez nauczycielki naszej placówki w ramach „Spotkań z legendą”;

28.09.2017 r. – wyjazd do Teatru Żelaznego w Katowicach Piotrowicach na przedstawienie pt. „Pchła Szachrajka”;

29.09.2017 r. – uroczystość z okazji „Dnia Chłopaka”, zabawy, konkursy, tańce.

Szanowni Rodzice! 

W czwartek 28 września dzieci jadą na wycieczkę do Teatru Żelaznego w Katowicach Piotrowicach. Całkowity koszt wyjazdu wynosi 20 zł (16 zł – bilet na spektakl + 4 zł bilet na pociąg). Wyjazd zostanie częściowo zrefundowany przez radę Rodziców.

Serdecznie prosimy o dokonywanie wpłat u skarbnika grupy.

Wyjazd odbywa się w trakcie pobytu dzieci w przedszkolu: wyjście na stację przewidziane jest na godz. 10.00, a powrót do przedszkola na godz. 13.30.

WRZESIEŃ W TYGRYSKACH

 

„Witaj przedszkole”

– zwiedzanie przedszkola, zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w  przedszkolu, zasady BHP.

– zabawa inscenizowana do piosenki

wykonanie swojego portretu z użyciem sylwety, dbałość o szczegóły

– pełnienie dyżurów w łazience, w kącikach zabaw i przy stolikach

– utrwalenie pojęć określających położenie przedmiotów : między , wyżej , niżej , daleko – blisko , dalej – bliżej.

– zabawa w teatr. Próby naśladowania i odgrywania różnorodnych zachowań w scenkach dramowych

– słuchanie opowiadania E. Janikovszky „Jestem już przedszkolakiem”  połączone z analizą jego treści

– rozmowa kierowana i graficzne opracowanie kodeksu zachowania

– ozdabianie własnych wizytówek

„Droga do przedszkola”

– pogadanka na temat bezpiecznego przechodzenia przez ulicę

– spacer na najbliższe skrzyżowanie, obserwacja ruchu samochodów i pieszych

– słuchanie i rozpoznawanie dźwięków różnych pojazdów

– grupowanie znaków drogowych według kolorów, kształtów, nazywanie i omówienie znaczenia wybranych znaków

– zabawa dydaktyczna – zapoznanie z różnymi środkami komunikacji

– Fryderyk Chopin –  zapoznanie z życiem i  twórczością sławnego kompozytora, aktywne słuchanie muzyki

– turniej wiedzy o ruchu drogowym

– spacer do pobliskiego parku

 „Nadeszła jesień”

– przybliżenie dzieciom sylwetki wielkiego, polskiego astronoma Mikołaja Kopernika

– rozwijanie poczucia rytmu i ogólnej sprawności fizycznej

– poznanie drzew rosnących  w parku – kasztanowiec, dąb, jarzębina, klon.

– nauka piosenki „Jesień” – rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki

– ćwiczenia słuchowo – ruchowe, rytmizacja tekstu, dopowiadanie słów rymujących się ze słowami w zdaniach podanych przez nauczyciela – rozwijanie słuchu fonematycznego

– zabawy matematyczno manipulacyjne, tworzenie zbiorów

– wykonanie pracy plastycznej techniką frotażu

– wyzwalających u dzieci potrzeby samodzielnego rozwiązywania,  wzbogacanie słownictwa, rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie podstawowych uczuć i emocji, budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby.

– wycieczka do Parku Niedźwiadków, zachęcanie do obserwowania środowiska przyrodniczego, jakim jest park

„Wiem z czego to jest zrobione”

– poznanie twórczości Jana Brzechwy, kształtowanie pozytywnych uczuć estetycznych, budzenie wyobraźni dziecka – – kształtowanie sprawności motorycznej na torze przeszkód

– utrwalenie swojego adresu, wyjaśnienie potrzeby znajomości własnego adresu

– nauka piosenki , improwizowanie na instrumentach muzycznych do tempa i rytmu piosenki

– nauka piosenki , improwizowanie na instrumentach muzycznych do tempa i rytmu piosenki

– wycieczka do piekarni – zapoznanie dzieci z pomieszczeniami produkcyjnymi piekarni

– stworzenie książki kucharskiej na bazie sprawdzonych przepisów naszych mam i babć, kultywowanie tradycji przekazywania wiedzy kulinarnej z pokolenia na pokolenie

– zabawa dydaktyczna; liczenie w zakresie 5

– badanie fizycznych właściwości cukru – zachęcanie do obserwowania przyrody nieożywionej