Smerfy

GRUDZIEŃ W „SMERFACH”

  1. „Czy zwierzęta lubią zimę?”
  • Wysłuchanie opowiadania F. Kobryńczuka „Zimowe pogotowie” – rozmowa na temat świadomej opieki domowymi i leśnymi zimą’
  • Tropiciele to my – spacer do parku, oglądnie śladów na śniegu
  • Zabawy kształtujące pojęcie liczby 5, utrwalenie znajomości cyfr 1- 4
  • Utrwalanie umiejętności przeliczania i porównywania (do 10)
  • Ćwiczenia w globalnym czytaniu wyrazów
  • Obserwacje przyrodnicze: obserwujemy zachowanie ptaków w ogrodzie, w karmniku
  • Zabawy i ćwiczenia ruchowe, muzyczno – ruchowe
  • Wycieczka do Kopalni soli w Wieliczce
  • Nauka piosenki pt „Piosenka o Mikołaju”

 

 

  1. „Gramy w teatrze”
  • Obserwacje przyrodnicze: obserwujemy zmiany w otoczeniu spowodowanymi zmieniająca się porą roku, dzielimy się spostrzeżeniami
  • Poznawanie litery „L, l” ma podstawie wyrazów: lalka, Lilka
  • Ćwiczenia w analizie i syntezie wyrazów, ćwiczenia w czytaniu
  • Wspólny śpiew kolęd i pastorałek, granie na instrumentach perkusyjnych
  • Zabawa z elementami pantomimy i dramy do wersji instrumentalnej utworu „Bałwankowa rodzina”
  • „Kolorowy obrazek z figur” ćwiczenia w wyodrębnianiu kształtów i nazywaniu ich
  • Zabawa inscenizacyjna z rekwizytami inspirowana wierszem M. Kownackej „Teatrzyk”
  • Zabawy w liczenie, doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania
  • Wykonanie lalek do bajki „Czerwony Kapturek”
  • Wyjaśnienie pojęcia „cień
  • Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne, ćwiczenia poranne

 

  1. „Niebawem święta”
  • Słuchanie tekstów literackich, wypowiadanie się na ich temat, tworzenie złożonych wypowiedzi
  • Zabawy w przeliczanie elementów zbiorze 5 elementowym
  • Doskonalenie percepcji słuchowej min zabawa „Co słyszysz?”
  • Ćwiczenia w czytaniu sylab, wyrazów, prostych zdań
  • Poznawanie zwyczajów i tradycji bożonarodzeniowych
  • Ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe
  • Wspólne i indywidualne śpiewanie kolęd i pastorałek
  • „Mierzymy choinkowe łańcuchy”: pomiar za pomocą ustalonej miary, porównywanie długości: dłuższy od, krótszy od, takiej samej długości
  • Podejmuje proste zabawy badawcze, analizuje i wnioskuje na podstawie obserwacji
  • Wykonywanie prac plastycznych z zastosowaniem różnorodnych technik związanych z tematyka świąteczną
  • Kształtowanie pojęcia liczby 6, utrwalenie cyfr 1- 5, posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Układanie obrazków historyjki obrazkowej oraz opowiadanie jej treści
  • Dostrzeganie rytmu w powtarzających się sekwencjach, dniach tygodnia, porach roku

 

 

  1. „Święta, święta i po świętach”
  • Przeliczanie, porównywanie liczebności zbiorów w działaniu na konkretach
  • Wypowiadanie się na temat, konstruowanie dłuższych wypowiedzi
  • Ćwiczenia z wag szalkową, ważenie zabawek, posługiwanie się określeniami: cięższy od, lżejszy od, waży tyle samo
  • Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w toku działalności konstrukcyjnej
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie zimą
  • Obserwacje przyrodnicze: obserwacja chmur na niebie
  • Zabawy taneczne, muzyczno – rytmiczne przy muzyce mechanicznej

 

 

 


Kochani Rodzice!

Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie w przygotowanie i zorganizowanie kiermaszu ciast.  Państwa wypieki wyglądały cudownie i smakowały przepysznie :).

Dziękujemy


 

Drodzy Rodzice

  • 24.XI (piątek) obchodzimy Święto Pluszowego Misia, prosimy aby w tym dniu dzieci przyniosły ulubione misie.
  • dnia 28. XI  (wtorek) o godzinie 16.00 odbędzie się zajęcie otwarte. Serdecznie zapraszamy.
  • 4. XII (poniedziałek) jedziemy do Mediateki. Prosimy o przyniesienie 2 biletów ulgowych.
  • 5. XII (wtorek) wyjeżdżamy na wycieczkę do Wieliczki. Przypominamy o wpłatach.

KONKURS RODZINNY

Zapraszamy całe Rodziny do wzięcia udziału w konkursie

na najciekawszą Szopkę Bożonarodzeniową!

Forma pracy: przestrzenna

Wymiar: dowolny

Materiały: dowolne za wyjątkiem materiałów sypkich.

Termin składania prac do 15.12.2017 u Pań dyżurujących na szatni.

Liczymy na Państwa ciekawe pomysły!!!


PRZEDSZKOLNY KĄCIK REGIONALNY 

Zapraszamy Rodziców grup Smerfy, Gumisie oraz Tygryski

do włączenia się w tworzenie

przedszkolnego kącika regionalnego!

W kąciku mogą znaleźć się różnego rodzaju przedmioty związane

z  naszym regionem np.:

  • Stare fotografie, pocztówki, albumy, książki;
  • Elementy stroju regionalnego;
  • Różnego rodzaju dawne rekwizyty związane z wyposażeniem pomieszczeń (makatki, lampki naftowe, karbidki itp.)

Prosimy o opisanie dostarczonych eksponatów, gdyż po zamknięciu wystawy zostaną one zwrócone właścicielom.

Termin składania rekwizytów do 30 listopada.


LISTOPAD W SMERFACH

  1. WSZYSCY MAMY MAMY (02.11.-03. 11. 2017r.)

DZIECKO:

  • Zna drukowaną małą i wielką literę m, M
  • Próbuje czytać wyrazy i proste zdania z poznanych liter
  • Potrafi dokonywać syntezy i analizy wyrazów
  • Rysuje koło z zachowaniem prawidłowego kierunku kreśłenia
  • Rozpoznaje kształt i nazywa podstawowe figury geometryczne kwadrat, koło, trójkąt, prostokąt
  • Słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat
  • Śpiewa piosenkę „Pan Listopad”, zapoznaje się z wybranymi instrumentami muzycznymi , ma poczucie rytmu
  • Rysuje scenkę dramową „Mama czyta mi bajkę”
  • Przejawia spontaniczną aktywność ruchową
  • Zna cyfry 1-3 i tworzy z nich liczby
  • Sprawnie podskakuje i przeskakuje przeszkody
  • Chętnie wykonuje prace plastyczne
  • Bierze udział w zabawach i ćwiczeniach ruchowo – muzycznych wg. pomysłu Nauczyciela
  1. LISTPADOWE ŚWIĘTO (06.11.- 10.11.2017 r.)
  • Słucha się wiersza Cz. Janczarskiego „Co to jest Polska?”
  • Rozpoznaje i nazywa symbole narodowe – flagę, godło, przyjmuje prawidłową postawę podczas słuchania hymnu
  • Umie zaśpiewać fragment hymnu
  • Wie jakie miasto jest stolicą Polski
  • Zna nazwy największych miast i rzek Polski
  • Potrafi odczytać z mapy proste nazwy
  • Zna drukowaną małą i wielką literę d, D
  • Potrafi odwzorować literę d, D
  • Poznaje legendę M. Orłonia, J. Tyszkiewicza „O Lechu i Białym Orle”
  • Potrafi wysłuchać i nazwać dźwięki z otoczenia
  • Potrafi określić kształt przedmiotów: okrągły, kwadratowy, trójkątny, prostokątny
  • Korzysta z przyborów gimnastycznych zgodnie z regułami
  • Bierze udział w zabawach inscenizacyjnych „Wyprawa przez Polskę wzdłuż Wisły”
  • Interesuje się historią Polski
  • Wie jakie święto obchodzimy 11.11.
  • Wykleja kontur Syrenki kulkami z krepiny
  • Rozpoznaje i odtwarza proste układy taneczne
  • Rozumie pojęcia baśń i legenda, wie jakie są między nimi różnice
  • Orientuje się kim był F. Chopin, słucha muzyki poważnej
  • Zna legendę o Warsie i Sawie i warszawskiej Syrence
  • Zna tradycje ludowe
  • Wie jak powstaje chleb
  • Bierze udział w wyjściu do Mediateki, poznanie budynku i zachęcenie dzieci do korzystania z zasobów biblioteki
  1. MÓJ PRZYJACIEL ZWIERZAK (13.11.- 17.11.2017r.)
  • Umie posługiwać się szablonami i dokładnie odrysowuje kształty
  • Orientuje się że w książkach można odszukać informacje na interesują nas tematy
  • Rozumie znaczenie zwierząt w życiu człowieka
  • Jest opiekuńczy wobec zwierząt,
  • Dostrzega różnice i podobieństwa w wyglądzie i zachowaniu zwierząt
  • Potrafi formować postacie zwierząt z mas plastycznych
  • Rozumie pojęcie schronisko, wie że należy pomagać zwierzętom w schronisku
  • Wypowiada się na temat odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami
  • Potrafi wymienić zwierzęta domowe i zna ich odgłosy
  • Zna swój adres zamieszkania i wie komu można go podawać
  • Odgaduje zagadki pantomimiczne
  • Wykazuje płynność i dokładność ruchu ręki podczas ćwiczeń grafomotorycznych
  • Zna zawód weterynarza
  • Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10
  • Zna cyfrę 4 jako znak graficzny liczby
  • Ogląda teatrzyk sylwet na podstawie opowiadania L. Krzemienieckiej „Kłopoty Burka z podwórka”
  • Odtwarza role; ilustruje ruchem i gestem treść wierszy, dialogów,
  • Podejmuje próby układania własnych opowiadań i przedstawień kukiełkowych
  • Odgaduje zagadki pantomimiczne
  • Uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych i gimnastyce porannej
  • Aktywnie uczestniczy w wyjściu do SP nr 14 w Tychach, poznanie budynku przyszłej szkoły
  • Śpiewa piosenki przedszkolne, gra na prostych instrumentach muzycznych
  • NADCHODZI ZIMA (20.11. – 24.11. 2017r.)
  • Potrafi nazwać niektóre zjawiska atmosferyczne
  • Rozumie pojęcie prognoza pogody
  • Ubiera się zgodnie do warunków pogodowych
  • Rozumie znaczenie symbolicznego zapisu pogody
  • Potrafi ułożyć prosty komunikat o pogodzie w danym dniu
  • Wykonuje pracę zespołową –
  • Eksperymentuje z mieszaniem farb czarnej i białej
  • Ogląda chmury i potrafi je opisać
  • Słucha wiersza M. Kownackiej „W spiżarni”, wie jak i po co robi się zapasy na zimę
  • Potrafi opowiedzieć o robieniu zapasów na zimę przez zwierzęta
  • Aktywnie współpracuje przy zakładaniu  „kącika krawieckiego”
  • Przeprowadza proste doświadczenia badawcze
  • Zna drukowaną wielką i małą literę i, I
  • Potrafi odwzorować kształt litery i, I
  • Zna brzmienie instrumentów perkusyjnych, podejmuje próby grania zgodnie z rytmem i tempem melodii
  • Podejmuje zabawy ruchowe, bezpiecznie korzystając z dostępnego sprzętu i urządzeń (wchodzi po drabinkach, przechodzi przez przepłotnie)
  • Zna zwierzęta leśne żyjące w Polsce
  • Wie, że w okresie zimy należy systematyczne dokarmić dzikie zwierzęta
  1. PODRÓŻE MAŁE I DUŻE (27.11.- 30.11.2017r.)
  • Zna różne sposoby podróżowania
  • Wie jak przygotować się do wyjazdu,
  • Wie że inaczej przygotowujemy się do krótkiej wycieczki i dłuższych wyjazdów np. na wczasy
  • Zna i przestrzega zasady bezpiecznego poruszania się w czasie wycieczek poza przedszkole
  • Umie posługiwać się mapą przy planowaniu podróży
  • Wie co  można  zwiedzić w okolicy
  • Interesuje się legendami związanymi z największymi polskimi miastami
  • Aktywnie uczestniczy w porannych ćwiczeniach gimnastycznych
  • Odczytuje globalnie wyrazy w powiązaniu z przedmiotami lub obrazkami
  • Wie, że zdanie rozpoczyna się wielką literą z kończy kropką
  • Interesuje się lokalną historią
  • Poznaje zwyczaje charakterystyczne dla innych kultur
  • Jest tolerancyjny dla obcych kultur i innych narodowości
  • Liczy na miarę swoich możliwości i podaje poprawnie liczbę przedmiotów ( działa na liczmanach i w naturalnym otoczeniu)
  • Bada równoliczność poprzez liczenie i ustawianie w pary
  • Śpiewa piosenki przedszkolne i gra na instrumentach proste rytmy i melodie
  • Poznaje muzykę i proste tańce z innych krajów
  • Interesuje się zabawami i zabawkami dzieci w różnych krajach i epokach

 

 

 

 


W poniedziałek (16.10.2017r)   koło godziny 8:45 dzieci wychodzą na tyski Stadion , w celu zwiedzenia jego pomieszczeń. Wejście na stadion planowane na 9:15. W związku z powyższym prosimy, aby w tym dniu dzieci przyszły do przedszkola na godzinę 8:00. Dziękujemy 🙂


Uwaga

Dnia 05.1. 2017r dzieci z grup: „Bulinki” i „Smerfy” jadą na wycieczkę autokarową do  Wieliczki. Będziemy zwiedzać  Trasę Turystyczną w Kopalni Soli w Wieliczce. Całkowity koszt wyjazdu wynosi 67zł/dziecko (41 zł – wejściówki do Kopalni Soli +26 zł – autokar). Koszt przejazdu pokryty zostanie z funduszy Rady Rodziców. Autokar zostanie poddany kontroli policyjnej w dniu wyjazdu na wycieczkę.  Wyjazd z przedszkola o godzinie 9:30. Planowany powrót około godziny 16:00.


Uwaga 

Zapraszamy wszystkich rodziców na zebranie, które odbędzie się dnia 23.10.2017r o godzinie 16:00. Podczas zebrania omówione zostaną wyniki obserwacji wstępnej dzieci.


UWAGA

GRUPA TYGRYSKI GUMISIE I SMERFY – ZMIANA TERMINU ZAJĘĆ KULINARNYCH

ZAJĘCIE OTWARTE KTÓRE MIAŁY SIĘ ODBYĆ 18.10.2017 ZOSTAŁY PRZENIESIONE NA

19.10.2017 (CZWARTEK) GODZINA 15.30.

PROSIMY O ZAPISY NA LIŚCIE U PAŃ DYŻURUJĄCYCH NA SZATNI.


UWAGA

RODZICE GUMISIÓW,SMERFÓW, TYGRYSKÓW!!!

 

Zapraszamy Rodziców z powyższych grup na zajęcia otwarte,

które odbędą się 18.10.2017 (środa) o godz. 15.30.

Będą to zajęcia kulinarne, dlatego prosimy o zabranie dla dziecka fartuszka, wałka do ciasta oraz wykrawaczki do pierogów.

Prosimy o zapisanie się na listę obecności u pań dyżurujących na szatni do 16.10 (poniedziałek), w celu przygotowania odpowiedniej ilości materiałów.

Na zajęcia zostali zaproszeni specjalni goście!

Serdecznie zapraszamy!


PAŹDZIERNIK W „SMERFACH”

  1. „Album rodzinny” 10 – 06.10.2017 r.

Dziecko:

  • wypowiada się na temat rodziny, nazywa poprawnie jej członków; rozumie pojęcia: rodzina, dom rodzinny, rodzice, rodzeństwo; zna zawody rodziców, potrafi o nich opowiadać
  • zna drukowaną małą i wielką literą a, A; potrafi odwzorować kształt litery a, A
  • rysuje płynnie schemat człowieka
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów i do siebie
  • posługuje się określeniami kierunku: w prawo, w lewo, na wprost, za siebie, przed siebie
  • zna swój adres zamieszkania i wie, komu można go podawać
  • zna dzieje swojej rodziny
  • wypowiada się na temat swoich obowiązków domowych
  • poznaje kroki tańca Lasowiak
  • potrafi zaprojektować kompozycje z figur geometrycznych
  • wykonuje pracę przestrzenną zgodnie z instrukcją- robot dla mamy i taty
  • dostrzega i wymienia różnice w sprzętach używanych dawniej i dzisiaj
  • bierze udział w organizowanych zajęciach ruchowych; wykonuje ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej
  • śpiewa zaproponowane piosenki i bawi się przy nich.
  1. „Jesteśmy bezpieczni na drodze” 09.10- 13.10.2017 r.

Dziecko:

  • zna zasady bezpiecznego przechodzenia przez ulicę
  • wypowiada się na temat zaobserwowanych zachowań innych członków ruchu drogowego
  • rozpoznaje kształt trójkąta i wyszukuje w otoczeniu przedmiotów, które mają kształt trójkąta
  • recytuje z pamięci wiersz p.t.”Światła na skrzyżowaniu”
  • gra na wybranych instrumentach perkusyjnych
  • porusza się swobodnie podstawowymi krokami tańca ludowego- Lasowiak
  • określa strony ciała: prawa, lewa strona
  • potrafi odwzorować cyfrę 2
  • konstruuje w zespole makietę
  • zna zadania policjanta; zna numer alarmowy na Policję
  • wie, że Policjant to osoba, której możemy zaufać w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu
  • wie, jak unikać i pokonywać zagrożenia
  1. „Barwy jesieni”  10 – 20.10.2017 r.

Dziecko:

  • słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat
  • zna wybrane gatunki drzew
  • zna wybrane gatunki grzybów jadalnych (borowik, kurka, maślak)
  • zna wybrane gatunki grzybów trujących(muchomor)
  • wie, że bezwzględnie nie można zbierać i jeść nieznanych grzybów
  • rozpoznaje i nazywa kolory, tworzy kolory pochodne
  • wie czym zajmuje się pszczelarz; zna właściwości odżywcze miodu
  • zna drukowaną małą i wielką literę U, U; potrafi odwzorować kształt litery U, U
  • porównuje wysokość; stosuje określenia- wyższe, niższe.
  • dostrzega symetrię w przyrodzie
  • wykonuje pracę techniczną-ul
  • interesuje się muzyką poważną
  • wykonuje układ ruchowy do Mazurka F-dur op. 68 F. Chopina
  • rozpoznaje i nazywa figury geometryczne: prostokąt, kwadrat, trójkąt, koło
  • eksperymentuje z wodą; zna właściwości wody
  • nazywa i zachowuje kolejność dni tygodnia
  • umie oznaczyć pogodę w kalendarzu pogody
  • dostrzega rytm w powtarzających się dniach tygodnia, porach roku, doby
  • potrafi nazwać niektóre zjawiska atmosferyczne
  1. „Jesienne zabawy z tatą” 23.10 – 27.10.2017 r.

Dziecko:

  • zna drukowaną małą i wielką literę t, T; potrafi odwzorowywać kształt litery t, T
  • wypowiada się, w jaki sposób można sprawić przyjemność rodzicom; odczuwa radość z obdarowywania bliskich
  • liczy sprawnie w zakresie poznanego zbioru liczbowego
  • zna cyfrę 3 jako znak graficzny liczby
  • posiada bogaty zasób słów, których używa w mowie potocznej
  • porównuje liczebność zbiorów, licząc i działając na konkretach
  • wykonuje działania dodawania i odejmowania, licząc konkretne przedmioty
  • stosuje poprawnie określenia: więcej o, mniej o, tyle samo
  • układa z mozaiki geometrycznej rytmiczne układy według podanego wzoru
  • potrafi określić budowę piosenki: wyodrębnia refren, zwrotki i powtórzenia
  • wie, z jakich elementów składa się piosenka (słowa, melodia, akompaniament)
  • śpiewa znane piosenki indywidualnie i w grupie, wyraźnie odtwarzając tekst
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa w toku działalności konstrukcyjnej
  • tworzy model prostego aparatu telefonicznego
  • dostrzega różnice i podobieństwa w obserwowanych przedmiotach
  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
  • potrafi wymienić wybrane gatunki ptaków odlatujących z Polski przed zimą oraz przylatujących na zimę; wie, jakie warunki są potrzebne ptakom do prawidłowego rozwoju
  • podejmuje proste zabawy badawcze; wnioskuje na temat zjawiska powstawania wiatru
  • zna właściwości i nazwy wiatru
  • biega w różnym tempie
  1. „Wszyscy mamy mamy”  10 – 31.10.2017 r.

Dziecko:

  • zna tradycje związane z dniem Wszystkich Świętych i Zaduszek
  • wie, że informacje mogą być przekazane w formie znaku graficznego
  • rozpoznaje i nazywa barwy, używa ich do wyrażania nastroju
  • tworzy prace plastyczne inspirowane dziełami sztuki
  • umie opowiadać o swoich odczuciach i wrażeniach
  • zna prawa i obowiązki dziecka; przestrzega praw kolegów
  • rozpoznaje i nazywa swoje stany uczuciowe
  • zna drukowaną małą i wielką literę m, M; potrafi odwzorowywać kształt litery m, M.

 

UWAGA SMERFY !!!

Zapraszamy Rodziców do włączenia się w tworzenie

Przedszkolnej Książki Kucharskiej!

Zadanie polega na :

  1. Wyszukaniu przepisu na dowolna potrawę kuchni polskiej, śląskiej – regionalnej.
  2. Graficznym zaprojektowaniu kartki z przepisem:
  • format kartki A4
  • załączenie przepisu i ozdobienie kartki np. rysunkami bądź fotografią dziecka.
  1. Złożeniu prac u wychowawczyń grupy do 12.10.2017 r.

ZAPRASZAMY DO ZABAWY!


Szanowni Rodzice!

17 stycznia w naszym przedszkolu odbędą się warsztaty edukacyjne z zakresu profilaktyki i higieny jamy ustnej. Warsztaty prowadzone będą przez wykwalifikowane asystentki stomatologiczne z Centrum Stomatologii Dziecięcej i Ortodoncji z Katowic. Podczas spotkania przeprowadzone zostanie wstępne badanie stanu zębów Dzieci. Każde Dziecko otrzyma wynik tego badania w formie diagramu z oznaczonymi zębami wymagającymi kontroli lekarskiej. Badanie uzębienia dzieci jest bezpłatne. Możliwy jest także zabieg fluoryzacji, którego koszt wynosi 30 zł (nie przynosimy szczoteczek, fluor nakładany jest specjalnymi pędzelkami).


Wrzesień w „Smerfach”

01.09 – 08.09.2017r „Wspominamy wakacje”

  • Poznajemy się – integracja grupy
  • Wakacyjne przygody – skupienie uwagi na czytanym utworze
  • Moja wakacyjna przygoda – doskonalenie umiejętności wyrażania własnych spostrzeżeń w formie plastycznej
  • Co powinien mieć ze sobą podróżnik? – stosowanie liczebników porządkowych, kształtowanie umiejętności segregowania przedmiotów
  • Wracamy z wakacji – poznanie zasad podróżowania koleją
  • Zabawy przy muzyce – uwrażliwienie na zmiany charakteru muzyki, rozwijanie poczucia rytmu

11.09. – 15.09.2017r „Razem jest wesoło”

  • Mój przyjaciel – kształtowanie umiejętności pozytywnego postrzegania innych, rozumienie pojęcia przyjaźń, przyjaciel
  • Kodeks grupy – nabywanie umiejętności współdziałania w grupie, przestrzeganie wspólnie przyjętych zasad
  • Tydzień przedszkolaka – poznawanie nazw dni tygodnia
  • Witamy się śpiewająco – utrwalenie zwrotów grzecznościowych
  • Dyżurny – poznanie funkcji dyżurnego, wdrażanie do dbania o ład i porządek w najbliższym otoczeniu
  • Ćwiczenia gimnastyczne – rozwijanie sprawności ruchowej

18.09.- 22.09.2017r „Oto ja”

  • Modna osa – wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, poznanie litery „O,o”
  • Moja ulubiona zabawka – wyrażanie emocji przy użyciu techniki malowania farbami
  • Mam prawo do radości i smutku – nabywanie umiejętności nazywania uczuć oraz wiązania ich z konkretnymi sytuacjami
  • Oto ja – rozwijanie umiejętności orientowania się w schemacie własnego ciała, stosowanie wyrażeń typu: z prawej strony, z lewej strony, z przodu, z tyłu
  • Zabawy rytmiczne przy piosence „Dzień dobry”
  • Tajemniczy nieznajomy – rysunek postaci pod dyktando
  • Zabawa wierszem – rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
  • Tworzenie kompozycji z różnorodnego materiału przyrodniczego

25.09 – 29.09.2017r „Witamy Panią Jesień”

  • Przyszła jesień – poznanie naturalnego następstwa czasu – cykliczność pór roku
  • Dywan Pani jesieni – dostrzeganie prawidłowości w układach oraz przekładania ich na inną sytuację: rytmy
  • W sklepie warzywnym – kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania się, poznanie wyglądu wybranych owoców i warzyw
  • Spotkanie z F. Chopinem – rozwijanie zainteresowania muzyką poważną
  • Trudne rachunki Pani Jesieni – nabywanie umiejętności dzielenia po kilka, dodawania i odejmowania
  • Jakie to warzywo – zajęcia plastyczne
  • Odloty ptaków – słuchanie opowiadania, poznanie nazw niektórych ptaków odlatujących na zimę
  • Zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne