Bulinki

ZAPROSZENIE

Serdecznie zapraszamy na Uroczystość Pożegnania Przedszkola połączoną

z Obchodami Dnia Mamy i Taty, która odbędzie się w dniu 14.06.2018 r.

o godzinie 15.30 w Miejskim Centrum Kultury, ul. Bohaterów Warszawy 26.

Zapraszamy, GRUPA BULINKI😊

Serdecznie zapraszamy na zajęcia otwarte w grupie Bulinki,
które odbędą się w dniu 10.05.2018 r. o godzinie.9.30.

Kwiecień w BULINKACH

  1. Wesoła Wielkanoc
  • zna tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi
  • odczytuje znane wyrazy w powiązaniu z przedmiotami lub obrazkiem
  • układa krótkie zdania
  • potrafi rozpoznać kod i zgodnie z nim pokolorować obrazek
  • słucha tekstów literackich i wypowiada się chętnie na ich temat
  • wypowiada się swobodnie na różne tematy
  • poznaje słowa związane z określoną tematyką
  • rozpoznaje i nazywa dźwięki
  • wie, że informacje mogą być przekazywanie w formie pracy plastycznej
  • nazywa oraz wyróżnia wybrane gatunki drzew rosnące w ogrodzie przedszkolnym
  • zauważa zależność między rozwojem drzew a zmianą pory roku
  • reguluje fazę wdechu i wydechu podczas oddychania
  • potrafi dostosować długość wydechu do czasu trwania wypowiedzi
  • dostrzega piękno otaczającego świata
  • zauważa wzajemne zależności między organizmami
  • pomaga w uprawianiu roślin w kąciku przyrody
  • ma utrwaloną poprawną wymowę wszystkich głosek
  • poznaje tradycje związane ze świętami
  • tworzy zbiory i podaje liczbę jego elementów
  • liczy elementy do (minimum) 10
  • odwzorowuje liczbę elementów zbioru za pomocą liczmanów
  • prawidłowo reaguje na pozytywne i negatywne uwagi
  • lepi z mas plastycznych różne kształty według własnego pomysłu i na określony temat
  • potrafi swobodnie, według własnego pomysłu, interpretować muzykę ruchem
  1. Dbamy o zdrowie
  • rozwiązuje i zadaje zagadki
  • zna zasady zdrowego odżywiania
  • rozumie symboliczny zapis informacji
  • wie, że dzięki zastosowaniu urządzeń technicznych można szybciej i sprawniej wykonać różne prace
  • potrafi wyodrębnić urządzenia wykorzystywane w gospodarstwie domowym, określić ich przeznaczenie i opisać sposób działania
  • korzysta samodzielnie z tych urządzeń, które wolno mu uruchamiać za zgodą dorosłych
  • zna drukowaną małą i wielką literę s, S i potrafi rozpoznać ją wśród innych liter
  • mierzy pojemność wspólną miarą
  • próbuje formułować wnioski na podstawie przeprowadzonych doświadczeń
  • dostrzega różnice i podobieństwa w obserwowanych przedmiotach
  • słucha uważnie wypowiedzi innych
  • zadaje pytania w celu uporządkowania spostrzeżeń i zrozumienia obserwowanych zjawisk
  • przełamuje własną nieśmiałość
  • słucha uważnie utworów muzyki instrumentalnej granej na żywo lub odtwarzanej
  • potrafi określić według własnych skojarzeń nastrój utworu (wesoły, smutny, pogodny, ponury)
  • odtwarza proste fragmenty melodii piosenek na instrumentach melodycznych
  • zachowuje się właściwie w czasie wycieczek
  • potrafi samodzielnie korzystać z toalety
  • myje zęby, myje się i wyciera w sposób prawidłowy
  • obserwuje z uwagą pracę ludzi wybranych zawodów w czasie zorganizowanych zajęć
  • wie, na czym polega praca lekarza
  • rozpoznaje i nazywa narzędzia i urządzenia, którymi posługuje się lekarz
  • uczestniczy w zabawach tematycznych, odgrywając wybrane role społeczne
  • wykonuje w ruchu instrumentację utworu  March Of The Toreadors – program własny Przedszkolak na scenie (blok instrumentacje).
  1. Zegary i zegarki
  • dostrzega różnice i podobieństwa w obserwowanych przedmiotach
  • słucha tekstu literackiego i wypowiada się chętnie na jego temat
  • zna zastosowanie zegara
  • zna drukowaną małą i wielką literę z, Z i potrafi rozpoznać ją wśród innych liter
  • odwzorowuje prawidłowo kształt litery na dostępnym materiale
  • dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazu
  • układa proste wyrazy z liter i potrafi je przeczytać
  • wie, jakie warunki są potrzebne zwierzętom i roślinom do rozwoju
  • wie, w jaki sposób przebiega rozwój niektórych roślin i zwierząt
  • potrafi samodzielnie zasadzić cebulę, posiać nasiona i wyhodować roślinę
  • uczestniczy w pracach hodowlanych
  • potrafi zilustrować ruchem i gestem treść zabawy
  • stosuje określenia czasu: rano, po południu, wieczór, dzisiaj, wczoraj, jutro
  • zna zastosowanie zegara
  • nazywa dni tygodnia
  • wykonuje z gliny „Wazon dekoracyjny” uformowany przy pomocy płótna i balona.
  1. Na ratunek Ziemi
  • rozumie, że działalność człowieka może mieć negatywny wpływ na środowisko naturalne
  • zna zasady oszczędzania wody
  • zna drukowaną małą i wielką literę w, W i potrafi rozpoznać ją wśród innych liter
  • odwzorowuje prawidłowo kształt litery za pomocą dostępnych materiałów
  • próbuje pisać litery po śladzie
  • podejmuje próby samodzielnego eksperymentowania na podstawie zdobytych wiadomości i formułuje wnioski
  • potrafi prowadzić rozmowę; słucha uważnie i zadaje pytania
  • dzieli się posiadaną wiedzą
  • czyta krótkie zdania powiązane z obrazkiem
  • zna wybrane gatunki ptaków z najbliższej okolicy
  • wie, jakie warunki potrzebne są zwierzętom do życia; zauważa zależność między zachowaniem ptaków a nową porą roku – wiosną
  • posiada podstawowe informacje na temat życia zwierząt
  • jest opiekuńcze w stosunku do zwierząt
  • układa zbiory w ciągu rosnącym i malejącym
  • zna wszystkie cyfry
  • rozumie, że działalność człowieka może mieć negatywny wpływ na środowisko naturalne
  • wie, w jaki sposób człowiek chroni przyrodę
  • zna pojęcie surowce wtórne i oznaczenie recyklingu
  • potrafi segregować odpady według ich rodzaju
  • POLECZKA – uczy się kolejnych elementów układu tanecznego – realizacja programu własnego „Przedszkolak na scenie”.

Ciepłych i udanych Świąt Wielkanocnych,

wszelkiej pomyślności oraz radości w życiu

zawodowym i prywatnym

Życzą

p. Beatka, p. Gabrysia oraz p. Benia

 

Serdecznie zapraszamy na zajęcia otwarte
w dniu 26.03.2018 r. (poniedziałek) o godz. 9.30
„Zabawy przygotowujące do nauki czytania i pisania”.
Zajęcia odbędą się w sali Bulinków.
Pozdrawiamy serdecznie:)

 

Marzec w Bulinkach

 

  1. ŚMIECH TO ZDROWIE
  • Odczytuje znaki graficzne w postaci zapisu literowego (imiona dzieci)
  • Potrafi rysować dokładnie po śladzie
  • Słucha wierszy i wypowiada się chętnie na ich temat
  • Liczy na miarę swoich możliwości i podaje poprawnie liczbę przedmiotów ( na liczmanach)
  • Wskazuje zbiory równoliczne i nierówno liczne
  • Umie konstruować proste gry i ustalać ich reguły
  • Wnioskuje na podstawie obserwacji przyrodniczych
  • Potrafi odwzorować kształty liter
  • Odgaduje zagadki pantomimiczne
  • Dokonuje swobodnego wyboru technik w działalności plastycznej wykazuje spontaniczną aktywność ruchową
  1. KOTY I KOCIAKI
  • Potrafi organizować zabawy i współdziałać z rówieśnikami
  • Wyodrębnia głoski w prostych wyrazach
  • Zna wygląd i środowisko życia wybranych zwierząt egzotycznych
  • Układa puzzle oraz wypowiada się na temat ułożonego obrazka
  • Potrafi zaprojektować kompozycje z figur geometrycznych
  • Zna wygląd zachowanie i środowisko życia kota
  • Zna drukowaną wielką i małą literę K ,k
  • Odtwarza prawidłowy kształt litery K
  • Próbuje pisać litery po śladzie
  • Posługuje się liczebnikami porządkowymi i głównymi w zakresie liczby 10
  • Śpiewa, tańczy reaguje na zmianę tempa muzyki
  • Zna i prawidłowo posługuje się pojęciami: dłuższy, krótszy
  • Potrafi przeczytać proste wyrazy
  1. SPORTY ZIMOWE
  • Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie i potrafi je powiązać z określona porą roku
  • Zna nazwy gatunków ptaków, które pozostały na zimę
  • Potrafi wyrazić słowami ogólne wrażenia na temat oglądanych dzieł sztuki
  • Zna kształt znaku graficznego liczby 8 i rozpoznaje je wśród innych liczb
  • Waży przedmioty za pomocą wagi szalkowej
  • Potrafi skonstruować prostą wagę
  • Określa masę przedmiotu, używając określeń: ciężki, lekki, taki sam, cięższy od , lżejszy od
  • Rozumie że ciężar przedmiotu nie zależy od jego wielkości
  • Zna właściwości wody w różnych stanach skupienia
  1. POZNAJEMY RÓŻNE ZAWODY
  • Dostrzega różnice położenia przestrzennego przedmiotów i ich wzajemne powiązania
  • Zna utrwaloną poprawną wymowę wszystkich głosek
  • Zna drukowaną dużą i małą drukowaną literę P, p
  • Prawidłowo odwzorowuje kształt litery P z dostępnych materiałów
  • Grupuje obiekty w sensowny sposób
  • Określa wynik dodawania i odejmowania
  • Manipuluje przedmiotami, stosuje określenia: więcej o, mniej o
  • Zna rolę i przedstawicieli wybranych zawodów
  • Pomaga w zagospodarowaniu sali
  • Sprawnie posługuje się przyrządami gimnastycznymi
  • Rozwiązuje rebusy sylabowe
  1. W CYRKU
  • Odróżnia fazę wdechu i wydechu w trakcie oddychania
  • Potrafi kontrolować oddech
  • Zna drukowaną dużą i małą literę C, c
  • Potrafi ja odwzorować w dostępnych materiałach
  • Zna określenia związane z cyrkiem
  • Potrafi zilustrować ruchem treść wierszy, dialogów
  • Swobodnie interpretuje muzykę
  • Zna cyfry 1-7
  • Odgaduje zagadki pantomimiczne
  • Jest sprawne ruchowo


Zaproszenie

Mamy zaszczyt zaprosić

wszystkie Babcie i Dziadziusiów

na uroczystość z okazji ich święta,

która odbędzie się

 22 stycznia 2018 r. o godzinie 10.00 w sali Bulinków.

 

 

STYCZEŃ W BULINKACH

  1. „Ulubione dobranocki” (02.01 – 05.01.2018 r.)

Dziecko:

  • zna stałe naturalnie powtarzające się następstwa czasu;
  • zna budowę kalendarza;
  • stosuje różne techniki plastyczne, w tym: – samodzielnie wykonuje składanki z papieru według wzoru; – projektuje, planuje, porównuje i sprawdza w toku działania; – sprząta po skończonej pracy; – sprawnie posługuje się nożyczkami; – dba o ład i porządek w swoim otoczeniu; – umie współpracować w zespole; – prawidłowo dekoduje informacje;
  • zna drukowaną małą i wielką literę e i E;
  • rozwija sprawności fizyczną organizmu;
  • słucha tekstów literackich i opowiada o nich;
  • chętnie uczy się układów tanecznych, w tym: śpiewa piosenkę, doskonali pamięć, poczucie rytmu, orientację przestrzenną.
  1. „Bale w karnawale” (08.01 – 12.01.2018 r.)

Dziecko:

  • słucha tekstów literackich, w tym: – poznaje słowa związane z określoną tematyką; – poznaje rolę pozawerbalnego komunikowania się;
  • interesuje się malarstwem –  dostrzega szczegóły obrazu;
  • konstruuje maskę karnawałową wg podanego wzoru;
  • potrafi zilustrować ruchem i gestem treść wierszy, dialogów, w tym: – przełamuje własną nieśmiałość;
  • samodzielnie wykonuje proste instrumenty muzyczne i potrafi wydobyć z nich dźwięki;
  • potrafi tworzyć opowiadania według własnego pomysłu;
  • zna cyfrę 7 jako obraz graficzny liczby siedem, w tym: – posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi; – liczy na miarę swoich możliwości i podaje poprawnie liczbę przedmiotów;
  • słucha muzyki poważnej, przy tym: – potrafi posługiwać się rekwizytem; – wykazuje się koordynacją ruchową i poczuciem rytmu; – reaguje na zmiany tempa;
  • projektuje, planuje, porównuje wykonując makietę zamku podczas pracy w zespole;
  • doskonali sprawność fizyczną organizmu – jest świadome znaczenia rozgrzewki w fazie początkowej zajęcia;
  • podejmuje próby konstruowania gier dydaktycznych;
  • modeluje z plasteliny i z gliny postać w ruchu, np. tancerki.
  1. „W galerii sztuki z babcią i dziadkiem” (15.01 – 20.01.2018r.)

Dziecko:

  • Zna literę G, g;
  • bierze aktywny udział w organizowanych zajęciach ruchowych; sprawnie posługuje się sprzętem gimnastycznym;
  • wie, w jaki sposób może wyrazić swoje uczucie do swoich dziadków, w tym: – potrafi okazać szacunek w stosunku do osób starszych; – potrafi kulturalnie zachować się wobec swoich dziadków i osób starszych; – samodzielnie obmyśla i wykonuje niespodziankę dla swoich najbliższych członków rodziny – dziadków; – potrafi, złożyć życzenia swoim najbliższym;
  • wskazuje w utworze akcent metryczny, śpiewa piosenkę, słucha uważnie muzyki;
  • zna pojęcia: artysta, malarz, rzeźbiarz, fotograf, architekt, w tym: – wie, jakimi narzędziami posługują się artyści; – interesuje się dziełami sztuki; – stosuje umiejętność klasyfikowania w sytuacjach życiowych, liczy sprawnie w zakresie 10; – zna cyfry 17 jako znaki graficzne liczb; – łączy obraz graficzny liczby z odpowiednią liczbą elementów;
  • chętnie wykonuje dowolne i tematyczne prace plastyczne, w tym: – bezpiecznie posługuje się narzędziami; – wypowiada się na temat swoich prac;
  • jest wrażliwe na potrzeby innych;
  • poznaje nową technikę plastyczne, tj. malowanie tuszem przy użyciu patyczka.
  1. „Domy ludzi i zwierząt”  (22.01  – 26.01.2018 r.)

Dziecko:

  • zna drukowaną małą i wielką literę Y, y; potrafi odwzorowywać kształt litery Y, y;
  • zna etapy budowy domu, w tym: – rozpoznaje charakterystyczne budowle o ciekawej architekturze i potrafi je nazwać;
  • zna najbliższą okolicę i dostrzega zmiany w otoczeniu;
  • bierze aktywny udział w organizowanych zajęciach ruchowych w tym: doskonalenie koordynacji słuchowo – ruchowej, poczucia rytmu i zamiłowania do ruchu przy muzyce;
  • słucha tekstów literackich i chętnie się o nich wypowiada, w tym: wnioskuje o wpływie warunków klimatycznych na architekturę domów mieszkalnych; – wskazuje na mapie charakterystyczne regiony (z pomocą N.); – poznaje charakterystyczne dla innych kultur zwyczaje; – zapoznaje się z warunkami życia ludzi w innych krajach;
  • liczy na miarę swoich możliwości i podaje poprawnie liczbę przedmiotów (na liczmanach i w naturalnym otoczeniu), w tym: – posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi (min. do 10); – zna cyfry 1–7 jako znaki graficzne liczb; – łączy obraz graficzny liczby z odpowiednią liczbą elementów; – posługuje się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów; – dostrzega rytmiczny układ elementów i potrafi go kontynuować; – używa określeń długości;
  • sprawnie posługuje się sprzętem gimnastycznym;
  • zna niektóre gatunki zwierząt i umie nazwać ich domy;
  • doskonali sprawność manualną podczas zajęć plastyczno technicznych, które samo sobie organizuje.
  1. „ Śmiech to zdrowie” (29.01  –  01.2018r.)

Dziecko:

  • zna drukowaną małą i wielką literę c, C i potrafi rozpoznać ją wśród innych liter, w tym: – prawidłowo odwzorowuje kształt litery; – dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazu; – układa proste wyrazy z liter i potrafi je przeczytać; – czyta ze zrozumieniem krótkie teksty;
  • umie nakleić na karton własną kompozycję z określonych kształtów wyciętych z papieru;
  • słucha utworu literackiego, w tym: – zna określenia związane z cyrkiem; – odgrywa scenki na podstawie utworu literackiego lub według własnego pomysłu; – posługuje się mową powiązaną, kontekstową; – swobodnie wypowiada się na różne tematy; – posługuje się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni;
  • bierze udział w organizowanych zajęciach ruchowych, w tym: – wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu; – wykazuje spontaniczną aktywność ruchową; – przestrzega zasad bezpieczeństwa;
  • wykonuje zadania zgodnie z instrukcją, w tym: – określa i porównuje wielkość zbiorów; – wskazuje zbiory równoliczne i nierównoliczne; – liczy na miarę swoich możliwości i podaje poprawnie liczbę przedmiotów (na liczmanach i w naturalnym otoczeniu); –  zna cyfry 1–7;
  • śpiewa poznane piosenki indywidualnie i w grupie, dokładnie i wyraźnie odtwarzając tekst, w tym: – pokazuje ręką kierunek linii melodycznej podczas śpiewania piosenki;
  • w ruchu wykonuje instrumentacje utworu „Marsz toreadorów” Bizeta.

Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami… w związku z tym serdecznie zapraszamy na spotkanie kolędowe w dniu 20.XII.2017 r.(środa) o godzinie 15.30. Wasze pociechy zaprezentują swój talent wokalny oraz grę na instrumentach. Na naszej bulinkowej scenie znajdzie się również miejsce na Państwa talenty:) Nie zabraknie również smakołyków, które własnoręcznie upiekły Bulinki z małą pomocą swoich pań:) A o oprawę muzyczną zadba p.Beatka i p.Agnieszka.
Serdecznie zapraszamy:)
Oto prace Daniela, Zosi, Mileny, Stasia i Wojtka na konkurs GKS-u Tychy na kartkę bożonarodzeniową. Życzymy powodzenia!

W kolejnej edycji naszego grupowego konkursu „Mam talent” wzięły udział: Maja, Nikola, Zosia,Helenka, Jagna oraz Nina z Matyldą. Głosami większości Bulinków zwycięzcą została Zosia, która zaprezentowała swój cukierniczy talent. Gratulujemy! A ciasteczka były pyszne:)

 

Dzisiaj, tj. 11.12.2017r. w naszym przedszkolu gościliśmy Pp. Irenę i Romana Jasińskich. Zorganizowali oni dla nas warsztaty pod hasłem; „Jak powstaje świeczka?



 

Niech zdjęcia te wywołają wspomnienia ze zwiedzania Kopalni Soli w Wieliczce – 5.12.2017r..

 



GRUDZIEŃ W BULINKACH

  1. CZY ZWIERZĘTA LUBIĄ ZIMĘ? (01.12 – 08.12.2017 r.)

dziecko:

  • potrafi opowiedzieć jak zwierzęta przygotowują się do zimy;
  • nazywa i rozpoznaje zwierzęta mieszkając e w lesie;
  • rozumie, że zachowanie zwierząt ma związek ze zmieniającymi się porami roku;
  • rozpoznaje na śniegu ślady ptaków, tropy zwierząt;
  • wie na czym polega praca górnika, co to jest kopalnia;
  • zna cyfrę 5 jako znak graficzny liczby;
  • liczy na miarę swoich możliwości i podaje poprawnie liczbę przedmiotów;
  • stosuje się do reguł obowiązujących w zabawie;
  • śpiewa piosenki indywidualnie, w grupie;
  • bierze udział w organizowanych zajęciach ruchowych; wykonuje ćwiczenia według pokazu i instrukcji

słownej;

  1. GRAMY W TEATRZE (11.12 – 15.12.2017 r.)

dziecko:

  • zna drukowaną małą i wielką literę L, potrafi odwzorować jej kształt;
  • odwzorowuje kształty figur geometrycznych;
  • układa kompozycje z figur geometrycznych;
  • z uwagą słucha wierszy, wypowiada się na ich temat;
  • zna pojęcia związane z teatrem: scena, aktor, kurtyna, dekoracje, widownia;
  • odgrywa scenki sytuacyjne zawierające dialog;
  • posługuje się mimiką, gestem i ruchem w interpretacji utworu;
  • sprawnie posługuje się przyborami gimnastycznymi;
  • rozpoznaje rodzaje tempa: wolno, szybciej, bardzo szybko;
  1. NIEBAWEM ŚWIĘTA (18.12 – 22.12.2017 r.)

dziecko:

  • zna tradycje związane ze Świętami Bożego Narodzenia;
  • łączy symbole i potrawy ze Świętami Bożego Narodzenia;
  • kulturalnie zachowuje się podczas uroczystego obiadu;
  • potrafi złożyć proste życzenia;
  • śpiewa kolędy i pastorałki;
  • identyfikuje się ze swoją rodziną i okazuje więź emocjonalną;
  • wie w jaki sposób dokonuje się pomiaru długości;
  • porządkuje przedmioty w ciągu rosnącym i malejącym ze względu

na wskazany wymiar: długość;

  • wykonuje prace plastyczne różnymi technikami – wycina z papieru;
  1. ŚWIĘTA, ŚWIĘTA I PO ŚWIĘTACH (27.12 – 29.12.2017 r.)

dziecko:

  • wypowiada się pełnym zdaniem;
  • zna zasady zdrowego odżywiania się;
  • porównuje ciężar przedmiotów;
  • wie, że ciężar przedmiotu zależy nie od jego wielkości ale od materiału z którego został wykonany;
  • reaguje ruchem na zmiany tempa, rytmu;
  • odczuwa radość ze wspólnej zabawy;

 

Oto Bulinkowy kiermasz ciast. Dziękujemy Wszystkim CAŁYM RODZINOM Bulinków za przygotowanie tych pyszności.


Tradycyjnie już uczniowie z Gimnazjum Nr 1 w Tychach przygotowali zabawy andrzejkowe i bawili się z nami. Dziękujemy im za to.


Kilka migawek z obchodów Dnia Praw Dziecka w naszym przedszkolu.

Dzisiaj odwiedziła nas pani Ania, mama Paulinki i Jej koty. Dziękujemy za wizytę.

Lepimy z masy mączno-solnej.


Jesienna tematyka w jesiennych barwach.

Zwycięska praca Adriana. Gratulujemy!

Ciekawe spotkania. Tym razem z persem o imieniu KOT.
Dziękujemy za wizytę pani Agnieszce P.


Ciasto chlebowe z zakwasu przygotowane przez dzieci na zajęciach
9.11.2017r. oraz wypieczone bochenki chleba gotowe do degustacji.

 

 


Nasze prace ceramiczne: 1) paterki z odciskiem liści, 2) rzeźby aniołków.

W dniu 23.11.2017 r.(czwartek) o godzinie 14.30 zapraszamy Rodziców na zajęcia otwarte. Będą to zajęcia z ceramiki.

Serdecznie zapraszamy:)


 

LISTOPAD W BULINKACH

  1. WSZYSCY MAMY MAMY (02.11.-03. 11. 2017r.)

DZIECKO:

  • Zna drukowaną małą i wielką literę m, M
  • Próbuje czytać wyrazy z poznanych liter
  • Potrafi dokonywać syntezy i analizy wyrazów
  • Rysuje koło z zachowaniem prawidłowego kierunku kreśłenia
  • Rozpoznaje kształt i nazywa podstawowe figury geometryczne kwadrat, koło, trójkąt, prostokąt
  • Słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat
  • Śpiewa piosenkę „Pan Listopad”, zapoznaje się z wybranymi instrumentami muzycznymi , ma poczucie rytmu
  • Rysuje scenkę dramową „Mama czyta mi bajkę”
  • Przejawia spontaniczną aktywność ruchową
  • Zna cyfry 1-3 i tworzy z nich liczby
  • Sprawnie podskakuje i przeskakuje przeszkody
  • Chętnie wykonuje prace plastyczne
  • Bierze udział w zabawach i ćwiczeniach ruchowo – muzycznych wg. pomysłu nauczyciela
  1. LISTOPADOWE ŚWIĘTO (06.11.- 10.11.2017 r.)
  • Słucha wiersza Cz. Janczarskiego „Co to jest Polska?”
  • Rozpoznaje i nazywa symbole narodowe – flagę, godło, przyjmuje prawidłową postawę podczas słuchania hymnu
  • Umie zaśpiewać fragment hymnu
  • Wie jakie miasto jest stolicą Polski
  • Zna nazwy największych miast i rzek Polski
  • Potrafi odczytać z mapy proste nazwy
  • Zna drukowaną małą i wielką literę d, D
  • Potrafi odwzorować literę d, D
  • Poznaje legendę M. Orłonia, J. Tyszkiewicza „O Lechu i Białym Orle”
  • Potrafi wysłuchać i nazwać dźwięki z otoczenia
  • Potrafi określić kształt przedmiotów: okrągły, kwadratowy, trójkątny, prostokątny
  • Interesuje się historią Polski
  • Wie jakie święto obchodzimy 11.11.
  • Wykleja kontur Syrenki kulkami z krepiny
  • Rozpoznaje i odtwarza proste układy taneczne
  • Rozumie pojęcia baśń i legenda, wie jakie są między nimi różnice
  • Orientuje się kim był F. Chopin, słucha muzyki poważnej
  • Zna legendę o Warsie i Sawie i warszawskiej Syrence
  • Zna tradycje ludowe
  • Wie jak powstaje chleb
  1. MÓJ PRZYJACIEL ZWIERZAK (13.11.- 17.11.2017r.)
  • Umie posługiwać się szablonami i dokładnie odrysowuje kształty
  • Orientuje się że w książkach można odszukać informacje na interesują nas tematy
  • Rozumie znaczenie zwierząt w życiu człowieka
  • Jest opiekuńczy wobec zwierząt,
  • Dostrzega różnice i podobieństwa w wyglądzie i zachowaniu zwierząt
  • Potrafi formować postacie zwierząt z mas plastycznych
  • Rozumie pojęcie schronisko, wie że należy pomagać zwierzętom w schronisku
  • Wypowiada się na temat odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami
  • Potrafi wymienić zwierzęta domowe i zna ich odgłosy
  • Zna swój adres zamieszkania i wie komu można go podawać
  • Odgaduje zagadki pantomimiczne
  • Wykazuje płynność i dokładność ruchu ręki podczas ćwiczeń grafomotorycznych
  • Zna zawód weterynarza
  • Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10
  • Zna cyfrę 4 jako znak graficzny liczby
  • Ogląda teatrzyk sylwet na podstawie opowiadania L. Krzemienieckiej „Kłopoty Burka z podwórka”
  • Odtwarza role; ilustruje ruchem i gestem treść wierszy, dialogów,
  • Podejmuje próby układania własnych opowiadań i przedstawień kukiełkowych
  • Odgaduje zagadki pantomimiczne
  • Uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych i gimnastyce porannej
  • Śpiewa piosenki przedszkolne, gra na prostych instrumentach muzycznych

4. NADCHODZI ZIMA (20.11. – 24.11. 2017r.)

  • Potrafi nazwać niektóre zjawiska atmosferyczne
  • Rozumie pojęcie prognoza pogody
  • Ubiera się zgodnie do warunków pogodowych
  • Rozumie znaczenie symbolicznego zapisu pogody
  • Potrafi ułożyć prosty komunikat o pogodzie w danym dniu
  • Wykonuje pracę zespołową –
  • Eksperymentuje z mieszaniem farb czarnej i białej
  • Ogląda chmury i potrafi je opisać
  • Słucha wiersza M. Kownackiej „W spiżarni”, wie jak i po co robi się zapasy na zimę
  • Potrafi opowiedzieć o robieniu zapasów na zimę przez zwierzęta
  • Zna drukowaną wielką i małą literę i, I
  • Potrafi odwzorować kształt litery i, I
  • Zna brzmienie instrumentów perkusyjnych, podejmuje próby grania zgodnie z rytmem i tempem melodii
  • Zna zwierzęta leśne żyjące w Polsce
  • Wie, że w okresie zimy należy systematyczne dokarmić dzikie zwierzęta
  1. PODRÓŻE MAŁE I DUŻE (27.11.- 30.11.2017r.)
  • Zna różne sposoby podróżowania
  • Wie jak przygotować się do wyjazdu,
  • Wie że inaczej przygotowujemy się do krótkiej wycieczki i dłuższych wyjazdów np. na wczasy
  • Zna i przestrzega zasady bezpiecznego poruszania się w czasie wycieczek poza przedszkole
  • Umie posługiwać się mapą przy planowaniu podróży
  • Wie co  można  zwiedzić w okolicy
  • Interesuje się legendami związanymi z największymi polskimi miastami
  • Aktywnie uczestniczy w porannych ćwiczeniach gimnastycznych
  • Odczytuje globalnie wyrazy w powiązaniu z przedmiotami lub obrazkami
  • Wie, że zdanie rozpoczyna się wielką literą z kończy kropką
  • Interesuje się lokalną historią
  • Poznaje zwyczaje charakterystyczne dla innych kultur
  • Jest tolerancyjny dla obcych kultur i innych narodowości
  • Liczy na miarę swoich możliwości i podaje poprawnie liczbę przedmiotów ( działa na liczmanach i w naturalnym otoczeniu)
  • Bada równoliczność poprzez liczenie i ustawianie w pary
  • Śpiewa piosenki przedszkolne i gra na instrumentach proste rytmy i melodie
  • Poznaje muzykę i proste tańce z innych krajów
  • Interesuje się zabawami i zabawkami dzieci w różnych krajach i epokach

 

 

 

Zapraszamy Rodziców na zebranie

w dniu 23.10.2017 r.  o godz. 16.30 na którym zostaną przedstawione

wyniki obserwacji wstępnej dziecka.

 

Informujemy rodziców, że w dniu 05.12.2017 r. dzieci z grupy Bulinki i Smerfy pojadą na wycieczkę autokarową do Wieliczki. Będziemy zwiedzać Trasę Turystyczną w Kopalni Soli „Wieliczka” w formie imprezy „Odkrywamy Solilandię”. Całkowity koszt wyjazdu wynosi 67 zł/ dziecko
(41 zł.- wejściówka do Kopalni Soli + 26 zł. autokar). Koszt autokaru zostanie pokryty przez Radę Rodziców. Autokar będzie sprawdzony przez Policję w dniu wyjazdu.
Wyjazd z przedszkola będzie o godz. 9.30. Planowany powrót ok. godz. 16. Prosimy nie dawać dzieciom żadnego prowiantu ani słodyczy.

 

Październik w grupie BULINKI

  1. „Album rodzinny” 02 – 06.10.2017 r.

Dziecko:

  • wypowiada się na temat rodziny, nazywa poprawnie jej członków; rozumie pojęcia: rodzina, dom rodzinny, rodzice, rodzeństwo; zna zawody rodziców, potrafi o nich opowiadać
  • zna drukowaną małą i wielką literą a, A; potrafi odwzorować kształt litery a, A
  • rysuje płynnie schemat człowieka
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów i do siebie
  • posługuje się określeniami kierunku: w prawo, w lewo, na wprost, za siebie, przed siebie
  • zna swój adres zamieszkania i wie, komu można go podawać
  • zna dzieje swojej rodziny
  • wypowiada się na temat swoich obowiązków domowych
  • poznaje kroki tańca Lasowiak
  • potrafi zaprojektować kompozycje z figur geometrycznych
  • wykonuje pracę przestrzenną zgodnie z instrukcją- robot
  • dostrzega i wymienia różnice w sprzętach używanych dawniej i dzisiaj
  • bierze udział w organizowanych zajęciach ruchowych; wykonuje ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej
  • śpiewa zaproponowane piosenki i bawi się przy nich.
  1. „Jesteśmy bezpieczni na drodze” 09.10- 13.10.2017 r.

Dziecko:

  • zna zasady bezpiecznego przechodzenia przez ulicę
  • wypowiada się na temat zaobserwowanych zachowań innych członków ruchu drogowego
  • rozpoznaje kształt trójkąta i wyszukuje w otoczeniu przedmiotów, które mają kształt trójkąta
  • recytuje z pamięci wiersz p.t.”Światła na skrzyżowaniu”
  • gra na wybranych instrumentach perkusyjnych
  • porusza się swobodnie podstawowymi krokami tańca ludowego- Lasowiak
  • określa strony ciała: prawa, lewa strona
  • potrafi odwzorować cyfrę 2
  • konstruuje w zespole makietę
  • zna zadania policjanta; zna numer alarmowy na Policję
  • wie, że Policjant to osoba, której możemy zaufać w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu
  • wie, jak unikać i pokonywać zagrożenia
  1. „Barwy jesieni”  16 – 20.10.2017 r.

Dziecko:

  • słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat
  • zna wybrane gatunki drzew
  • zna wybrane gatunki grzybów jadalnych (borowik, kurka, maślak)
  • zna wybrane gatunki grzybów trujących(muchomor)
  • wie, że bezwzględnie nie można zbierać i jeść nieznanych grzybów
  • rozpoznaje i nazywa kolory, tworzy kolory pochodne
  • wie czym zajmuje się pszczelarz; zna właściwości odżywcze miodu
  • zna drukowaną małą i wielką literę U, U; potrafi odwzorować kształt litery U, U
  • porównuje wysokość; stosuje określenia- wyższe, niższe.
  • dostrzega symetrię w przyrodzie
  • wykonuje pracę techniczną-ul
  • interesuje się muzyką poważną
  • wykonuje układ ruchowy do Mazurka F-dur op. 68 F. Chopina
  • rozpoznaje i nazywa figury geometryczne: prostokąt, kwadrat, trójkąt, koło
  • eksperymentuje z wodą; zna właściwości wody
  • nazywa i zachowuje kolejność dni tygodnia
  • umie oznaczyć pogodę w kalendarzu pogody
  • dostrzega rytm w powtarzających się dniach tygodnia, porach roku, doby
  • potrafi nazwać niektóre zjawiska atmosferyczne
  1. „Jesienne zabawy z tatą” 23.10 – 27.10.2017 r.

Dziecko:

  • zna drukowaną małą i wielką literę t, T; potrafi odwzorowywać kształt litery t, T
  • wykonuje ceramiczną pracę dekoracyjno – użytkową w/g instrukcji nauczyciela
  • wypowiada się, w jaki sposób można sprawić przyjemność rodzicom; odczuwa radość z obdarowywania bliskich
  • liczy sprawnie w zakresie poznanego zbioru liczbowego
  • zna cyfrę 3 jako znak graficzny liczby
  • posiada bogaty zasób słów, których używa w mowie potocznej
  • porównuje liczebność zbiorów, licząc i działając na konkretach
  • wykonuje działania dodawania i odejmowania, licząc konkretne przedmioty
  • stosuje poprawnie określenia: więcej o, mniej o, tyle samo
  • układa z mozaiki geometrycznej rytmiczne układy według podanego wzoru
  • potrafi określić budowę piosenki: wyodrębnia refren, zwrotki i powtórzenia
  • wie, z jakich elementów składa się piosenka (słowa, melodia, akompaniament)
  • śpiewa znane piosenki indywidualnie i w grupie, wyraźnie odtwarzając tekst
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa w toku działalności konstrukcyjnej
  • tworzy model prostego aparatu telefonicznego
  • dostrzega różnice i podobieństwa w obserwowanych przedmiotach
  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
  • potrafi wymienić wybrane gatunki ptaków odlatujących z Polski przed zimą oraz przylatujących na zimę; wie, jakie warunki są potrzebne ptakom do prawidłowego rozwoju
  • podejmuje proste zabawy badawcze; wnioskuje na temat zjawiska powstawania wiatru
  • zna właściwości i nazwy wiatru
  • biega w różnym tempie
  1. „Wszyscy mamy mamy”  30 – 31.10.2017 r.

Dziecko:

  • zna tradycje związane z dniem Wszystkich Świętych i Zaduszek
  • wie, że informacje mogą być przekazane w formie znaku graficznego
  • rozpoznaje i nazywa barwy, używa ich do wyrażania nastroju
  • tworzy prace plastyczne inspirowane dziełami sztuki
  • umie opowiadać o swoich odczuciach i wrażeniach
  • zna prawa i obowiązki dziecka; przestrzega praw kolegów
  • rozpoznaje i nazywa swoje stany uczuciowe
  • zna drukowaną małą i wielką literę m, M; potrafi odwzorowywać kształt litery m, M.

 

Dnia 6 października Bulinki wyjeżdżają na wycieczkę do koszar Jednostki Wojskowej w Bielsku Białej. Śniadanie w tym dniu zostanie podane o godz. 8.00. Wyjazd z przedszkola o godz.8.30. Koszt wycieczki to 25 zł- są to koszty przejazdu autokarem.

Dziękujemy Rodzicom Mai za zaangażowanie:)

 

 

WRZESIEŃ W BULINKACH
1. WSPOMINAMY WAKACJE (01.09 – 08.09.2017 r.)
dziecko:
– potrafi bawić się z rówieśnikami, rozwija przyjazne stosunki;
– umie bawić się przy muzyce, śpiewa piosenki;
– przestrzega zasad bhp podczas zabaw, spacerów, wyjść do ogrodu przedszkolnego;
– nazywa swoją ojczyznę, zna nazwy największych miast Polski;
– posługuje się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni;
– wie, że informacje mogą być przekazywane w formie znaku graficznego lub rysunku;
– słucha utworów literackich i wypowiada się na ich temat;
– formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi.
2. RAZEM JEST WESOŁO (11.09 – 15.09.2017 r.)
dziecko:
– akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich;
– rozpoznaje obraz graficzny swojego imienia, potrafi nazwać pierwszą literę swojego imienia;
– zna obowiązki dyżurnego, wypełnia swoje obowiązki;
– rozumie znaczenie pojęć: dobroć, koleżeństwo;
– dzieli wyrazy na sylaby
– poprawnie posługuje się określeniami czasu, nazywa i wymienia w kolejności dni tygodnia;
– posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
– umie pracować w zespole.
3. OTO JA (18.09 – 22.09.2017 r.)
dziecko:
– słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat, przestrzega zasad kolejności wypowiadania się;
– jest zainteresowane czytaniem i pisaniem;
– zna drukowaną małą i wielką literę o, O;
– potrafi odgadnąć wyrazy wypowiadanymi sylabami;
– grupuje przedmioty wg określonych kryteriów;
– dba o ład i porządek w miejscu pracy;
– korzysta podczas zabaw ruchowych z przyborów zgodnie z regułami.
4. WITAMY PANIĄ JESIEŃ (25.09 – 29.09.2017 r.)
dziecko:
– rozpoznaje i nazywa poszczególne pory roku, dostrzega ich cykliczność, określa jej cechy;
– rozpoznaje i nazywa pospolite gatunki drzew;
– zauważa regularność w układzie przedmiotów i kontynuuje rytm;
– ustala równoliczność zbiorów;
– wykonuje działania dodawania i odejmowania, licząc konkretne przedmioty
– interesuje się pracą ludzi wykonujących różne zawody, np. sprzedawcy;
– stosuje zwroty grzecznościowe;
– zna podstawowe zasady prawidłowego odżywiania;
– gra na instrumentach, reaguje na zmiany tempa muzyki;
– poznaje słowa związane z określoną tematyką, wie, że jedno słowo ma wiele znaczeń