Bulinki

 

Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami… w związku z tym serdecznie zapraszamy na spotkanie kolędowe w dniu 20.XII.2017 r.(środa) o godzinie 15.30. Wasze pociechy zaprezentują swój talent wokalny oraz grę na instrumentach. Na naszej bulinkowej scenie znajdzie się również miejsce na Państwa talenty:) Nie zabraknie również smakołyków, które własnoręcznie upiekły Bulinki z małą pomocą swoich pań:) A o oprawę muzyczną zadba p.Beatka i p.Agnieszka.
Serdecznie zapraszamy:)
Oto prace Daniela, Zosi, Mileny, Stasia i Wojtka na konkurs GKS-u Tychy na kartkę bożonarodzeniową. Życzymy powodzenia!

W kolejnej edycji naszego grupowego konkursu „Mam talent” wzięły udział: Maja, Nikola, Zosia,Helenka, Jagna oraz Nina z Matyldą. Głosami większości Bulinków zwycięzcą została Zosia, która zaprezentowała swój cukierniczy talent. Gratulujemy! A ciasteczka były pyszne:)

 

Dzisiaj, tj. 11.12.2017r. w naszym przedszkolu gościliśmy Pp. Irenę i Romana Jasińskich. Zorganizowali oni dla nas warsztaty pod hasłem; „Jak powstaje świeczka?



 

Niech zdjęcia te wywołają wspomnienia ze zwiedzania Kopalni Soli w Wieliczce – 5.12.2017r..

 



GRUDZIEŃ W BULINKACH

  1. CZY ZWIERZĘTA LUBIĄ ZIMĘ? (01.12 – 08.12.2017 r.)

dziecko:

  • potrafi opowiedzieć jak zwierzęta przygotowują się do zimy;
  • nazywa i rozpoznaje zwierzęta mieszkając e w lesie;
  • rozumie, że zachowanie zwierząt ma związek ze zmieniającymi się porami roku;
  • rozpoznaje na śniegu ślady ptaków, tropy zwierząt;
  • wie na czym polega praca górnika, co to jest kopalnia;
  • zna cyfrę 5 jako znak graficzny liczby;
  • liczy na miarę swoich możliwości i podaje poprawnie liczbę przedmiotów;
  • stosuje się do reguł obowiązujących w zabawie;
  • śpiewa piosenki indywidualnie, w grupie;
  • bierze udział w organizowanych zajęciach ruchowych; wykonuje ćwiczenia według pokazu i instrukcji

słownej;

  1. GRAMY W TEATRZE (11.12 – 15.12.2017 r.)

dziecko:

  • zna drukowaną małą i wielką literę L, potrafi odwzorować jej kształt;
  • odwzorowuje kształty figur geometrycznych;
  • układa kompozycje z figur geometrycznych;
  • z uwagą słucha wierszy, wypowiada się na ich temat;
  • zna pojęcia związane z teatrem: scena, aktor, kurtyna, dekoracje, widownia;
  • odgrywa scenki sytuacyjne zawierające dialog;
  • posługuje się mimiką, gestem i ruchem w interpretacji utworu;
  • sprawnie posługuje się przyborami gimnastycznymi;
  • rozpoznaje rodzaje tempa: wolno, szybciej, bardzo szybko;
  1. NIEBAWEM ŚWIĘTA (18.12 – 22.12.2017 r.)

dziecko:

  • zna tradycje związane ze Świętami Bożego Narodzenia;
  • łączy symbole i potrawy ze Świętami Bożego Narodzenia;
  • kulturalnie zachowuje się podczas uroczystego obiadu;
  • potrafi złożyć proste życzenia;
  • śpiewa kolędy i pastorałki;
  • identyfikuje się ze swoją rodziną i okazuje więź emocjonalną;
  • wie w jaki sposób dokonuje się pomiaru długości;
  • porządkuje przedmioty w ciągu rosnącym i malejącym ze względu

na wskazany wymiar: długość;

  • wykonuje prace plastyczne różnymi technikami – wycina z papieru;
  1. ŚWIĘTA, ŚWIĘTA I PO ŚWIĘTACH (27.12 – 29.12.2017 r.)

dziecko:

  • wypowiada się pełnym zdaniem;
  • zna zasady zdrowego odżywiania się;
  • porównuje ciężar przedmiotów;
  • wie, że ciężar przedmiotu zależy nie od jego wielkości ale od materiału z którego został wykonany;
  • reaguje ruchem na zmiany tempa, rytmu;
  • odczuwa radość ze wspólnej zabawy;

 

Oto Bulinkowy kiermasz ciast. Dziękujemy Wszystkim CAŁYM RODZINOM Bulinków za przygotowanie tych pyszności.


Tradycyjnie już uczniowie z Gimnazjum Nr 1 w Tychach przygotowali zabawy andrzejkowe i bawili się z nami. Dziękujemy im za to.


Kilka migawek z obchodów Dnia Praw Dziecka w naszym przedszkolu.

Dzisiaj odwiedziła nas pani Ania, mama Paulinki i Jej koty. Dziękujemy za wizytę.

Lepimy z masy mączno-solnej.


Jesienna tematyka w jesiennych barwach.

Zwycięska praca Adriana. Gratulujemy!

Ciekawe spotkania. Tym razem z persem o imieniu KOT.
Dziękujemy za wizytę pani Agnieszce P.


Ciasto chlebowe z zakwasu przygotowane przez dzieci na zajęciach
9.11.2017r. oraz wypieczone bochenki chleba gotowe do degustacji.

 

 


Nasze prace ceramiczne: 1) paterki z odciskiem liści, 2) rzeźby aniołków.

W dniu 23.11.2017 r.(czwartek) o godzinie 14.30 zapraszamy Rodziców na zajęcia otwarte. Będą to zajęcia z ceramiki.

Serdecznie zapraszamy:)


 

LISTOPAD W BULINKACH

  1. WSZYSCY MAMY MAMY (02.11.-03. 11. 2017r.)

DZIECKO:

  • Zna drukowaną małą i wielką literę m, M
  • Próbuje czytać wyrazy z poznanych liter
  • Potrafi dokonywać syntezy i analizy wyrazów
  • Rysuje koło z zachowaniem prawidłowego kierunku kreśłenia
  • Rozpoznaje kształt i nazywa podstawowe figury geometryczne kwadrat, koło, trójkąt, prostokąt
  • Słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat
  • Śpiewa piosenkę „Pan Listopad”, zapoznaje się z wybranymi instrumentami muzycznymi , ma poczucie rytmu
  • Rysuje scenkę dramową „Mama czyta mi bajkę”
  • Przejawia spontaniczną aktywność ruchową
  • Zna cyfry 1-3 i tworzy z nich liczby
  • Sprawnie podskakuje i przeskakuje przeszkody
  • Chętnie wykonuje prace plastyczne
  • Bierze udział w zabawach i ćwiczeniach ruchowo – muzycznych wg. pomysłu nauczyciela
  1. LISTOPADOWE ŚWIĘTO (06.11.- 10.11.2017 r.)
  • Słucha wiersza Cz. Janczarskiego „Co to jest Polska?”
  • Rozpoznaje i nazywa symbole narodowe – flagę, godło, przyjmuje prawidłową postawę podczas słuchania hymnu
  • Umie zaśpiewać fragment hymnu
  • Wie jakie miasto jest stolicą Polski
  • Zna nazwy największych miast i rzek Polski
  • Potrafi odczytać z mapy proste nazwy
  • Zna drukowaną małą i wielką literę d, D
  • Potrafi odwzorować literę d, D
  • Poznaje legendę M. Orłonia, J. Tyszkiewicza „O Lechu i Białym Orle”
  • Potrafi wysłuchać i nazwać dźwięki z otoczenia
  • Potrafi określić kształt przedmiotów: okrągły, kwadratowy, trójkątny, prostokątny
  • Interesuje się historią Polski
  • Wie jakie święto obchodzimy 11.11.
  • Wykleja kontur Syrenki kulkami z krepiny
  • Rozpoznaje i odtwarza proste układy taneczne
  • Rozumie pojęcia baśń i legenda, wie jakie są między nimi różnice
  • Orientuje się kim był F. Chopin, słucha muzyki poważnej
  • Zna legendę o Warsie i Sawie i warszawskiej Syrence
  • Zna tradycje ludowe
  • Wie jak powstaje chleb
  1. MÓJ PRZYJACIEL ZWIERZAK (13.11.- 17.11.2017r.)
  • Umie posługiwać się szablonami i dokładnie odrysowuje kształty
  • Orientuje się że w książkach można odszukać informacje na interesują nas tematy
  • Rozumie znaczenie zwierząt w życiu człowieka
  • Jest opiekuńczy wobec zwierząt,
  • Dostrzega różnice i podobieństwa w wyglądzie i zachowaniu zwierząt
  • Potrafi formować postacie zwierząt z mas plastycznych
  • Rozumie pojęcie schronisko, wie że należy pomagać zwierzętom w schronisku
  • Wypowiada się na temat odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami
  • Potrafi wymienić zwierzęta domowe i zna ich odgłosy
  • Zna swój adres zamieszkania i wie komu można go podawać
  • Odgaduje zagadki pantomimiczne
  • Wykazuje płynność i dokładność ruchu ręki podczas ćwiczeń grafomotorycznych
  • Zna zawód weterynarza
  • Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10
  • Zna cyfrę 4 jako znak graficzny liczby
  • Ogląda teatrzyk sylwet na podstawie opowiadania L. Krzemienieckiej „Kłopoty Burka z podwórka”
  • Odtwarza role; ilustruje ruchem i gestem treść wierszy, dialogów,
  • Podejmuje próby układania własnych opowiadań i przedstawień kukiełkowych
  • Odgaduje zagadki pantomimiczne
  • Uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych i gimnastyce porannej
  • Śpiewa piosenki przedszkolne, gra na prostych instrumentach muzycznych

4. NADCHODZI ZIMA (20.11. – 24.11. 2017r.)

  • Potrafi nazwać niektóre zjawiska atmosferyczne
  • Rozumie pojęcie prognoza pogody
  • Ubiera się zgodnie do warunków pogodowych
  • Rozumie znaczenie symbolicznego zapisu pogody
  • Potrafi ułożyć prosty komunikat o pogodzie w danym dniu
  • Wykonuje pracę zespołową –
  • Eksperymentuje z mieszaniem farb czarnej i białej
  • Ogląda chmury i potrafi je opisać
  • Słucha wiersza M. Kownackiej „W spiżarni”, wie jak i po co robi się zapasy na zimę
  • Potrafi opowiedzieć o robieniu zapasów na zimę przez zwierzęta
  • Zna drukowaną wielką i małą literę i, I
  • Potrafi odwzorować kształt litery i, I
  • Zna brzmienie instrumentów perkusyjnych, podejmuje próby grania zgodnie z rytmem i tempem melodii
  • Zna zwierzęta leśne żyjące w Polsce
  • Wie, że w okresie zimy należy systematyczne dokarmić dzikie zwierzęta
  1. PODRÓŻE MAŁE I DUŻE (27.11.- 30.11.2017r.)
  • Zna różne sposoby podróżowania
  • Wie jak przygotować się do wyjazdu,
  • Wie że inaczej przygotowujemy się do krótkiej wycieczki i dłuższych wyjazdów np. na wczasy
  • Zna i przestrzega zasady bezpiecznego poruszania się w czasie wycieczek poza przedszkole
  • Umie posługiwać się mapą przy planowaniu podróży
  • Wie co  można  zwiedzić w okolicy
  • Interesuje się legendami związanymi z największymi polskimi miastami
  • Aktywnie uczestniczy w porannych ćwiczeniach gimnastycznych
  • Odczytuje globalnie wyrazy w powiązaniu z przedmiotami lub obrazkami
  • Wie, że zdanie rozpoczyna się wielką literą z kończy kropką
  • Interesuje się lokalną historią
  • Poznaje zwyczaje charakterystyczne dla innych kultur
  • Jest tolerancyjny dla obcych kultur i innych narodowości
  • Liczy na miarę swoich możliwości i podaje poprawnie liczbę przedmiotów ( działa na liczmanach i w naturalnym otoczeniu)
  • Bada równoliczność poprzez liczenie i ustawianie w pary
  • Śpiewa piosenki przedszkolne i gra na instrumentach proste rytmy i melodie
  • Poznaje muzykę i proste tańce z innych krajów
  • Interesuje się zabawami i zabawkami dzieci w różnych krajach i epokach

 

 

 

Zapraszamy Rodziców na zebranie

w dniu 23.10.2017 r.  o godz. 16.30 na którym zostaną przedstawione

wyniki obserwacji wstępnej dziecka.

 

Informujemy rodziców, że w dniu 05.12.2017 r. dzieci z grupy Bulinki i Smerfy pojadą na wycieczkę autokarową do Wieliczki. Będziemy zwiedzać Trasę Turystyczną w Kopalni Soli „Wieliczka” w formie imprezy „Odkrywamy Solilandię”. Całkowity koszt wyjazdu wynosi 67 zł/ dziecko
(41 zł.- wejściówka do Kopalni Soli + 26 zł. autokar). Koszt autokaru zostanie pokryty przez Radę Rodziców. Autokar będzie sprawdzony przez Policję w dniu wyjazdu.
Wyjazd z przedszkola będzie o godz. 9.30. Planowany powrót ok. godz. 16. Prosimy nie dawać dzieciom żadnego prowiantu ani słodyczy.

 

Październik w grupie BULINKI

  1. „Album rodzinny” 02 – 06.10.2017 r.

Dziecko:

  • wypowiada się na temat rodziny, nazywa poprawnie jej członków; rozumie pojęcia: rodzina, dom rodzinny, rodzice, rodzeństwo; zna zawody rodziców, potrafi o nich opowiadać
  • zna drukowaną małą i wielką literą a, A; potrafi odwzorować kształt litery a, A
  • rysuje płynnie schemat człowieka
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów i do siebie
  • posługuje się określeniami kierunku: w prawo, w lewo, na wprost, za siebie, przed siebie
  • zna swój adres zamieszkania i wie, komu można go podawać
  • zna dzieje swojej rodziny
  • wypowiada się na temat swoich obowiązków domowych
  • poznaje kroki tańca Lasowiak
  • potrafi zaprojektować kompozycje z figur geometrycznych
  • wykonuje pracę przestrzenną zgodnie z instrukcją- robot
  • dostrzega i wymienia różnice w sprzętach używanych dawniej i dzisiaj
  • bierze udział w organizowanych zajęciach ruchowych; wykonuje ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej
  • śpiewa zaproponowane piosenki i bawi się przy nich.
  1. „Jesteśmy bezpieczni na drodze” 09.10- 13.10.2017 r.

Dziecko:

  • zna zasady bezpiecznego przechodzenia przez ulicę
  • wypowiada się na temat zaobserwowanych zachowań innych członków ruchu drogowego
  • rozpoznaje kształt trójkąta i wyszukuje w otoczeniu przedmiotów, które mają kształt trójkąta
  • recytuje z pamięci wiersz p.t.”Światła na skrzyżowaniu”
  • gra na wybranych instrumentach perkusyjnych
  • porusza się swobodnie podstawowymi krokami tańca ludowego- Lasowiak
  • określa strony ciała: prawa, lewa strona
  • potrafi odwzorować cyfrę 2
  • konstruuje w zespole makietę
  • zna zadania policjanta; zna numer alarmowy na Policję
  • wie, że Policjant to osoba, której możemy zaufać w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu
  • wie, jak unikać i pokonywać zagrożenia
  1. „Barwy jesieni”  16 – 20.10.2017 r.

Dziecko:

  • słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat
  • zna wybrane gatunki drzew
  • zna wybrane gatunki grzybów jadalnych (borowik, kurka, maślak)
  • zna wybrane gatunki grzybów trujących(muchomor)
  • wie, że bezwzględnie nie można zbierać i jeść nieznanych grzybów
  • rozpoznaje i nazywa kolory, tworzy kolory pochodne
  • wie czym zajmuje się pszczelarz; zna właściwości odżywcze miodu
  • zna drukowaną małą i wielką literę U, U; potrafi odwzorować kształt litery U, U
  • porównuje wysokość; stosuje określenia- wyższe, niższe.
  • dostrzega symetrię w przyrodzie
  • wykonuje pracę techniczną-ul
  • interesuje się muzyką poważną
  • wykonuje układ ruchowy do Mazurka F-dur op. 68 F. Chopina
  • rozpoznaje i nazywa figury geometryczne: prostokąt, kwadrat, trójkąt, koło
  • eksperymentuje z wodą; zna właściwości wody
  • nazywa i zachowuje kolejność dni tygodnia
  • umie oznaczyć pogodę w kalendarzu pogody
  • dostrzega rytm w powtarzających się dniach tygodnia, porach roku, doby
  • potrafi nazwać niektóre zjawiska atmosferyczne
  1. „Jesienne zabawy z tatą” 23.10 – 27.10.2017 r.

Dziecko:

  • zna drukowaną małą i wielką literę t, T; potrafi odwzorowywać kształt litery t, T
  • wykonuje ceramiczną pracę dekoracyjno – użytkową w/g instrukcji nauczyciela
  • wypowiada się, w jaki sposób można sprawić przyjemność rodzicom; odczuwa radość z obdarowywania bliskich
  • liczy sprawnie w zakresie poznanego zbioru liczbowego
  • zna cyfrę 3 jako znak graficzny liczby
  • posiada bogaty zasób słów, których używa w mowie potocznej
  • porównuje liczebność zbiorów, licząc i działając na konkretach
  • wykonuje działania dodawania i odejmowania, licząc konkretne przedmioty
  • stosuje poprawnie określenia: więcej o, mniej o, tyle samo
  • układa z mozaiki geometrycznej rytmiczne układy według podanego wzoru
  • potrafi określić budowę piosenki: wyodrębnia refren, zwrotki i powtórzenia
  • wie, z jakich elementów składa się piosenka (słowa, melodia, akompaniament)
  • śpiewa znane piosenki indywidualnie i w grupie, wyraźnie odtwarzając tekst
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa w toku działalności konstrukcyjnej
  • tworzy model prostego aparatu telefonicznego
  • dostrzega różnice i podobieństwa w obserwowanych przedmiotach
  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
  • potrafi wymienić wybrane gatunki ptaków odlatujących z Polski przed zimą oraz przylatujących na zimę; wie, jakie warunki są potrzebne ptakom do prawidłowego rozwoju
  • podejmuje proste zabawy badawcze; wnioskuje na temat zjawiska powstawania wiatru
  • zna właściwości i nazwy wiatru
  • biega w różnym tempie
  1. „Wszyscy mamy mamy”  30 – 31.10.2017 r.

Dziecko:

  • zna tradycje związane z dniem Wszystkich Świętych i Zaduszek
  • wie, że informacje mogą być przekazane w formie znaku graficznego
  • rozpoznaje i nazywa barwy, używa ich do wyrażania nastroju
  • tworzy prace plastyczne inspirowane dziełami sztuki
  • umie opowiadać o swoich odczuciach i wrażeniach
  • zna prawa i obowiązki dziecka; przestrzega praw kolegów
  • rozpoznaje i nazywa swoje stany uczuciowe
  • zna drukowaną małą i wielką literę m, M; potrafi odwzorowywać kształt litery m, M.

 

Dnia 6 października Bulinki wyjeżdżają na wycieczkę do koszar Jednostki Wojskowej w Bielsku Białej. Śniadanie w tym dniu zostanie podane o godz. 8.00. Wyjazd z przedszkola o godz.8.30. Koszt wycieczki to 25 zł- są to koszty przejazdu autokarem.

Dziękujemy Rodzicom Mai za zaangażowanie:)

 

 

WRZESIEŃ W BULINKACH
1. WSPOMINAMY WAKACJE (01.09 – 08.09.2017 r.)
dziecko:
– potrafi bawić się z rówieśnikami, rozwija przyjazne stosunki;
– umie bawić się przy muzyce, śpiewa piosenki;
– przestrzega zasad bhp podczas zabaw, spacerów, wyjść do ogrodu przedszkolnego;
– nazywa swoją ojczyznę, zna nazwy największych miast Polski;
– posługuje się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni;
– wie, że informacje mogą być przekazywane w formie znaku graficznego lub rysunku;
– słucha utworów literackich i wypowiada się na ich temat;
– formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi.
2. RAZEM JEST WESOŁO (11.09 – 15.09.2017 r.)
dziecko:
– akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich;
– rozpoznaje obraz graficzny swojego imienia, potrafi nazwać pierwszą literę swojego imienia;
– zna obowiązki dyżurnego, wypełnia swoje obowiązki;
– rozumie znaczenie pojęć: dobroć, koleżeństwo;
– dzieli wyrazy na sylaby
– poprawnie posługuje się określeniami czasu, nazywa i wymienia w kolejności dni tygodnia;
– posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
– umie pracować w zespole.
3. OTO JA (18.09 – 22.09.2017 r.)
dziecko:
– słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat, przestrzega zasad kolejności wypowiadania się;
– jest zainteresowane czytaniem i pisaniem;
– zna drukowaną małą i wielką literę o, O;
– potrafi odgadnąć wyrazy wypowiadanymi sylabami;
– grupuje przedmioty wg określonych kryteriów;
– dba o ład i porządek w miejscu pracy;
– korzysta podczas zabaw ruchowych z przyborów zgodnie z regułami.
4. WITAMY PANIĄ JESIEŃ (25.09 – 29.09.2017 r.)
dziecko:
– rozpoznaje i nazywa poszczególne pory roku, dostrzega ich cykliczność, określa jej cechy;
– rozpoznaje i nazywa pospolite gatunki drzew;
– zauważa regularność w układzie przedmiotów i kontynuuje rytm;
– ustala równoliczność zbiorów;
– wykonuje działania dodawania i odejmowania, licząc konkretne przedmioty
– interesuje się pracą ludzi wykonujących różne zawody, np. sprzedawcy;
– stosuje zwroty grzecznościowe;
– zna podstawowe zasady prawidłowego odżywiania;
– gra na instrumentach, reaguje na zmiany tempa muzyki;
– poznaje słowa związane z określoną tematyką, wie, że jedno słowo ma wiele znaczeń