Bulinki

Zapraszamy Rodziców na zebranie

w dniu 23.10.2017 r.  o godz. 16.30 na którym zostaną przedstawione

wyniki obserwacji wstępnej dziecka.

 

Informujemy rodziców, że w dniu 05.12.2017 r. dzieci z grupy Bulinki i Smerfy pojadą na wycieczkę autokarową do Wieliczki. Będziemy zwiedzać Trasę Turystyczną w Kopalni Soli „Wieliczka” w formie imprezy „Odkrywamy Solilandię”. Całkowity koszt wyjazdu wynosi 67 zł/ dziecko
(41 zł.- wejściówka do Kopalni Soli + 26 zł. autokar). Koszt autokaru zostanie pokryty przez Radę Rodziców. Autokar będzie sprawdzony przez Policję w dniu wyjazdu.
Wyjazd z przedszkola będzie o godz. 9.30. Planowany powrót ok. godz. 16. Prosimy nie dawać dzieciom żadnego prowiantu ani słodyczy.

 

Październik w grupie BULINKI

  1. „Album rodzinny” 02 – 06.10.2017 r.

Dziecko:

  • wypowiada się na temat rodziny, nazywa poprawnie jej członków; rozumie pojęcia: rodzina, dom rodzinny, rodzice, rodzeństwo; zna zawody rodziców, potrafi o nich opowiadać
  • zna drukowaną małą i wielką literą a, A; potrafi odwzorować kształt litery a, A
  • rysuje płynnie schemat człowieka
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów i do siebie
  • posługuje się określeniami kierunku: w prawo, w lewo, na wprost, za siebie, przed siebie
  • zna swój adres zamieszkania i wie, komu można go podawać
  • zna dzieje swojej rodziny
  • wypowiada się na temat swoich obowiązków domowych
  • poznaje kroki tańca Lasowiak
  • potrafi zaprojektować kompozycje z figur geometrycznych
  • wykonuje pracę przestrzenną zgodnie z instrukcją- robot
  • dostrzega i wymienia różnice w sprzętach używanych dawniej i dzisiaj
  • bierze udział w organizowanych zajęciach ruchowych; wykonuje ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej
  • śpiewa zaproponowane piosenki i bawi się przy nich.
  1. „Jesteśmy bezpieczni na drodze” 09.10- 13.10.2017 r.

Dziecko:

  • zna zasady bezpiecznego przechodzenia przez ulicę
  • wypowiada się na temat zaobserwowanych zachowań innych członków ruchu drogowego
  • rozpoznaje kształt trójkąta i wyszukuje w otoczeniu przedmiotów, które mają kształt trójkąta
  • recytuje z pamięci wiersz p.t.”Światła na skrzyżowaniu”
  • gra na wybranych instrumentach perkusyjnych
  • porusza się swobodnie podstawowymi krokami tańca ludowego- Lasowiak
  • określa strony ciała: prawa, lewa strona
  • potrafi odwzorować cyfrę 2
  • konstruuje w zespole makietę
  • zna zadania policjanta; zna numer alarmowy na Policję
  • wie, że Policjant to osoba, której możemy zaufać w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu
  • wie, jak unikać i pokonywać zagrożenia
  1. „Barwy jesieni”  16 – 20.10.2017 r.

Dziecko:

  • słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat
  • zna wybrane gatunki drzew
  • zna wybrane gatunki grzybów jadalnych (borowik, kurka, maślak)
  • zna wybrane gatunki grzybów trujących(muchomor)
  • wie, że bezwzględnie nie można zbierać i jeść nieznanych grzybów
  • rozpoznaje i nazywa kolory, tworzy kolory pochodne
  • wie czym zajmuje się pszczelarz; zna właściwości odżywcze miodu
  • zna drukowaną małą i wielką literę U, U; potrafi odwzorować kształt litery U, U
  • porównuje wysokość; stosuje określenia- wyższe, niższe.
  • dostrzega symetrię w przyrodzie
  • wykonuje pracę techniczną-ul
  • interesuje się muzyką poważną
  • wykonuje układ ruchowy do Mazurka F-dur op. 68 F. Chopina
  • rozpoznaje i nazywa figury geometryczne: prostokąt, kwadrat, trójkąt, koło
  • eksperymentuje z wodą; zna właściwości wody
  • nazywa i zachowuje kolejność dni tygodnia
  • umie oznaczyć pogodę w kalendarzu pogody
  • dostrzega rytm w powtarzających się dniach tygodnia, porach roku, doby
  • potrafi nazwać niektóre zjawiska atmosferyczne
  1. „Jesienne zabawy z tatą” 23.10 – 27.10.2017 r.

Dziecko:

  • zna drukowaną małą i wielką literę t, T; potrafi odwzorowywać kształt litery t, T
  • wykonuje ceramiczną pracę dekoracyjno – użytkową w/g instrukcji nauczyciela
  • wypowiada się, w jaki sposób można sprawić przyjemność rodzicom; odczuwa radość z obdarowywania bliskich
  • liczy sprawnie w zakresie poznanego zbioru liczbowego
  • zna cyfrę 3 jako znak graficzny liczby
  • posiada bogaty zasób słów, których używa w mowie potocznej
  • porównuje liczebność zbiorów, licząc i działając na konkretach
  • wykonuje działania dodawania i odejmowania, licząc konkretne przedmioty
  • stosuje poprawnie określenia: więcej o, mniej o, tyle samo
  • układa z mozaiki geometrycznej rytmiczne układy według podanego wzoru
  • potrafi określić budowę piosenki: wyodrębnia refren, zwrotki i powtórzenia
  • wie, z jakich elementów składa się piosenka (słowa, melodia, akompaniament)
  • śpiewa znane piosenki indywidualnie i w grupie, wyraźnie odtwarzając tekst
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa w toku działalności konstrukcyjnej
  • tworzy model prostego aparatu telefonicznego
  • dostrzega różnice i podobieństwa w obserwowanych przedmiotach
  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
  • potrafi wymienić wybrane gatunki ptaków odlatujących z Polski przed zimą oraz przylatujących na zimę; wie, jakie warunki są potrzebne ptakom do prawidłowego rozwoju
  • podejmuje proste zabawy badawcze; wnioskuje na temat zjawiska powstawania wiatru
  • zna właściwości i nazwy wiatru
  • biega w różnym tempie
  1. „Wszyscy mamy mamy”  30 – 31.10.2017 r.

Dziecko:

  • zna tradycje związane z dniem Wszystkich Świętych i Zaduszek
  • wie, że informacje mogą być przekazane w formie znaku graficznego
  • rozpoznaje i nazywa barwy, używa ich do wyrażania nastroju
  • tworzy prace plastyczne inspirowane dziełami sztuki
  • umie opowiadać o swoich odczuciach i wrażeniach
  • zna prawa i obowiązki dziecka; przestrzega praw kolegów
  • rozpoznaje i nazywa swoje stany uczuciowe
  • zna drukowaną małą i wielką literę m, M; potrafi odwzorowywać kształt litery m, M.

 

Dnia 6 października Bulinki wyjeżdżają na wycieczkę do koszar Jednostki Wojskowej w Bielsku Białej. Śniadanie w tym dniu zostanie podane o godz. 8.00. Wyjazd z przedszkola o godz.8.30. Koszt wycieczki to 25 zł- są to koszty przejazdu autokarem.

Dziękujemy Rodzicom Mai za zaangażowanie:)

 

 

WRZESIEŃ W BULINKACH
1. WSPOMINAMY WAKACJE (01.09 – 08.09.2017 r.)
dziecko:
– potrafi bawić się z rówieśnikami, rozwija przyjazne stosunki;
– umie bawić się przy muzyce, śpiewa piosenki;
– przestrzega zasad bhp podczas zabaw, spacerów, wyjść do ogrodu przedszkolnego;
– nazywa swoją ojczyznę, zna nazwy największych miast Polski;
– posługuje się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni;
– wie, że informacje mogą być przekazywane w formie znaku graficznego lub rysunku;
– słucha utworów literackich i wypowiada się na ich temat;
– formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi.
2. RAZEM JEST WESOŁO (11.09 – 15.09.2017 r.)
dziecko:
– akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich;
– rozpoznaje obraz graficzny swojego imienia, potrafi nazwać pierwszą literę swojego imienia;
– zna obowiązki dyżurnego, wypełnia swoje obowiązki;
– rozumie znaczenie pojęć: dobroć, koleżeństwo;
– dzieli wyrazy na sylaby
– poprawnie posługuje się określeniami czasu, nazywa i wymienia w kolejności dni tygodnia;
– posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
– umie pracować w zespole.
3. OTO JA (18.09 – 22.09.2017 r.)
dziecko:
– słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat, przestrzega zasad kolejności wypowiadania się;
– jest zainteresowane czytaniem i pisaniem;
– zna drukowaną małą i wielką literę o, O;
– potrafi odgadnąć wyrazy wypowiadanymi sylabami;
– grupuje przedmioty wg określonych kryteriów;
– dba o ład i porządek w miejscu pracy;
– korzysta podczas zabaw ruchowych z przyborów zgodnie z regułami.
4. WITAMY PANIĄ JESIEŃ (25.09 – 29.09.2017 r.)
dziecko:
– rozpoznaje i nazywa poszczególne pory roku, dostrzega ich cykliczność, określa jej cechy;
– rozpoznaje i nazywa pospolite gatunki drzew;
– zauważa regularność w układzie przedmiotów i kontynuuje rytm;
– ustala równoliczność zbiorów;
– wykonuje działania dodawania i odejmowania, licząc konkretne przedmioty
– interesuje się pracą ludzi wykonujących różne zawody, np. sprzedawcy;
– stosuje zwroty grzecznościowe;
– zna podstawowe zasady prawidłowego odżywiania;
– gra na instrumentach, reaguje na zmiany tempa muzyki;
– poznaje słowa związane z określoną tematyką, wie, że jedno słowo ma wiele znaczeń